Mijn eerste auto

Rubensky

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
4 aug 2016
OS
Windows 10 professional
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Even iets anders dan computers. Een paar weken geleden mijn eerste auto gekocht.

De jeep Renegade. Slechts drie maanden oud.

5f0dbd152143a-Auto.jpeg

Een speciale auto voor de speciale mens, die Rubensky is.

mijn eerste auto was (in de V.S.) in 1961 een 8 jaar oude Ford tweedeurs, 8 cil.(dacht ik) gekocht voor $ 250.-- en na een jaar verkocht voor $ 200.--. Kenteken JAL 375 (Wa)
5f0de4ae535da-No.001.jpg

(foto van internet gehaald...)

de dollar was toen wel nog ƒ 3,80 !

@Najsnarf, toen jij in 1961 in die Ford rondreed, zat ik net in de tweede klas van een dorpschool.
Werkte jij of studeerde jij toen in de VS?

na mijn artsexamen een jaar een "internship" gedaan in Seattle. De V.S. was toen nog een soort walhalla, dat is nu wel anders geworden.

In de tijd dat jij er was het nog een goede tijd voor vrijwel iedereen in de VS.
Dat is iets wat al jaren daar volkomen scheef is gegaan.

Jouw Engelse taal moet dan ook vrijwel perfect zijn geweest...

nee, helaas niet (meer) op z'n best dacht men dat ik uit Canada kwam. En je leert dat een compliment betekent dat men (duidelijk) kan horen dat jij geen Amerikaan bent.

Op een grote dentalshow in West-Duitsland vroeg een Amerikaanse standhouder met duidelijk brawl uit Texas uit welke staat ik kwam.
Ik zei dat ik uit Holland kwam.
Die staat kende hij niet, dus maakte ik hem duidelijk dat Holland een buurland van Gemany is.
Amerikanen en geografie.

Amerikanen zijn per definitie slecht in aardrijkskunde, er is ook een plaats Holland in de staat Michigan. Die plaats is bij Amerikanen redelijk populair

Mijn eerste auto was een Citroën BX 1.6 TGI (niet te verwarren met een GTI), destijds gekocht voor 3.750,00 ouderwetse guldens. Helaas was dat een miskoop waar ik na 4 maanden afscheid heb moeten nemen. Daarna mocht ik mij de trotse eigenaar noemen van een Opel Ascona, waarin ik meerdere jaren met plezier heb rondgereden. Daarna zijn er nog een Citroën Xantia, BMW 520i executive automaat (E34), Renault Espace, Opel Vectra, Deawoo Leganza, Mitsubitsi Spacewagon (omgebouwd naar grijs kenteken, mijn eerste bedrijfswagen) en mijn huidige Opel Vivaro gekomen. De laatste heb ik inmiddels al weer ruim 5 jaar.

Oprecht belangstellende vraag. Wat vinden jullie van de auto in mijn openingspost? merk, design, kleur alles mag.

Die had ik gezien. :)

@Rubensky, ik denk dat jij iets meer informatie dient te geven, om welke redenen jij specifiek die auto gekocht hebt.

Mijn eerste nieuwe motorfiets was in 1970 een Laverda 750 S Jammer genoeg heb ik daar geen foto's meer van, was aangepast met stuurkuip en clip-ons.
En Rubensky....daar heb je een mooie auto aan, maar een beetje te groot voor ons, ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd.

Mijn eerste auto was een Renault 14 die heb ik over laten spuiten door een schademonteur uit Duitsland die normaal porsches deed en die heeft met de hand er het Renault logo op geschilderd zag er erg goed uit had ik voor duizend gulden gekocht en voor 1000 gulden laten over spuiten, erg veel plezier gehad van die auto.....

Terug
Bovenaan Onderaan