Mijn laptop werkt niet goed!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 1150
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kate

Gast
Mijn laptop is een eigen leven gaan leiden. Het opstarten ging probleemloos en na het invoeren van mijn wachtwoord wilde ik mijn mail bekijken.
Het scherm werd opeens legergroen en middenop ging een wieltje draaien. En zo draait dat nu al een half uur en ik krijg mijn laptop ook niet uit!

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten kijk dan hier: Info - Bijlage toevoegen aan een bericht.

Goeiemorgen Abraham, dat zal niet gaan! Ik tik nu op mijn telefoon, maar ik kijk op mijn laptop naar dat wieltje aan op een groen scherm en ik kan niks niet eens de laptop uitzetten!

Welnu - je hebt een aan/uit knop - deze indrukken, totdat de laptop uit is.

Haha, ik was om 7.30 op en toen ben ik meteen begonnen! En dus ben ik van 7.35 bezig om mijn laptop uit te krijgen! Werkte niet!
n nu, 3 minuten geleden, werkte die aan/uit knop plotseling. En het ziet er wel gewoon uit. Een vreemde gang van zaken. Wat doet zo'n apparaat nu in die tijd! Er is niets te updaten, daar heb ik al even naar gekeken. Er is ruim 2 uur verstreken en hier deed iets gewoon al die tijd wat hij zelf wilde!

Doe de opdracht maar.

Voorlopig werkt alles en denk ik er maar niet aan. Maar die aan/uit knop zit me niet lekker, want dat is toch iets waar je je in ieder geval op moet kunnen verlaten. Lang indrukken hielp ook niets. Maar ik begin de dag goed en zie het maar als opgelost, want zo lijkt het.

Start
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

• Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op de MBAM-snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op de MBAM-snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Ïnstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

• Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

• Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Doe een volledige systeemscan met Bitdefender en laat weten hoe dat afloopt.

Hoi, Bitdefender heeft gewerkt en geen bedreigingen gevonden.
Maar op 24 maart heeft hij een programma in de quarantaine gezet: delfix.txt. Als ik de reden bekijk, wordt Windows.old van 12-12-2017 blauw in windows c.
En er staat nog een 2e iets in de quarantaine: EqnEdt32.hlp en dat heeft iets te doen met AShampoo Free.

Beide opmerkingen bleken niet ernstig genoeg te zijn om alarm te slaan, want BitDefender doet uit zichzelf iedere dag een scan en roept dan dat alles kits is.

Dan ga ik ervan uit dat jouw computer vanochtend een rare hik heeft gehad.
Laten we even afwachten wat er de komende dagen gebeurt.

Als je dat nog een voor hebt kan je dit proberen kate
Kan je dit proberen :

Als de laptop opstart en voor dat de Windows logo op scherm komt de laptop uitdrukken met de Power toets 5x achter elkaar, als dat lukt krijg je een herstelmenu en vandaar uit kan je de Troubleshooter starten.

Hoi Toska, alles werkt weer en dat is het maar geraden ook! Want als ik kwaad word: er ligt al een laptop op de stort, dus............!

De klacht keerde terug!
Maar nadat mijn laptop een behandeling met teamview heeft gehad is zijn kwaal genezen. Verdere complicaties zijn niet door de behandelend arts geconstateerd en worden niet verwacht.
Dus is hij als opgelost uit het ziekenhuis ontslagen en dit kan in zijn dossier vermeld worden.

Enig idee wat het veroorzaakte?

Ja, het had met het stuurprogramma van Windows Defender te maken. Ik gebruik alleen de firewall en nu de rest in zoete rust verkeert en niets meer doet, is alles goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan