mint tara

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 98
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 24
  • Weergaven 1780
V

Verwijderd forumlid 98

Gast
Heel raar,wat ik nu voor heb.Op laptop met Multi Linux, vervang ik een distro door Mint Tara.
Inslallatie lukt goed,neem updates tot hier loopt alles gesmeerd!
Natuurlijk starten de Manjaro's niet meer op,weet ik.Met Rescatux Grub herstellen...Manjaro start terug op.Maar Tara is verdwenen lol,In de Grub zie ik die oude OS staan die niet start!Terug Rescatux daar komt Tara terug boven water ,doe grub herstel van Tara en ja Tara werkt terug.natuurlijk kun je dan geen Manjaro opstarten.
Niet lang geleden zelfde actie ondernomen met Ubuntu18.04 ,dit gaf geen problemen!!
Dit snap ik totaal niet!Bug???
Mvg
d'anvers

Bedankt voor de info :cool:
Vond het heel raar omdat het met Ubuntu 18.04 wel gelukt was.
Zo is dit weer opgelost,andere distro zoeken om Tara te vervangen.
Tara blijven gebruiken in VMWare dan maar;)
Mvg
d'anvers

Daar heb ik niet teveel vertrouwen in.Rescatux doet zijn werk toch denk ik?Desnoods kan ik blijven werken met Rescatux,wil ik Manjaro effe grub herstel,en alle andere distro's werken ,ook Mint Sylvia!Voor Tara zelfde doen.
Ook nog plaats op desktop ,daar is geen Manjaro.Een grub voor alle distro's zou wel handig zijn.
Mvg
d'anvers

Toch nog oplossing gevonden!Dank zij mijn vriend Zorinhendrik!
Werd totaal gek,want vervang Tara door Xbuntu 18.04 zeflde verhaal>>>dan maar Zorin 12.3>>>weer zelfde!!!
Waar zit het addertje?Ergers simpel naar installatie van Mint Tara of....
Met rescatux Manjaro grub herstellen>>> pc herstarten in Manjaro>>>open terminal>>>doe het volgende
Code:
sudo update-grub
Laat alles rustig doen
Dan ...
Code:
sudo grub-install /dev/sda
En alle je systemen starten op!
Mvg
d'anvers
P.S @abe zou best kunnen dat het ook lukt met de live van Manjaro!

De oplossing die jij nu hebt toegepast is ook te vinden in de links die jou gegeven had!

Zou best kunnen dat er iets in die linken staat.Paar open gedaan zag wel niks van Rescatux.
Lang geleden hadden we ook met Manjaro bezig geweest,Zorinhenfrik had het onthouden en ik niet!neem nooit notities, nu wel.
Vandaag nog Ubuntu vervangen door Xbuntu,zelfde werkwijze gedaan en klaar.
Mvg
d'anvers

Hoeveel Linux versies heb jij dan nu in die computer zitten?

2x manjaro/mint sylvia/mint tara/zorin12/xbuntu/deepin/freespire.
Tara lijkt me wel snel,eens opgestart.Iets stoort me wel,bij updates wil hij me timeshift opdringen.
Mvg
d'anvers

Ja - dat is nieuw - gewoon activeren!

gewoon activeren
Lol wil het juist andersom!Ken Timeshift wel,op moment heb ik daar totaal geen boodschap,data komt er voorlopig niet op.
Geeft tara toch eens de geest, ja nieuwe installatie dan maar.
Zo als je zelf zegt,vertrouw Mint ook in verband met bugs.
Iedere keer als er nieuwe Mint kwam,was ik er ook heel snel bij.Nooit problemen gehad.
Mvg
d'anvers

Abe,
Je hebt toch ook meerdere pc's met heel veel ruimte ;)
Steek ook eens een multisysteem ineen enkel Linux...als je op pensioen gaat zijn b.v:).
Eerlijk gezegd heb er wat teveel,ook nog op desktop staan er..op deze laptop ook Ubuntu 18.04.
De Linux gekte zeker :confused:
Mvg
d'anvers

Linux Mint is voorlopig als dualboot voldoende voor mij.

Snap ik ook,welke heb je nu Sylvia of ook al Tara?
Mvg
d'anvers

Nog steeds Sylvia.
Maar ik zit er over na te denken om straks voor Tara Mate te gaan.

In tussen gans het boeltje veranderd:p...terug eens van nul begoonen:cool:
Is zo nu in die volgorde .
Freespire/deepin /mint tara/mint Sylvia/zorin12.3/xbuntu/elementaryos/chaletos/manjarognome
Mvg
d'anvers

Ha d'anvers, ik heb je laatste berichtje hier boven gelezen! En ik bedacht nu dat jij geen Engels spreekt, maar vloeiend Roemeens of zo! Als ik die zin van Freespire hardop lees, struikel ik over mijn tong. Dat je dat nog snapt, dat snap ik nou niet!:cold_sweat:

Ga ook even off-topic gaan!
Eerlijk gezegd begint me heel zwaar te irriteren!
Minste dat ik iets pen..woorden of...word er onmiddellijk gezocht naar iets ja totaal niks met de zaak te maken toch...waar om? Soms Pb gehad van iemand?
En Swake ja post maar in je blog...die Antwerpenaren zijn dit en dat, ja zo is het we zeggen ons mening en huilen zeker niet met de wolf in het bos!!!dat je mij en Kape niet mag ,weet je die reden soms zelfs niet???
Inderdaad kun je weer zeggen , je wijkt ook af in het topic ...zeg weer niet niet juist.
Heb opvoedingen gehad en respect voor mensen(helpers)
Abe vraagt me hoe veel Linux distro's heb je in deze pc
Ben geen boer en antwoord...boeltje veranderd meld ik dat ook effe ......fout soms???Maar er komen Roemenen ....
Ongezouten mening
Van ne antwerpenaar:cool:

Terug
Bovenaan Onderaan