Minimal BASH-like line editing is supported

Minimal BASH-like line editing is supported

PCS Lid
Hello,

Ik wil het gratis besturingssysteem Zorin OS 16.2 Core installeren op mijn laptop Lenovo met celeron cpu dual 2,16 GHz en 8 gb memory. (64-bits)
Het lukt me met Rufus om dit iso.bestand op een usb van 16 gb te plaatsen.

Maar nadat ik in de UEFI de security heb uitgeschakeld, de bootvolgorde op USB enable heb ingesteld en de UEFI staat op enabled en alles exit met "save the chances," dan start hij weer op en dan verschijnt er op een donker scherm:

Minimal BASH-like line editing is supported. For the first word,TAB lists possible command completions.

Anywhere else TAB lists possible device or file compltions.

Wat wilt dit precies zeggen. Wat moet ik doen om normaal te kunnen opstarten met Zorin 16,2 core?

grtz, cooper

[url=https://postimages.org/] [/URL]

PCS Lid
heb je legacy support op enable gezet?
dus ga naar je bios zet legacy support op enable en secure boot op disable en ga naar exit save to chance en sluit af daarna bij opstarten op f12 of f2 of esc blijven tokkelen tot je pc opstart dan kom je in je bootmenu en kies daar met je pijltjes op je toetsenbord op de usb stick en klik op enter hij zo dan moeten opstarten.
bij sommige pc,s dien je een iets anders te kiezen bijvoorbeeld f10 voor je bootmenu??
vraagje bij rufus heb je MBR veranderd naar UEFI/GPT anders start je computer ook niet op?

PCS Lid
Weet je zeker dat het moederboard uefi is?

Kijk hiervoor onder systeeminformatie via de loep, type systeeminformatie, en kijk dan onder BIOS-modus wat daar achter staat. Anders dien je bij het aanmaken van de usb stick in rufus te kiezen voor MBR.

Na het intypen van jouw error kom ik op deze Engelse pagina terecht.

Maar het is best een ingewikkeld iets, dus hopelijk iemand met meer Linux/Ubuntu kennis die jou kan helpen.

PCS Lid
heb je legacy support op enable gezet?
dus ga naar je bios zet legacy support op enable en secure boot op disable en ga naar exit save to chance en sluit af daarna bij opstarten op f12 of f2 of esc blijven tokkelen tot je pc opstart dan kom je in je bootmenu en kies daar met je pijltjes op je toetsenbord op de usb stick en klik op enter hij zo dan moeten opstarten.
bij sommige pc,s dien je een iets anders te kiezen bijvoorbeeld f10 voor je bootmenu??
vraagje bij rufus heb je MBR veranderd naar UEFI/GPT anders start je computer ook niet op?
Vriendelijk dank voor uw antwoord.
.
De fout lag bij de usb stick Verbatim of een slecht iso.bstand van Zorin 16.2 Core Nochtans gedownload van het Zorin forum.
Hello,
Vriendelijk bedankt voor uw antwoord.
De eerste maal gebruikte ik het programma balenaEtcher, deze liet zien dat de installatie met succes was voltooid.
Maar de usb stick met het gemaakte iso.bestand startte niet op.In de verkenner van Windows 10 zag ik opeens een vraagteken staan bij het usb station f: van Zorin 16,2 Core .

In het Schijfbeheer zag nochtans de partitie van Zorin 16,2 Core er goed uit.Maar het lukte niet om met de usb staaf op te starten.

Ik heb van deze partitie 1 van de usb stick "Niet toegewezen ruimte "gemaakt en probeerde daarna deze te formatteren; Maar dat lukte ook niet, er verscheen : toegang geweigerd. Ook in de Windows verkenner kon ik de usb stick niet meer formatteren. Op het internet zag ik staan op een forum: AbonaEtcher heeft mijn usb flash kapot gemaakt.

Dus heb ik een andere sandisk usb stick 16 gb genomen, opnieuw de Zorin 16,2 Core gedownload en met Rufus opnieuw een nieuw opstartbaar usb stick gemaakt.
En ja deze keer was het in orde. Het nieuwe besturingssysteem bevalt me veel beter dan het vorige OS Linus mint sfce.

Het kan dus soms erg verwarrend zijn wat de precieze oorzaak is dat het niet lukt om de Zorin 16.2 Core te installeren.

Voor gpt moet de UEFI zijn ingesteld, de security moet zijn uitgeschakeld.(disabled. De opstartvolgorde moet dus als eerste device de usb stick aanduiden.(enabled). Met de functietoets Fn en F2 en de functietoets Fn en F12 kom ik in het opstartmenu.

grtz,

cooper
[url=https://postimg.cc/5Y9Dby5F] [/URL]

PCS Lid
Weet je zeker dat het moederboard uefi is?

Kijk hiervoor onder systeeminformatie via de loep, type systeeminformatie, en kijk dan onder BIOS-modus wat daar achter staat. Anders dien je bij het aanmaken van de usb stick in rufus te kiezen voor MBR.

Na het intypen van jouw error kom ik op deze Engelse pagina terecht.

Maar het is best een ingewikkeld iets, dus hopelijk iemand met meer Linux/Ubuntu kennis die jou kan helpen.
Thanks again.

Wanneer ik tijdens het opstarten van mijn Lenovo laptop gelijktijdig op de toets Fn en F2 duw, dan kom ik in de UEFI omgeving waar alles kan worden ingesteld of uitgeschakeld.(disabled of enabled).

Je kunt ook kiezen voor de Legacy mode en MBR. Maar de kwaliteit van de usb stick is ook van belang; dit heb ik nu wel ervaren. Verbatim lijkt me heel traag, maar SanDisk werkt heel snel en goed.Door de mindere kwaliteit van de usb stick Verbatim 16 gb kan je dus wel kuren tegenkomen, zoals het foutbericht dat ik hier heb geplaatst.
Mooi zo dat het gelukt is.
Welke Zorin versie heb je nu gekozen: Core of Lite?

Ik ben voor Core gegaan. Niet te zwaar en niet te licht. Het is een nieuwe wereld die voor mij open gaat. Ik had geen enkel benul dat er zoveel verschillende distributies waren gesteund op de ubunti O S. De Zorin 16.2 Core toont meer gelijkenis met Microsoft Windows dan de andere Linux modellen.

grtz,

cooper

Administrator
Teamlid
Veel plezier ermee vergeet niet Zorin te optimaliseren.

PCS Lid
Ik las dit topic op mijn iPhone en klikte op de link naar het Zorin forum. What the fuck?

6414480784960-2023-03-17_11_56_36-zorin_verbannen.PNG_-_Windows_Photo_Viewer.png

Ik heb een ban van 4 weken aan mijn broek op dat forum! Ik kan daar zelfs geen enkel topic lezen. Waarom? O wacht, ik heb helemaal geen ban; mijn IP adres heeft een ban. Dat is iets totaal anders. Ik bezocht die site via 4G. Ik liep daarom van buiten naar binnen waardoor ik automatisch overschakelde van 4G naar wifi. Ik klikte opnieuw op de link naar het Zorin forum en er was totaal geen probleem meer.

Kortom, een onterechte ban van een IP-adres. Ik ben nooit lid geweest van dat Zorin forum, maar ik heb het in het verleden wel een of twee keer als gast bekeken. Overigens nooit eerder op mijn iPhone via 4G. Ik heb dus geen rottigheid uitgehaald, waardoor ik een ban verdiend zou hebben. Moet ik nu de beheerder van dat forum inlichten? Misschien wel, want als dit meer bezoekers in spe overkomt, dan zal de animo om dat forum te bezoeken snel afnemen.
Tja, de beheerder van dit forum leest deze reactie vast wel... Ja toch, Abraham? ;)

Moderator
Teamlid
Moderator
Ik las dit topic op mijn iPhone en klikte op de link naar het Zorin forum. What the fuck?

6414480784960-2023-03-17_11_56_36-zorin_verbannen.PNG_-_Windows_Photo_Viewer.png

Ik heb een ban van 4 weken aan mijn broek op dat forum! Ik kan daar zelfs geen enkel topic lezen. Waarom? O wacht, ik heb helemaal geen ban; mijn IP adres heeft een ban. Dat is iets totaal anders. Ik bezocht die site via 4G. Ik liep daarom van buiten naar binnen waardoor ik automatisch overschakelde van 4G naar wifi. Ik klikte opnieuw op de link naar het Zorin forum en er was totaal geen probleem meer.

Kortom, een onterechte ban van een IP-adres. Ik ben nooit lid geweest van dat Zorin forum, maar ik heb het in het verleden wel een of twee keer als gast bekeken. Overigens nooit eerder op mijn iPhone via 4G. Ik heb dus geen rottigheid uitgehaald, waardoor ik een ban verdiend zou hebben. Moet ik nu de beheerder van dat forum inlichten? Misschien wel, want als dit meer bezoekers in spe overkomt, dan zal de animo om dat forum te bezoeken snel afnemen.
Tja, de beheerder van dit forum leest deze reactie vast wel... Ja toch, Abraham? ;)

Maak je niet druk, was een storing:

PCS Lid
Vriendelijk dank voor uw antwoord.
.
De fout lag bij de usb stick Verbatim of een slecht iso.bstand van Zorin 16.2 Core Nochtans gedownload van het Zorin forum.
Hello,
Vriendelijk bedankt voor uw antwoord.
De eerste maal gebruikte ik het programma balenaEtcher, deze liet zien dat de installatie met succes was voltooid.
Maar de usb stick met het gemaakte iso.bestand startte niet op.In de verkenner van Windows 10 zag ik opeens een vraagteken staan bij het usb station f: van Zorin 16,2 Core .

In het Schijfbeheer zag nochtans de partitie van Zorin 16,2 Core er goed uit.Maar het lukte niet om met de usb staaf op te starten.

Ik heb van deze partitie 1 van de usb stick "Niet toegewezen ruimte "gemaakt en probeerde daarna deze te formatteren; Maar dat lukte ook niet, er verscheen : toegang geweigerd. Ook in de Windows verkenner kon ik de usb stick niet meer formatteren. Op het internet zag ik staan op een forum: AbonaEtcher heeft mijn usb flash kapot gemaakt.

Dus heb ik een andere sandisk usb stick 16 gb genomen, opnieuw de Zorin 16,2 Core gedownload en met Rufus opnieuw een nieuw opstartbaar usb stick gemaakt.
En ja deze keer was het in orde. Het nieuwe besturingssysteem bevalt me veel beter dan het vorige OS Linus mint sfce.

Het kan dus soms erg verwarrend zijn wat de precieze oorzaak is dat het niet lukt om de Zorin 16.2 Core te installeren.

Voor gpt moet de UEFI zijn ingesteld, de security moet zijn uitgeschakeld.(disabled. De opstartvolgorde moet dus als eerste device de usb stick aanduiden.(enabled). Met de functietoets Fn en F2 en de functietoets Fn en F12 kom ik in het opstartmenu.

grtz,

cooper
[url=https://postimg.cc/5Y9Dby5F] [/URL]
in ieder geval blij dat je het gelukt is, maar ik heb dat gedaan op de manier dat ik schreef en kon zorin os core16.2 downloaden en installeren op mijn pc, secure op disabled gezet en legacy op enable en mijn stick starte op zonder problemen.Maar voor mijn bootmenu f12 hoefde ik niet in mijn bios te zijn ook niet om deze als eerste in zijn volgorde te zetten.

PCS Lid

Thanks voor uw reactie. Abraham54 vroeg in mijn topic of ik geen interesse had om lid te worden van het Zorin forum. Dus heb ik ik een nieuw account angemaakt voor dit forum. Dit verliep allemaal goed. Maar.......op het einde van de invulvakjes staat een verplichte controle of je geen spamrobot bent.

Daar moest ik een paar woorden zoals fluitketel en nog andere woorden in de juiste schikking plaatsen. Dit is me blijkbaar niet gelukt, Zodat ik het bericht kreeg dat ik een spammer ben en 14 dagen wordt geschorst.

Raar. Ik heb nog geen reactie gekregen van Abraham54. Ik heb wel de moderator ingelicht. Afwachten dus.

grtz,

cooper

Administrator
Teamlid
Die spamcontrole is niet moeilijk.
Je schuift enkel maar rechts van wat jij vindt wat Zorin OS Linux is.
Maar indien jij vindt, dat Zorin OS Linux met een fluitketel te maken heeft, ja, dan heb je een probleem!

PCS Lid
in ieder geval blij dat je het gelukt is, maar ik heb dat gedaan op de manier dat ik schreef en kon zorin os core16.2 downloaden en installeren op mijn pc, secure op disabled gezet en legacy op enable en mijn stick starte op zonder problemen.Maar voor mijn bootmenu f12 hoefde ik niet in mijn bios te zijn ook niet om deze als eerste in zijn volgorde te zetten.
Bedankt voor het antwoord.

Ja een laptop of pc zijn verschillend wanneer er in het BIOS of UEFI aanpassingen moeten gebeuren. Met een pc of computer kon ik gewoon met een instelling in Windows zelf na het opstarten een keuze maken om in het BIOS te komen. En dan kon ik de opstartvolgorde aanpassen voor de cd of dvd of usb speler.

Legacy staat voor BIOS en dan moet je MBR invullen in de plaats van UEFI bij RUFUS.

grtz,

cooper

PCS Lid
Die spamcontrole is niet moeilijk.
Je schuift enkel maar rechts van wat jij vindt wat Zorin OS Linux is.
Maar indien jij vindt, dat Zorin OS Linux met een fluitketel te maken heeft, ja, dan heb je een probleem!
Thank you.

Ik dacht gewoon dat ik alle woorden van links naar rechts moest schuiven, dus heb ik dit gedaan.
Ik zal het opnieuw proberen als de verbanningperiode is verlopen. Geen probleem.

grtz,

cooper

Administrator
Teamlid
@cooper - als jij die melding hebt gekregen, dan kan je alsnog registreren hoor,
je hoeft echt niet te wachten op het einde van de getoonde ban.

Bovenaan Onderaan