Mijn zelfbouw werkPC + Lenovo E31

Mijn zelfbouw werkPC + Lenovo E31

PCS Lid
Is het verschil tussen de 1060 3 GB en de 1070 8 GB echt ook een groot verschil qua prestaties?
Ik heb zelf de 1060 6 GB en ben niet van plan me een nieuwe te kopen, deze is pas 1 jaar oud, maar vraag me wel af wat het verschil zou zijn. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

pc-aholic
Ik weet het nog niet, dat ga ik ondervinden. Ik doe niet aan gaming, dus daar ga ik het zeker niet merken. Ik gebruik Adobe programma's en die maken ook gebruik van het geheugen van mijn videokaart (CUDA-cores). Dus ik veronderstel dat daar wel het verschil gaat zitten. Ik heb een mooie deal kunnen doen met die GTX 1070 (tweedehands), vandaar de switch. Hopelijk kan de oude nog weg en kan ik daar nog iets van recupereren.

PCS Lid
Ahzo. Ja inderdaad met fotobewerking kun je daar goed nut van hebben, dan zal een stijging van 3 naar 8 GB zeker wel iets gaan uitmaken, althans daar ga ik wel van uit.
Laat maar eens wat horen als je het getest hebt, lijkt me wel interessant om te weten.

pc-aholic
Ben nu al twee uur aan het ploeteren (lees: werken) in Adobe Photoshop en Indesign. Ben aan een full color magazine aan het werken van 64 pagina's, met vele advertenties, foto's en tekstwissels (NL-FR). Eergisteren heb ik daar ook aan gewerkt met de "oude" videokaart nog geïnstalleerd. Nu merk ik met de "nieuwe" dat het verwerken van de bestanden - met 3 beeldschermen en slepen van voor naar achter, van links naar rechts - toch wel een pak vlotter verloopt dan eergisteren. Het kan natuurlijk zijn dat ik mij dit inbeeld maar op een zaterdagochtend, na een heerlijke nachtrust, is mijn geest nog redelijk neutraal en onbezoedeld. Dus ja, ik denk dat het bij werken met veel foto's en grote bestanden toch ook wel een verschil/winst oplevert.

Bovenaan Onderaan