Minister Wiebes

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
In Groningen, zo leert mij o.a. het NOS Journaal, begrijpen de mensen er niks meer van.

Minister Wiebes heeft alles stopgezet - allen reeds begonnen reparaties van door aardbevingen beschadigde huizen wordt afgemaakt.
Want de minister wacht nu eerst twee nieuwe rapporten af.
En zijn die af, zal dat waarschijnlijk weer de reden zijn om nog weer nieuwe studies aan te vangen!

Krijg ik weer een vieze smaak in mijn mond als ik dit zie als weer een maatregel van stinkende rekenmeesters, omdat het teveel geld gaat kosten?
Wiebes: discussie versterken huizen Groningen gaat niet over geld

Zie desnoods ook nogmaals: Info - De bedrijfseconoom en regelneef vervangt de hoofdingenieur

Natuurlijk is dit een kwestie van geld! Want ik zag het journaal ook en ik heb het idee dat van te voren al vast stond welke huizen beoordeeld zouden worden met 'herstellen, en wel grondig'.
Je zag huizen die heel erge schade vertoonden en die zonder hulp geen lang leven meer zullen hebben, terwijl een naburig huis dat er net zo uit zag, wel aan de beurt was voor reparatie. Het is echt onbegrijpelijk!

Ik begrijp wel dat je vanaf je bank niet kunt zien hoe erg de schade is, maar als de rapporten niet liegen, is er nog véél meer werk aan de winkel.
Maar daar zit de bottleneck: liegen die rapporten niet! Is er van te voren niet al een bedrag genoemd dat niet overschreden mag worden? Tenzij er een soort Zembla programma komt dat de waarheid boven tafel krijgt, blijft het waarschijnlijk gissen.

En de minister kijkt alsof hij erg begaan is met die mensen die nu vastgepind zitten aan een geruïneerd en onverkoopbaar huis, maar dat gelooft geen kip. En dan te bedenken dat zijn spaarrekening er niet mee gemoeid is!

Ik woon in dat bevings gebied. Onlangs zijn ze bij me geweest, om mij te informeren en toestemming te vragen ivm versterkingsmaatregelen en mijn huurwoning energie zuinig en gasloos te maken.
Ik en mijn buurvrouw hebben er hartelijk voor bedankt, we kunnen het namelijk weigeren!
Je moet je woning uit, de woning moet leeg, je moet ergens anders tijdelijk wonen, aan al die stress en ellende heb ik geen zin meer in, kom net een beetje weer in mijn gewone doen. Ze bekieken het mor!
Vorig jaar zijn hier 8 huur woningen "versterkt" en van het gas gehaald. Heel de daken liggen vol met panelen.
Koken op 4 pitten kan niet eens, omdat op 240 volt wordt gekookt!
Ik kan rustig stellen dat het bevingbestendig maken van de woningen, minimaal geweest is. Het energie zuinig maken en van het gas af, daar is het meeste geld aan opgegaan. En de bedragen liegen er niet om! Een ingewijde sprak over waanzin!
Mijn vraag aan de desbetreffende persoon van Centrum Veilig Wonen, waarom de fundamenten niet versterkt worden, je zou toch denken dat zoiets zeker aangepakt wordt, dat was waarschijnlijk niet nodig was het antwoord. Een monumentale boerderij hier, werd opgetild, en een ijzersterke fundering werd er gestort. Ook worden worden monumentale, gemeentelijke, en andere gemeentelijke eigendommen gesloopt om nieuw te bouwen. Het gemeentehuis was het eerste gebouw wat in de steigers stond!
Hier is een vereniging's gebouw, mankeert helemaal niets aan, geen enkele scheur, nog binnen, nog buiten, staat er echt uitstekend bij, en toch gaat het tegen de vlakte, voor nieuwbouw.
Je ziet dat het geld verdwijnt bij woning corporaties, monumenten, en gemeentes, de doodgewone burger die zoek het maar uit.
Nu de kraan dicht gaat, laten ze de burger stikken. kwiebus gaat gewoon alles traineren, en voor zich uit schuiven.
De doodgewone burger is in nederland niet in tel, maar is er voor, om leeg te trekken!

Ook nu is men hier in doodstil bezig, met een monumentaal pand, wat onder handen wordt genomen, waarvan de opdrachtgever, "Stichting Veilig Wonen" is, nog niet eens de eigenaar wat het "Groninger landschap" is!
Het pand is een paar jaar geleden overgedragen door de eigenaar, die terminaal was.
Tuurlijk, dit soort beeldbepalende huizen moeten bewaard blijven, maar dat de gewone burger zich het leplazerus procederen moet, zonder enig resultaat, dat moet niet zo zijn. Helaas is dit de praktijk!

Er zal wel een verklaring voor zijn, maar aleer die komt zal dit bij velen tot ergernis leiden.

Hoe wil je uitleggen, dat gebouwen in eigendom van de gemeente of bv Groninger Landschap wel aangepakt worden, en de particulier nul op het rekest krijgt. Volgen mijn rechtsgevoel, is dat niet uit te leggen. Het stinkt! We weten dankzij het internet en andere media, hoe het werkelijk gaat in de politiek en andere beleidsmakers. Ike en de rest kan stikken!

Hoe je dat wil uitleggen is voor mij net zo ondenkbaar als voor jullie in Groningen.

Ik zelf heb het idee, dat Wiebes door Rutte is teruggefloten in verband met zijn grote vrienden!

Ik moet even wat recht zetten, ook Stichting Het Groninger Landschap is opdrachtgever bij boven genoemde monumentaal pand.
Tuurlijk is kwiebus terug gefloten, ze gaan versneld de kraan dicht draaien(op papier) dan hoeven we ook niet of minder te versterken.
Zijn grote vrienden hebben heus wel duidelijk gemaakt, dat ze niet zitten te wachten op schade uitkeringen aan de burger!
Niet voor niets is er een nieuwe schade regeling opgezet, de oude afspraken worden nog gehonoreerd, de nieuwe zaken worden getraineerd of afgewezen.
Het is allemaal list en bedrog, maar wat ik al eerder aanhaalde, dat is de huidige politiek.

Coördinator Hans Alders heeft zich vandaag terug getrokken, omdat zoals de situatie er nu voor staat, niet uit te leggen is, aan de benadeelde inwoners, die met schade zitten.

Terug
Bovenaan Onderaan