Goed Nieuws Microsoft lost Outlook-clients op die niet synchroniseren via Exchange ActiveSync

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
34.578
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall

Microsoft lost Outlook-clients op die niet synchroniseren via Exchange ActiveSync​

Door Sergiu Gatlan
Publicatie van BleepingComter


Outlook.jpg



Microsoft heeft een probleem opgelost waardoor Outlook-desktopclients van sommige Microsoft 365-gebruikers geen verbinding
meer maken met e-mailservers via Exchange ActiveSync.

Exchange ActiveSync (EAS) is een synchronisatieprotocol dat wordt gebruikt door Microsoft Exchange om gebruikers toegang te
geven tot hun e-mail, agenda, contactpersonen en taken.

EAS gebruikt HTTP en XML om te communiceren en gegevens te synchroniseren tussen de Exchange-server en mobiele apparaten.
EAS is standaard ingeschakeld op nieuwe mailboxen van gebruikers en het uitschakelen ervan kan ervoor zorgen dat gebruikers
hun mailboxen niet kunnen synchroniseren met mobiele apparaten.

"We moeten Activesync gebruiken om verbinding te maken met onze cloud-hosted e-mailserver. Andere synchronisaties worden
mogelijk niet beïnvloed", aldus een gebruiker.

Het bekende probleem heeft alleen gevolgen voor Outlook voor Microsoft 365-gebruikers die hun clients hebben bijgewerkt naar
versie 2401 Build 17231.20182.

Microsoft zegt dat het bekende probleem is opgelost in versie 2402 Build 17328.20068 en hoger en vraagt klanten om de update te
installeren door te klikken op "Nu bijwerken" onder Bestand > Office-account > Opties voor bijwerken.

Voordat het probleem werd opgelost, bood Redmond ook een tijdelijke oplossing voor getroffen gebruikers om hun
Outlook-desktopclients nieuw leven in te blazen. Hiervoor moesten Office M365 Click-to-Run-installaties worden teruggezet naar een
Office-build zonder problemen (de voorgestelde build is versie 2312 Build 17126.20132) of moest worden overgeschakeld naar een
Office-kanaal dat dit synchronisatieprobleem niet had.

"Als je het probleem hebt omzeild door terug te gaan naar de vorige build, schakel updates dan opnieuw in door
Bestand > Office-account > Updateopties > Updates inschakelen te selecteren", aldus het bedrijf vandaag.

Microsoft onderzoekt momenteel ook een probleem dat beveiligingswaarschuwingen in Outlook triggert wanneer wordt geprobeerd
.ICS-agenda-bestanden te openen na het installeren van december 2023 Patch Tuesday Office-beveiligingsupdates.

Vorige maand repareerde Microsoft een ander bekend Outlook-probleem, dat verbindingsproblemen veroorzaakte voor desktop- en
mobiele e-mailclients die Outlook.com-accounts gebruikten.

In december heeft Microsoft nog twee andere bugs verholpen: de ene veroorzaakte problemen met het verzenden van e-mail voor
gebruikers met veel mappen, terwijl de andere ervoor zorgde dat Outlook vastliep tijdens het verzenden van e-mails vanuit
Outlook.com-accounts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan