Microsoft PC Manager

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall

Microsoft PC Manager: hoe installeer je de ingenieuze tuningtool voor Windows 10 en 11​

PC Manager is een ingenieus en gratis tuningprogramma van Microsoft. Het programma is niet officieel beschikbaar in Nederland en de EU.
Maar hier lees je hoe je het direct installeert.

665b4b177c9c9-Screenshot_2024-06-01_at_18-11-23_Microsoft_PC_Manager_So_installieren_Sie_das_geniale_Tuning-Tool_f%C3%BCr_Windows_10_und_11.png

Maar eerst: wat is de Microsoft PC Mager en wat kan het tool: ingebouwde zijn verschillende Windows tools.
Verbeter de efficiëntie van computergebruik. Microsoft PC manager, een goede manier om je computer te beschermen en prestaties te optimaliseren. PC-manager biedt pc-opruiming, antivirus, Windows-update voor een veilige computer!

Microsoft PC Manager is er voor Windows 10 vanaf versie 1809 en voor Windows 11

PC Manager wordt op dit moment door Microsoft gedistribueerd in China en Z.O. Azië.
Je kan het tool ook vinden en downloaden via de VS Windows Store.
Maar als je dan de exe uitvoert, word je omgeleid naar een store, waar je leest dat je PC Manager nog niet kan krijgen.

Hoe PC Manager toch te installeren​

Er is een onofficiële manier om PC Manager in de EU te installeren (een lezer op het heise forum wees op deze truc).
Typ “cmd” in de Windows-zoekopdracht en open een invoervenster met Aminstrorrechten.

Als CMD opent met C:\Windows\System32> dan dient dit eerst naar de root gezet te worden:
Type in CMD C:\>CD\Users\Abraham*\ *=Substitueer voor Abaraham jouw eigen gebruikersnaam in jouw Windows!

Hieronder staat dan de volledige installatieformule vom PC Manager te installeren -

winget install Microsoft.PCManager.Beta -s winget

Kopieer de code naar CMD achter CD\Users\Abraham\
Code:
C:\Users\Abraham>winget install Microsoft.PCManager.Beta -s winget
Gefunden Microsoft PC Manager (Beta) [Microsoft.PCManager.Beta] Version 3.8.10.0
Diese Anwendung wird von ihrem Besitzer an Sie lizenziert.
Microsoft ist nicht verantwortlich und erteilt keine Lizenzen für Pakete von Drittanbietern.
Download läuft https://files02.tchspt.com/down/MSPCManagerSetup.exe
  ██████████████████████████████  1.57 MB / 1.57 MB
Der Installer-Hash wurde erfolgreich überprüft
Paketinstallation wird gestartet...
Erfolgreich installiert

Windows zal dan meteen beginnen met de installatie, die slechts enkele seconden duurt. Zodra de installatie is voltooid, kun je het venster met de opdrachtprompt sluiten. Voer nu “PC Manager” in het zoekvenster van Windows in. Windows zal het programma meteen weergeven en je kunt het met een muisklik starten. Je zou nu de geïnstalleerde versie van PC Manager moeten kunnen bijwerken via de Store-link, maar dit werkt momenteel niet op onze computer; in plaats daarvan verschijnt er een foutmelding op de bijbehorende Microsoft Store-website.

PCManagergross.jpg

Het venster PC-beheer (te zien in de schermafbeelding hierboven) verschijnt rechtsonder in het scherm van onze Windows 11-computer. Daar kun je alle gewenste instellingen maken. Je kunt ook aangeven of PC Manager bij elke opstart van Windows moet starten. PC Manager biedt echter alleen Engels en verschillende Aziatische talen als interface; Duits wordt niet ondersteund.

Belangrijk: Gebruik op eigen risico. Het hulpprogramma mag alleen worden gebruikt door ervaren Windows-gebruikers.

Met dank aan PC Welt.de

N.B,: ik had PC Manager al geinstalleerd en heb het laten opruimen en ik heb de Boostfunctie ook gebruikt.
In ieder geval zitten er al veel onderdelen in die je in de linker verticale balk kan aanklikken.

@pinokio Vertrouw je Microsoft niet?

Het tool vond ook twee vernieuwde drivers,,,

bijkomende tip om je username te weten te komen:

typ in het cmd-scherm:

echo %username%

copy/paste desnoods deze regel ( tussen ' echo' en '%username%' , een spatie )

Ik zou niet weten waarom ik de tool zou willen installeren. Maar goed. Het intikken van de gegevens bracht me naar een rechtstreekse downloadlink. En zorg ervoor dat je zegt dat je in het Engels wilt blijven werken en niet naar Nederlandse regio.

@Roxmarie Het lijkt erop dat jij het eerste bericht niet of niet goed gelezen hebt.

@ArtstudioG Vreemd. In mijn Windows draait een nieuwere versie dan jij nu bijgevoegd hebt.

Ik heb de app eens getest maar vind dat het echt geen toegevoegde waarde heeft. Veel overbodige opties, Windows opruiming kan je ook vanuit de verkenner en automatische updates ook via de klassieke manier. Toch maar terug verwijderd na feedback naar Microsoft.

Terug
Bovenaan Onderaan