Mijn Linux Computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 74
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 28
  • Weergaven 2770
V

Verwijderd forumlid 74

Gast
Ik heb me eens bezig gehouden met mijn Linux desktop te in richten . 8 linux distro's naast elkaar .
Opensuse Xfce werkomgeving en die ondersteunt nog zeer oude hardware . Ik heb hiervoor een volledige harde schijf benut van 40 GB met nog een IDE aansluiting en ik was verbaasd van de snelle opstart .
De andere Linux distro's :
PCLinuxOS KDE
Linux Mint LMDE2
Linux Mint 18.1 Maté
Ubuntu 16.04 Maté
Xubuntu 16.04.2
ElementaryOS 0.4
ZorinOS 12.1

Is nog een desktop met een 64-bit dualcore processor en 4 GB Ram geheugen .Een al wat ouder PC dus .

Wat is het doel van zoveel distro's naast elkaar? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik werk niet graag met een virtuele machine en op deze wijze kan ik Linux distro's zowat beter met elkaar gaan vergelijken . Het is een desktop dat ik met ouder materiaal zelf in elkaar geknutseld heb .

Intel (R) Core (TM) 2duo E6750 2.66 Ghz en 4 GB Ram

Ik heb hiervoor een volledige harde schijf benut van 40 GB[/QUOTE]

Is dit soms typ fout?8 distro's op HDD van 40GB lijkt me wel heel sterk.
Zorin12.1 heeft al 20 GB nodig ,om soepel te draaien(liefst meer !)Dan heb je nog 20GB voor 7 distro's ...
Mvg
d'anvers

Effe bumpen...wie weet is topic in de vergeet hoek geraakt.
Mvg
d'anvers

Hoi d'anvers, vertel dan maar waarom je het belangrijk vind, dit topic te herleven.

Hoi Abe,
Herleven niet echt.
Mijn vraag is aan TS,of het mogelijk is om 8 distro's naast elkaar op HDD van 40GB te plaatsen....of is het soms typfout?Is het geen typfout,dan vraag ik wel verder hoe je dit doet!
Lijk me simpele vraag.
Mvg
d'anvers

Aha, eigenlijk gewoon nieuwsgierigheid dus.
40 GB is inderdaad niet veel - maar als je de originele Linux swappartitie door alle Ubuntu-varianten laat gebruiken, kan je denk toch een heel eind komen.

Anderzijds - wie weet zit er al een grotere en snellere harddisk in?

maar als je de originele Linux swappartitie door alle Ubuntu-varianten laat gebruiken,
Zo ga ik ook te werk.
kan je denk toch een heel eind komen.
Zou best kunnen...zie wel in het lijstje Zorin OS 12.1 die heeft al 20GB nodig....dan heb je 20GB over ,voor 7 andere...
Enkel de TS kan klaarheid brengen toch.
Wie weet lezen we het..of niet.
In feite maakt het niet veel uit...maar soms leert ne mens graag bij!
Mvg
d'anvers

Vreemd dat Zorin 20GB nodig heeft - lijkt op Windows.
Linux Mint 64 bit - Cinnamon heeft na installatie ongeveer 7 GB gebruikt.

Ben eens gaan kijken bij Zorin 12.1 64 bits heb al 26 GB gebruikt
Linux Mint 18.2 cinnamon 64 bits 20Gb gebruikt.
Ubuntu 16.10 64 bits 10GB gebruikt
Is wel niet naar installatie he!!!
Wel verschik tussen gebruikt en nodig hebben.
Mvg
d'anvers

Laatst bewerkt:
Ik kan op dit moment verder nog niks over Linux Mint zeggen, heb het te druk met andere dingen.

Ach, ik geef distro's in VMware ook maar 10GB ruimte om te testen.
Windows heb ik 25GB gegeven maar dat kan ook minder (op de groei die grootte gekozen).
In feite is er maar één besturingssysteem dat je de volledige ruimte geeft (voor mij Ubuntu GNOME).

Mijn harde schijf bedraagt 1000gb dus kan ik praktisch bijna alle distros op plaatsen toch? maar zoveel dat er swake er heeft opstaan, is voor mij echter niet nodig.Als ik er een naast zet zal het ubuntu zijn

Ik kan op dit moment verder nog niks over Linux Mint zeggen, heb het te druk met andere dingen.
Je bent niet alleen :)...Mint is toch top.Zorin en Mint gebruik ik het meest...nu niet meer ben verliefd op mijn Popje dat nu op laptop staat naast Win:D
Mvg
d'anvers

@Buurman,
In Vm geef ik ook niet teveel GB...soms wel als ik denk die distro echt beter kennen,dat is wat meer ruimte.
Mvg
d'anvers

Terug
Bovenaan Onderaan