Info Misschien morgen al de tweede distributie van de otober-upgrade 1809

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Het ziet er naar uit dat Microsoft de tweede versie van Windows 10 1809 upgrade (Redstone oktober editie) morgen vrijgeeft.

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Helaas, op dit tijdstip wordt nog steeds de 1803 versie uit maart 2018 aan geboden.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Ik benieuwd of er nog fouten worden opgelost in de dinsdag update van vandaag.
Ik zal om 19:00 eens kijken wat er binnen komt.

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik heb net weer eens gekeken en ja - hèhè - de nieuwe versie van Windows 10 Redstone oktober upgrade versie 1809 is weer uitgebracht!

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Ik had laatst gelezen dat hij in november weer zou uitkomen, maar mooi dat het dan ook vandaag is.
Er is trouwens niet veel opgelost.

• Provides protections against an additional subclass of speculative execution side-channel vulnerability known as Speculative Store Bypass (CVE-2018-3639) for AMD-based computers. These protections aren't enabled by default. For Windows client (IT pro) guidance, follow the instructions in KB4073119. For Windows Server guidance, follow the instructions in KB4072698. Use these guidance documents to enable mitigations for Speculative Store Bypass (CVE-2018-3639). Additionally, use the mitigations that have already been released for Spectre Variant 2 (CVE-2017-5715) and Meltdown (CVE-2017-5754).
  • Addresses an issue that prevents users from signing in to a Microsoft account (MSA) as a different user if signing in a second time.
  • Addresses an issue that denies file system access to Internet of Things (IoT) Universal Windows Platform (UWP) apps that require this capability.
  • Addresses an issue that causes the on-screen keyboard to appear when running automated tests or when you install a physical keyboard.
  • Security updates to Microsoft Edge, Windows Scripting, Internet Explorer, Windows App Platform and Frameworks, Windows Graphics, Windows Media, Windows Kernel, Windows Server, and Windows Wireless Networking.

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Ik vind de 1809 versie veruit de beste Windows 10 sinds tijden - heerlijk snel.

Geen trek om te wachten, net zoals ik dat voor mijn 2e machine niet had? De 1809 werd maar niet aangeboden, niet aangeboden, niet aangeboden en ook niet eergisteren, gisteren of vandaag. Dus maar even gaan zoeken en ja, gevonden :

Klik hier -> https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445

Voor degenen die 'huiverig' zijn om op iets onbekends te klikken : na het klikken wordt gevraagd of je de update assistent wil downloaden (+/- 6 Mb) Bevestig je dit, dan wordt de hardware van je machine even gecontroleerd en daarna kun je 1809 downloaden.

Na de download en installatie staan er weer 3 stuks kleinere updates gereed (wel via Windows update beschikbaar). Daarna op beide machines Winver gecheckt en ja, op beide draait nu : 1809 17763.134

Was trouwens grappig om te lezen toen de 'hoofdversie' van 1809 werd gedownload er in het blauwe Microsoft venster o.a. een regeltje stond : "Uw bestanden blijven bewaard". Vermoedelijk is dit regeltje toegevoegd om de mensen gerust te stellen n.a.v. de begin oktoberperikelen, dan wel dit regeltje staat / stond er altijd al.

Laatst bewerkt:
OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Hoi @quandor - fijn dat jij de oorspronkelijke tekst hebt aangevuld ter verduidelijking.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Hij is al wel weer uitgerold, zoals jij ook al had gezien, maar het kan voor sommige nog weken of maanden duren voor hij binnen komnt.

Microsoft heeft de uitrol van de Windows 10 October 2018 Update hervat, nadat de eerste versie bij sommige gebruikers voor problemen zorgde.
Vervolgens zal de October Update de komende weken en maanden gefaseerd aan andere gebruikers worden aangeboden. Microsoft stelt dat de April Update die eerder dit jaar verscheen de snelst uitgerolde Windows 10-update tot nu toe is. Met de October Update wordt echter een voorzichtigere aanpak gehanteerd. "We zullen de Windows October Update via Windows Update gaan aanbieden als de data laat zien dat je apparaat er klaar voor is

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
Microsoft weet ondertussen wie in het verleden zelfstandig de upgrade naar de nieuwste Redstone versie heeft gedaan en welke computers problemen hebben getoond met de vorige upgrades en dien ten gevolg wordt de upgrade selectief uitgerold.

De methode die jij nu ook gebruik hebt is mijn favoriete upgrade methode - daarbij is het namelijk onnodig dat Windows eerst volledig geupdated dient te zijn met de laatste patches enz.

Want ook elke upgrade naar een nieuwe Windows 10 versie is in mijn ogen feitelijk een volledige nieuwe installatie, met behoud van alles wat in de vorige versie zat, die vervolgens dan in de map Windows.old wordt geschoven.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Ja klopt, daarom krijgt mijn laptop altijd snel de upgrade binnen, maar ik ben hun meestal al voor en doe het handmatig.

OP
OP
Abraham54

Abraham54

Beheerder
Ondersteuning
De volgende keer als in maart, dan wel april volgend jaar de lente Redstone versie uitkomt, pak ik de ISO gewoon op een andere HD uit en start dan vanaf de HD de upgrade, dat gaat nog weer sneller dan via USB, omdat lees- en doorvoersnelheid hoger liggen.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Ja dat zou een goede optie kunnen zijn.
Ik ervaar gelukkig weinig tot geen problemen van een upgrade, dus ik zal hem er dan ook snel opzetten.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Vandaag 2 updates gekregen, waarvan er 1 een hoop fouten oplost.
Het gaat om een net frame update KB4469041
En de update voor fouten oplossing KB4469342

• Addresses an issue in Microsoft Edge with using the drag-and-drop feature to upload folders from the Windows desktop to a file hosting service website, such as Microsoft OneDrive. In some scenarios, files contained in the folders fail to upload, with possibly no error reported on the web page to the user.
  • Addresses an issue that degrades Internet Explorer performance when you use roaming profiles or you don't use the Microsoft Compatibility List.
  • Addresses updated time zone information for Fiji.
  • Addresses time zone changes for Moroccan daylight standard time.
  • Addresses time zone changes for Russian daylight standard time.
  • Addresses an issue that causes display settings to stop working when changing a multi-monitor configuration.
  • Addresses an issue that displays a black screen on some servers when waking a display from sleep.
  • Addresses an issue with long delays in taking a photo when using the Camera app in certain lighting conditions.
  • Addresses an issue that prevents live TV Hulu content from playing in Microsoft Edge; instead, a black screen appears.
  • Addresses an issue that stops Bluetooth® headsets from receiving audio input after several minutes of listening.
  • Addresses an issue that causes the Brightness slider preference to be reset to 50% when the device restarts.
  • Addresses an issue with the OEM manufacturing processes when running sysprep /generalize.
  • Addresses an issue with Microsoft Intune that causes devices to be incorrectly marked as not compliant because a firewall incorrectly returns a 'Poor' status. As a result, the affected devices will not receive conditional access compliance approval and may be blocked from access to corporate resources such as email.
  • Addresses a performance issue with vSwitch on network interface cards (NIC) that do not support Large Send Offload (LSO) and Checksum Offload (CSO).
  • Updates the Wi-Fi policy for service set identifier (SSID) filtering to avoid filtering out Wi-Fi Direct devices.
  • Addresses an issue that causes rasman.exe to stop responding.
  • Addresses an issue in which regedit.exe fails to add double null terminator to REG_MULTI_SZ values in the Windows registry. The missing terminator may prevent services and applications from reading REG_MULTI_SZ values that regedit.exe adds after installing the operating system.
  • Addresses an issue with RemoteApp visibility that may cause the main window to disappear until the user clicks the screen.
  • Addresses an issue that prevents some users from setting Win32 program defaults for certain app and file type combinations using the Open with… command or Settings > Apps > Default apps.
  • Addresses an issue that may cause mapped drives to fail to reconnect after starting and logging onto a Windows device.

Kate

Enthousiast
Na 3 updates gisteren heeft mijn systeem nu: 17763.168, wat het ook betekenen mag.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Dat betekend alleen dat jij nu de laatste versie hebt met minder problemen en dat je een noodupdate voor een aangevallen Flash player hebt gekregen

ShadyAngel

Bekend gezicht
Deze heb ik vandaag ook gekregen maar ik heb tot op heden (vingers gekruist) nog geen problemen met gehad met de laatste update naar 1809 en nog nooit met FlashPlayer niettegenstaande de vele berichten hierover.

Aarie25

Admin
Ondersteuning
Deze heb ik vandaag ook gekregen maar ik heb tot op heden (vingers gekruist) nog geen problemen met gehad met de laatste update naar 1809 en nog nooit met FlashPlayer niettegenstaande de vele berichten hierover.
Bij mij waren alleen de foto`s van de C schijf, maar die stonden ook nog op de D schijf.
Voor de rest geen problemen gehad.
Maar toch wel prettig dat er weer fouten worden opgelost.
Ook met Flash player geen problemen gehad, maar ik gebruik Chrome en daar staat het al standaard uit.

Bovenaan Onderaan