Min of meer ontevreden

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Min of meer ontevreden ben ik.

Ik ben ervan afgepraat, maar ik wilde binnenkort dit forum over laten zetten naar phpBB.
Omdat ik mij al een langere tijd verbaas dat er zo weinig gedaan wordt door leden.
En dat gaat dus net zo goed in phpBB.

Maar er is ook een andere optie, stoppen met dit forum, want schijnbaar is het niet meer nodig.

Maar er is ook een andere optie, stoppen met dit forum, want schijnbaar is het niet meer nodig.
A54 je moet je hart en je finaciƫn volgen vooral. je hebt al een zekere leeftijd, eens aan jezelf denken is je zeker gegund.
mis je het publiek: dan zijn er nog pc-fora waar je eventueel lid of moderator/medewerker kan zijn.

Ik ben ervan afgepraat, maar ik wilde binnenkort dit forum over laten zetten naar phpBB.
Dat heb ik vermoedelijk gedaan.
Reden was dat ik dacht dat het om de kosten ging en die kun je eerder drukken door te beginnen met goedkopere hosting.
Je hoeft immers zoals gezegd niet continue elk jaar te betalen voor deze software, kunt het rustig een jaar laten draaien zonder nieuwe versies, heb ik ook gedaan, geen enkel probleem. Er komt immers ook niet elk jaar een nieuwe versie uit.
Zoals al vaker gezegd gaat het niet om snelste en nieuwste maar om de inhoud!!

Maar je hoeft het advies niet op te volgen. Als je niet tevreden bent met je keuze kun je alsnog overstappen naar phpBB. Alleen maakt het qua kosten niet uit. In elk geval qua postings sowieso niet.
Nadeel is zoals gezegd dat je graag een vol forum wenst maar met omzetting naar phpBB ga je gewoon veel zoekmachine resultaten verliezen dus kans is dat het dan nog minder wordt.

Echter als je denkt dat die wisseling je toch meer tevreden maakt, dan moet je dat gewoon doen. Zet desnoods eens het volledige forum over naar phpBB als testforum, voor zover dat nog niet gebeurt is. Dan kun je verder kijken of alles kan wat je wilt.

Het komt dus eigenlijk neer op wat @Hana ook al zegt. Heb je er zelf nog wel zin en interesse in?
Ik heb met mijn forum ook een paar keer het nut al niet meer gezien en gedacht om te stoppen. Maar een weekje of twee later was dat wel weer over en het is zonde van alle informatie die er al op te vinden is.

Als echter je hart er niet meer in ligt, ook niet na een weekje of twee eens laten gaan en misschien even wat anders gaan doen, dan moet je er over nadenken of je inderdaad niet beter stoppen kunt.
Die keuze kunnen wij niet voor je maken.

Denk er nog eens rustig over na, doe eens iets anders, bijv. puzzelen of biljarten of weet ik wat en dan weet je na een weekje wel met meer zekerheid wat je wilt gaan doen.

Dit forum laten migreren naar phpBB kost 3 tot 4 dagen en kost mij een 600 dollar.
Dat is nu een gepasseerde mogelijkheid.

Ik ben het eens met Black Tiger dat XenForo gewoon de beste optie is.
En nog wat, begin augustus dit jaar bestaat dit forum alweer 8 jaren.

:unsure: de Belangrijkste regel, geschreven door @Black Tiger

Maar een weekje of twee later was dat wel weer over en het is zonde van alle informatie die er al op te vinden is.

Min of meer ontevreden ben ik.

Omdat ik mij al een langere tijd verbaas dat er zo weinig gedaan wordt door leden.
En dat gaat dus net zo goed in phpBB.

Als het gaat over actief zijn van leden, niet iedereen zit aan zijn laptop/desktop te prutsen als ik dit zo mag noemen.Dus zijn er ook weinig problemen te melden.En tenslotte is er op fb een groep die redelijk wat leden heeft en dat gaat over linux en windows, en als ik dan de antwoorden lees, zijn ze er helemaal naast, maar daar moei ik me niet mee.ik werk met linux mint nu en op de andere debian 12 los mijn problemen zelf op. maar niet getreurd @Abraham54 komt allemaal goed, heb ook een linux-ubuntu-zorin site, en daar is het ook stil maar geef de moed niet op, maar mag niet blijven duren aangezien ik de kennis zelf heb wil ik die delen met anderen.Maar daar komt ook eens een eind aan.

Dit forum laten migreren naar phpBB kost 3 tot 4 dagen en kost mij een 600 dollar.
Dat is nu een gepasseerde mogelijkheid.

Ik ben het eens met Black Tiger dat XenForo gewoon de beste optie is.
En nog wat, begin augustus dit jaar bestaat dit forum alweer 8 jaren.
dit is dan toch niet mals, toch een ferm bedrag ... niet?

zoals @Black Tiger vermelde:

Als echter je hart er niet meer in ligt, ook niet na een weekje of twee eens laten gaan en misschien even wat anders gaan doen, dan moet je er over nadenken of je inderdaad niet beter stoppen kunt.
Die keuze kunnen wij niet voor je maken.

Gelukkig. (y)

Denk er wel aan dat de mooi weer periode nu aan komt en met mooi weer en in de zomer periode is het altijd overal rustiger, dus dat is dan normaal. ;)

Tegenwoordig wel ja, 16 jaar terug echt niet!

Niet alleen door het mooie weer, ook sinds de opkomst van allerhande sociale media is het overal rustiger geworden op fora.
XenForo is gewoon goed, waarom zou je overschakelen?
Als alles je eventjes teveel is, spendeer de 600 dollar om wat uit te waaien en je kopje op halt te zetten. (klein familiaal pension met een lekker ontbijt kan wonderen doen)

16 jaar terug echt niet!
Nee helaas zijn de social media in opkomst gekomen die de boel verpest hebben zoals @Dotchiejack ook al zegt.
Alleen dan merk je dus bij het mooie weer extra goed op forums dat het minder wordt.

Ja die 600 dollar is erg veel en daar kun je met wat goedkopere hosting ook weer een aantal jaren mee vooruit incl. af en toe een nieuwe Xen licentie.

Poeh Poeh forum overzetten, stoppen. 3x knipperen met mijn ogen. Ja het staat er echt.

Uiteraard begrijp ik het allemaal.

Mensen helpen met computer problemen vind je prettig om te doen en geeft natuurlijk daarnaast een goed gevoel en dag invulling.
Maar als de kosten zo hoog zijn snap ik ook wel dat je twijfelt, ook omdat er minder animo is.

Het klopt dat sociaal media roet in de motor van forumland hebben gegooid. Dat is voor veel mensen makkelijker toegankelijk.

Fijn om te lezen dat het forum voorlopig blijft bestaan. Ik heb hier onwijs veel opgestoken.

Zo weet ik hoe en dat ik moet backuppen, hoe ik mijn windows opnieuw kan installeren etc etc. Daarnaast is er het contact met gelijkgestemden.

Dus šŸ‘ 1714671974825.gif

Ik geef geen extra,s niet meer uit want als je extensies nodig hebt of kan gebruiken, dien je op die site donateur te zijn vooraleer je die kan downloaden.Ik ken een site waar sommige extensies 15 euro kosten bovenop je donateur lidmaatschap.Nogal een geluk dat ze allemaal niet zo zijn.Die games die ik staan heb 30.000 games heeft me meer dan 2500 euro gekost bij een en dezelfde maker/site
reken daar nog eens de hosting en domeinnaam bij dan kom je al op een mooi bedrag, en dan nog onderhoud heb geluk dat er 2 van de 3 zijn die dat gratis doen en aan die geef ik graag een donatie maar de andere voor 2 updates durft dane 100 euro vragen?
zo zie je maar dat er velen nog denken dat een website gratis is??

Terug
Bovenaan Onderaan