Mijn nieuwe Lenovo Thinkpad

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 26
  • Weergaven 2521

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.068
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM & Eset Online
FW
Windows Firewall
Afgelopen vrijdagmiddag kon ik mijn bestelde Lenovo Thinkpad T560 (Via Marktplaats - DELAPTOPDISCOUNTER.NL uit De Meern - Advertenties op Marktplaats.nl) ophalen.

Ik heb de laptop opengemaakt en de meegeleverde SSD (Samsung Evo) van 256 GB verwisseld voor een Crucial M550 512 GB SSD.
Doordat het een dun notebook is en er een interne accu in zit, is een tweede HD onmogelijk.
Maar ik had wel ruimte nodig voor mijn data en dat biedt een 512 GB SSD meer dan een 256 GB SSD.

Na eerst Windows 10 Professional te hebben gebruikt, waarbij het mij bleek dat de processor continu behoorlijk aan het werk was.
Nu draait er Windows 10 Enterprise LTSB in en is alles rustiger en sneller.

Verdere kenmerken: Intel i5 6300u en 8 GB werkgeheugen.

5ae594e918a22-t560-20fh000mza-1000x1000.jpeg

Ik heb Stardock Start 10 met een dollar korting kunnen kopen, omdat ik in het verleden Start 8 voor Windows 8 had gekocht.
Dus in plaats van 4 dollar heb ik drie dollar betaald.
Start 10 kan ik aanraden.

Mijn bureaublad:

5ae595ba35b57-Bureaublad_1.png

En dito met Start 10:

5ae5c7e623912-Bureaublad_2.png

Ziet er mooi uit!! Wat staat er veel op je bureaublad1
Gaat dit een speciaal Thinkpad voor pinguins worden? Pinguins van de familie......vul zelf maar in, maar ze heten geen Windows!

De achtergrond stamt uit de map Schlichte Wallpapers.
Allemaal digitaal gemaakt.

Die staat op dit moment te werken - die is nog niet weg hoor.

Heerlijk licht - mogelijk met Windows 8.1 straks ca 11 uur werken alleen op accu!

Ik heb het energieschema nu op energiesparend gezet.
De processor draait op 0,47 GHZ.
En toch ervaar ik geen snelheidsverlies.....

Ik heb inmiddels de bestelde werkgeheugenkit Mushkin 16 GB DDR3L-1600 ontvangen en na hemelvaart verwacht ik een refurbished Samsung Evo 850 Pro 1 TB SSD te ontvangen.

$_86.JPG

Zoals het er nu naar uitziet kan ik vrijdagavond al aan de slag.
De Samsung SSD staat voor ontvangst op vrijdagmorgen.

lenovo was vroeger Mbr model naar het schijnt is deze een van de betere merken wat laptops betreft.

De Thinkpads behoren al jaren tot de top in notebooks - zelfs toen ze nog (tot 2006) via IBM verkocht werden, werden ze door Lenovo in China gebouwd.

Daarom ook dat je met gerust hart een refurbished exemplaar kan kopen.

De Thinkpads behoren al jaren tot de top in notebooks - zelfs toen ze nog (tot 2006) via IBM verkocht werden, werden ze door Lenovo in China gebouwd.

Daarom ook dat je met gerust hart een refurbished exemplaar kan kopen.
ja was fout inderdaad was IBM indertijds.

Ondertussen ook gezocht of Mint in deze moderne hardware draait en dat moet geen probleem zijn.
Dus op de 1TB SSD ga ik voor een dualboot.

geen problemen met een wachtwoord voor je bios, want je moet van niets meer verschieten hee @abb

Het bios van mijn Lenovo is geheel zonder wachtwoord.
Voordat ik dit notebook aanschaftte, heb ik de verkoper expliciet gevraagd of er een wachtwoord beveiligde bios aanwezig was?
En het antwoord was dat er geen wachtwoord in het bios zat - en ook niet op de SSD.

Ik heb inmiddels de Samsung Evo 850 Pro 1 TB ontvangen en zoals ik al verwachtte is deze SSD 100% in orde.
Ik ga voor het moment nu uitloggen, om Windows te klonen vanaf de Crucial SSD naar de Samsung SSD.

Windows is inmiddels gekloond en thans wordt data overgebracht naar de data partitie.
Heerlijk, wat een riante ruimte op die SSD.

Wow - wat is is die Samsung Evo 850 Pro snel.
Dat is gewoon even wennen.

5af5b42e1e3a3-as-ssd-bench_Samsung_SSD_850__11-5-2018_17-08-08.png

Dat ziet er allemaal goed uit. en er zit niets tegen dit keer. Heerlijk, hoor!

Terug
Bovenaan Onderaan