Mind control overheid

• Onderwerp starter Onderwerp starter RoyAmsoy
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 868

RoyAmsoy

PCS Lid
Lid geworden
4 mrt 2018
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
52
Onlangs zag ik dit verontrustende video op Facebook over het feit dat China bezig lijkt te zijn om social media te koppelen aan een systeem die beoordeeld of men sociaal wenselijk gedrag vertoond. Dit systeem zal een waardeoordeel geven over allerlei zaken zoals; participatie en bijdrag aan de samenleving, correct gedrag jegens organisaties en overheid etcetera. Mwet al deze data zal per persoon worden bepaald welke privileges men krijgt of ontboden wordt. Hoewel het positief is dat huftergedrag hierdoor wordt aangepakt wordt de persoonlijke vrijheid ernstig ingeperkt.

Of het een hoax is kan ik niet zeggen want heb het niet uitgebreid bestudeert en heb daar ook de tijd niet voor. Maar ik dacht dat dit wel een interessante discussie zou zijn voor dit forum. Er zijn mensen die overtuigd zijn dat ellende die de veiligheid in gevaar brengen bewust wordt geregiseerd om zo de bevolking mee te krijgen in privacy beperkende maatregelen. Steeds meer wordt de bankschroef op privacy aangedraait totdat we dadelijk de hierbovenstaande situatie hebben dat het volk volledig gecontroleerd wordt. Sterker nog er wordt al hard gewerkt aan chips die aan de hersenen worden gekoppeld voor meer geheugen. Zou voor mij wel een uitkomst zijn maar wat zullen de ontwikkelingen daarna zijn? Zullen ze dadelijk zelfs je hersenen kunnen monitoren en beinvloeden? Dit lijkt mij een angstaanjagend toekomstbeeld naast het feit dat er van het ecosysteem er weinig over zal zijn. Ben benieuwd hoe jullie hier in staan.

Laatst bewerkt:
Privacy of persoonlijke vrijheid wordt in China niet zo hoog aangeslagen als hier in Nederland. Gemeenschapszin wordt daar belangrijker geacht dan privacy; in ieder geval door de overheid.
Het lijkt me geen hoax (nepnieuws), maar een video over wat China in de toekomst wil. Op dit moment zijn er al pilots (proefprojecten) in verschillende steden.
Info over social credit system op Wikipedia (in het Engels): Social Credit System - Wikipedia
Een heel korte samenvatting in het Nederlands: Chinese sociaal kredietsysteem - Wikipedia

Hoe ik hierin sta? Ik ben blij dat ik niet in China woon.

Waar ik vooral van schrok was het gegeven dat je credits ook dalen wanneer je vrienden hebt die minder credits hebben. Dit gaat een heleboel meer mensen in een sociaal isolement brengen en werkt nog meer nepvrienden in de hand. Enige voordelen zijndat er hierdoor mogelijk minder kinderen geboren gaan worden wat weet beter is voor het mileu en asociaal gedrag wordt gedemotiveerd. Maar al met al een slecht idee.

Er is in China door de regering ongetwijfeld goed nagedacht over dit sociaal krediet systeem. De voordelen voor de overheid wegen daar héél zwaar. En het wordt weer pijnlijk duidelijk hoe weinig het Chinese volk in te brengen heeft in dat land.
Het is een zodanig groot land en er is zo'n groot verschil in leefstijl, welvaart en mogelijkheden voor iedereen, dat het misschien in 2020 niet eens overal doorgedrongen zal zijn wat er over hun hoofd komt.
Daarnaast heb ik het idee dat Chinezen heel anders denken over dit soort zaken dan wij. De discipline en de volgzaamheid richting overheid is er groter dan wij ooit zullen kennen.

Blijft overeind dat ik het een griezelige ontwikkeling vind en dat ik diep dankbaar ben dat ik geen Chinese ben!

Wat ik begrepen heb is dat de Sociale Status van een persoon uit twee waardes is opgebouwd.
A) de credietwaardigheid van de persoon in kwestie - lees hoe goed is het terugbetalen van geleend geld
B) de "standing" van de persoon in kwestie, waarbij vermoedelijk leeftijd, opleiding en werkzaamheid een rol in spelen.

Het is nog steeds de Communistische Partij van China die regeert over een land dat met ongebreidelde energie zijn plaats in de wereld zoekt en maakt.

En dat die regeringspartij naar wegen zoekt om deels Big Brother te zijn en blijven, moge duidelijk zijn.
Want er zijn in dat land ook al grote ongelukken gebeurd, waardoor honderdduizenden hun werk verloren....

Ik denk dat vooral de oudere generaties van het volgen zijn. Jongere generaties zijn meer beinvloed door westerse ideeën alleen de vraag is in hoeverre. Het gevaar is dat wanneer dit systeem daar geheel is ingevoerd dat hoe langer dit systeem opereert, hoe moeilijker het wordt om deze uiteindelijk omver te werpen. En laten we niet vergeten dat kunstmatige intelligentie en robotica zich ook razendsnel ontwikkelt en daarmee bij kan gaan dragen aan volksonderdrukking.

Albert Heijn is toch ook aan een systeem bezig dat je winkelgedrag gaat koppelen aan hun systeem en zal bijhouden wat je koopt , wanneer je koopt , hoe lang je winkelt . Ja zelfs dat je via een app een bericht op je smartphone zal krijgen , de verse kaas die je het laast hebt gekocht , de houdbaarheidsdatum is bijna verstreken. Zet het op je boodschappenlijstje voor als je vrijdag komt winkelen . Ja het systeem houd ook bij op welke dag van de week jij komt winkelen .

:worried: Eng vooruitzicht.

China krijgt sociaal kredietsysteem voor trein en vliegtuig

China introduceert op 1 mei een 'sociaal kredietsysteem' dat ervoor zorgt dat mensen met een slecht sociaal krediet een jaar lang geen gebruik van trein en vliegtuig mogen maken. Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen die valse informatie over terrorisme hebben verspreid of voor problemen op vluchten zorgen.
Ook mensen die met vervalste of verlopen treinkaartjes reizen, helemaal geen kaartje hebben of roken in de trein, alsmede mensen die hun boetes niet betalen of werkgevers die geen sociale premies afdragen krijgen met deze beperkingen te maken, zo blijkt uit verklaringen op de website van de Commissie voor Nationale Ontwikkeling en Hervorming. Eerder al kondigde de Chinese president Xi Jinping al aan om een sociaal kredietsysteem in te voeren om "onbetrouwbare personen" beperkingen op te leggen.

Bron: China krijgt sociaal kredietsysteem voor trein en vliegtuig - Security.NL

Dat er iets aan bepaalde misstanden gedaan moet worden, daarin kan ik de Chinese overheid gelijk geven. Maar hier wordt wel heel veel over één kam geschoren!

Problemen op vluchten en valse info over terrorisme, dat soort zaken wil ik toch niet vergelijken met geen treinkaartje hebben. En werkgevers die geen sociale premies afdragen vallen m.i. buiten al de genoemde categorieën: die zijn gewoon asociaal.

Maar wat me het meeste intrigeert is de handhaving van de maatregelen. Nou is China een enorm land en er kan dus geput worden uit een grote hoeveelheid werknemers die als Buitengwoon Opsporings Ambtenaar aan de slag kunnen, maar dan nog! Ik ben dus het meest nieuwsgierig naar de oplossing, want die kunnen wij hier ook wel gebruiken.
En wat te denken van de mensen die hun buren aangeven: 'ik zag hem gisteren roken in de trein'! Kan nog een bron van inkomsten worden!

En wat te denken van de mensen die hun buren aangeven: 'ik zag hem gisteren roken in de trein'! Kan nog een bron van inkomsten worden!

Jullie overheid niet op goede ideeën brengen ! :confused:
In ons Belgenlandje bestaat dat !.Een verkliklijn !
Ik heb mijn buurman gezien hoe hij de andere buurman aan het helpen bij het grasmaaien .
Mijn buurman heeft kippen en die zijn s'morgens om 6 uur al aan het kakelen en dat maakt me wakker .

Wat zijn GAS? | Gemeentelijke Administratieve Sancties

Zwartwerk buurman melden kan nu via anonieme kliklijn

Bah zeg, het kan dus toch nog erger met een matennaaiermaatschappij.

Terug
Bovenaan Onderaan