Mijn Dell M-6400

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Vandaag twee installatie rondes gedaan.
Eerst Windows 10 Enterprise 1703 64-bit.
Na installatie maar liefst 114 processen.
Daarna de updates waaronder windows10.0-kb4022725-x64 - na het afsluiten werd uiteindelijk het updateproces stopgezet en de mislukte update teruggedraaid/verwijderd.

Daarna die update handmatig gedownload en geïnstalleerd - werd ook weer teruggedraaid.

Uiteindelijk Windows 10 Enterprise LTSB gedownload en die geïnstalleerd.
Is versie 1607 maar draait fantastisch; ook de updates werden alle zonder mankeren geïnstalleerd.

Met ClassicShell het originele Windows 7 startmenu ingesteld en via instellingen de taakbalk op o% transparantie gezet.
Er moet nu overigens nog genoeg erbij gezet worden, maar Windows 10 draait in dit notebook uit 2008 zoals anderen ook over Windows 10 in dit apparaat hebben geschreven - beter dan met Windows 7!

Uiteindelijk Windows 10 Enterprise LTSB gedownload en die geïnstalleerd.
Is versie 1607 maar draait fantastisch; ook de updates werden alle zonder mankeren geïnstalleerd.
Die Windows versie voor is mij ook heel aangenaam in VMware. Probleemloos in het gebruik en aanpasbaar naar behoefte.
Voorlopig laat ik in mijn retail Windows 10 Home maar verstoffen (privacy redenen).

Draait met Start10 en heb het 25 GB ruimte gegeven.

Het heeft inmiddels een half uur geduurd om de updates voor Office te downloaden inclusief weer eenzelfde cumulatieve update voor Windows.
Maar nu is dan eindelijk het installeren begonnen.

Windows is nu geheel up to date.

En wat erg leuk is: wat onder Windows 7 niet kon werken (foutmelding was dat er niet genoeg vermogen aanwezig was) maar de USB-PC-Card met 3 USB3 aansluitingen werkt nu wel onder Windows 10.
En dat is een leuke bijkomstigheid.
In plaats van vier- heeft dit notebook nu zeven USB-aansluitingen.

Ik werk met een totaal ander systeem dan jij op dit moment gebruikt. Maar dat Windows 10, ondanks dat er nog genoeg aan mankeert, lekker werkt en draait kan ik beamen.

Ik werk met een totaal ander systeem dan jij op dit moment gebruikt. Maar dat Windows 10, ondanks dat er nog genoeg aan mankeert, lekker werkt en draait kan ik beamen.

Ongetwijfeld werk jij met een andere machine dan ik.
Wat dit notebook zo heerlijk maakt is het goede toetsenbord met numeriek deel en het het grote 17.1 scherm (Philips) met 1920x1200 resolutie.
Een groot voordeel van Windows 10 is ook dat het vergroten van letters veel mooier gaat dan in Windows 7.
Maar ja - Win 10 is geoptimaliseerd voor ultra resoluties zoals 4k.

En de LTSB versie is in feite nog steeds die van 2016 (versie 1607).
Maar geen storende apps.
Alleen jammer dat Edge niet mogelijk is.
Maar wat dat betreft - ik ben nog steeds fan van Firefox en ook heb ik Opera aan boord.

Zo ben ik, en velen keuren dat af omdat het nu eenmaal voor Google is, gewoon fan van Chrome omdat deze, in mijn geval zeer zeker, mij nooit voor echte verassingen stelt dan wel problemen geeft of wat dies meer zij.

Hoeveel Google Chrome fans er zijn, weet ik niet, maar ik ken er nu al 2: jij en ik.

Hoeveel Google Chrome fans er zijn, weet ik niet, maar ik ken er nu al 2: jij en ik.
Weet ik ook niet. Wel weet ik dat ik er meer als 2 ken.

Google Chrome is als webbrowser degene met het grootste aandeel - dit is ook ten koste gegaan van Firefox.
Maar de vos is aan het terugslaan - waarschijnlijk ook mede dankzij Edge.

Wat betreft Google software: daarvan komt niks in mijn Windows - wel heb ik naast de vos ook Opera aan boord.

Ach ja, de discussie is al vaker gevoerd Google neemt veel van ons maar bied ons ook weer erg veel.

Die discussie is aan mij voorbij gegaan. Ik was van het begin af aan Google-fan, en pas op dit forum zijn zaken zoals Opera en Fox mij duidelijk geworden. Maar ik ben standvastig gebleven!

Mooie en warme wallpaper. Het straalt uit dat je tevreden bent met die LTSB versie.

Terug
Bovenaan Onderaan