• Welkom bij Computerforum PiepCompSupport, het pc helpforum voor het verwijderen van virussen, adware en malware.
    Uw computer bevat een virus of er zijn andere problemen: dit forum is er voor iedereen die hulp zoekt! Waar moet ik rekening mee houden?
    U moet zich registreren, voordat u uw virusprobleem als onderwerp kunt beschrijven en posten. Zodra u een discussie hebt gemaakt,
    zal een expert u stap voor stap uitleggen, hoe u de malware kunt verwijderen en hoe u uw computer kunt beveiligen.
    Ons hulpforum en onze programma's zijn gratis. Weet u niet wat u nu moet doen, om hulp te krijgen, klik dan hier.

Windows 7 missing api-ms-win-libraryloader-l1-2-0.dll

Fernandez

Nieuw Lid
Lid geworden
5 okt 2020
Reacties
34
Reaction score
1
Punten
8
Hallo allemaal..Ben ik weer:)
Ik maak gebruik van een volledig Adobe Creative Cloud abonnement, welke door mijn werk wordt vergoed.
Een licentie wordt thuis door mij gebruikt op mijn windows 10 laptop -- Geen probleem!
De andere licentie bevindt zich op een Windows 7 computer op het werk, waar ik mee werk op de zaak.

Tot vandaag was er geen probleem met Creative Cloud apps op het werk, hoewel het een oud systeem is.
Vandaag ben ik na een week vrij naar mijn werk gegaan, en opeens wil photoshop niet meer opstarten.
Andere Adobe programma's werken wel naar behoren.

Opnieuw installeren hielp niet, en voorkeursinstellingen verwijderen ook niet.
Photoshop opstarten via de normale manier geeft een schijffout melding.
Photoshop opstarten door een photoshop file te dubbelklikken geeft de volgende foutmelding: missing api-ms-win-libraryloader-l1-2-0.dll

Na wat gegoogled te hebben heb ik begrepen dat dit een Windows bestand hoort te zijn, en dat ie mss corrupt is geraakt
en eventueel opnieuw moet worden geinstalleerd.

Enig advies wordt op prijs gesteld.
Bedankt vooraf!

Fernandez

Nieuw Lid
Lid geworden
5 okt 2020
Reacties
34
Reaction score
1
Punten
8
Ik denk dat ik het antwoord heb gevonden op een Adobe site.
Dat weet ik pas morgen als ik het uitprobeer.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.869
Reaction score
4.956
Punten
113
Leeftijd
67
Als het niet lukt, probeer dan of systeemherstel werkt in die Windows 7 computer en probeer dan of je via systeemherstel alles weer werkend krijgt.

Fernandez

Nieuw Lid
Lid geworden
5 okt 2020
Reacties
34
Reaction score
1
Punten
8
Als het niet lukt, probeer dan of systeemherstel werkt in die Windows 7 computer en probeer dan of je via systeemherstel alles weer werkend krijgt.
Volgens een van die Adobe bonzen ligt het aan de laatste update van Camera Raw, die moeite zou hebben met Windows 7. Oplossing zou moeten zijn om Camera Raw te downgraden. We leren elke dag weer iets nieuws! Ben benieuwd of het morgen lukt. Bij drie andere gebruikers is het wel gelukt.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.869
Reaction score
4.956
Punten
113
Leeftijd
67
Heeft dus te maken met het beeldmateriaal!

Fernandez

Nieuw Lid
Lid geworden
5 okt 2020
Reacties
34
Reaction score
1
Punten
8
Geen idee.. Ik heb begrepen dat de laatste updates/upgrades van Adobe Creative Cloud
heel veel moeite hebben met systemen lager dan Windows 10.
_____
Is opgelost ..dankzij bovengenoemde ingreep..Mijn dank voor het meedenken..

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.869
Reaction score
4.956
Punten
113
Leeftijd
67
Dat is heel goed mogelijk en ook te begrijpen, waarom moeten jullie nog werken met Windows 7?
Doordat Windows 7 niet meer ondersteund wordt, kan je daardoor tot steeds grotere problemen komen te staan, door softwaremakers Windows 7 al hebben uitgefaseerd of dat nog gaan doen!

Fernandez

Nieuw Lid
Lid geworden
5 okt 2020
Reacties
34
Reaction score
1
Punten
8
Is een lang verhaal. Voornamelijk dat beheerder geen input heeft. Het is nu eenmaal zo.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.869
Reaction score
4.956
Punten
113
Leeftijd
67
Met alle respect, maar dat kan zo niet eeuwig doorgaan!

Bovenaan Onderaan