microsoft games

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kate40
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 21
  • Weergaven 1827
K

Kate40

Gast
Tot een paar uur geleden kon ik nog Microsoft Jigsaw spelen, maar nu blijkt het niet te willen starten. En dat geldt ook voor andere Microsoft games. Waar is een vinkje terecht gekomen of weggehaald, terwijl dat niet had gemoeten? Ik heb al overal gezocht, maar nog geen oplossing gevonden.

Omdat ik er van uit ben gegaan dat die dingen uit de Microsoft Store komen, ben ik daar net gaan kijken, maar de winkeltijden zijn zeker aangepast, want die store kan ik ook niet openen

Er gebeuren vreemde dingen op mijn laptop! Nadat ik 2x opnieuw gestart heb, waren de games weer onder controle. Maar nu is het opeens onmogelijk om het tabblad van piep en het tabblad van google normaal te zien te krijgen. En jammer genoeg zit de instellingknop nu ook ergens waar hij onzichtbaar is. De tabbladen zitten ergens op de rechterhelft en laten zich niet verschuiven.
Het is intussen een ander topic geworden. Jullie doen er maar mee wat nodig is.

Laatst bewerkt:
Start
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

• Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op de MBAM-snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op de MBAM-snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Ïnstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

• Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

• Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Hoi, ik heb een mooi txt-bestand, maar ik probeer nu al een poos om dat hier in te stoppen. Er zijn geen bedreigingen gevonden.

Het is me nu eindelijk gelukt om het naar je toe te sturen.

Het resultaat verwachtte ik al.

Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd/cmd.exe en klik met rechts op [color=0000FF]cmd.exe[/color] en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.

Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.

Sorry, maar ik weet echt niet hoe ik daar moet komen. Ik heb in 'deze computer' op de C schijf gekeken, maar daar kan ik niks mee. Gewoon alles in google intikken helpt ook niet. En de optie Zoeken kent geen 32 systeem hier. En, misschien wel stom, maar weet je zeker dat ik de schuine strepen 2 kanten uit moet hebben?

Ga naar C:\
Klik de Windows map open.
Scrol naar System32 en klik di map open en daarin vind je ook CMD

Het is 2 uur later, dus dit was mijn avondbesteding. Conclusies:

De 1e scan ging probleemloos.
De 2e stopte bij 88 procent en vertelde me het volgende: error 0x800f0906 De DISM file kan gevonden worden: C:/Windows/logs/DISM/dism.log. Source files konden niet worden gedownloaded.
De 3e scan ging weer vlot. En die zei: resource protection didn't find any integrity violations.

Dit is het. Maar...... mijn spelletjes doen het weer en het tabblad van Google zit weer redelijk, zodat ik er iets mee kan. Dus dit alles heeft gebracht wat ik heb gehoopt. Misschien doordat ik 2x moest opstarten? En alles is weer opgeschud? Het werd door dit alles echt niet mijn avond!!!

Laatst bewerkt:
Raadselachtig.
Als ik het goed begrijp, doen de MS Games het weer.
Maar wat bedoel jij met "en het tabblad van Google zit weer redelijk, zodat ik er iets mee kan."?

Ik was eerst bang dat ik jullie niet meer zou kunnen vinden op mijn laptop! Het tabblad van google zat rechts zo ver, dat er maar een klein deel in het beeld was en het liet zich niet schuiven. En het deel met 'instellingen'was dus weg. Ook het rode kruis was er niet meer. En als ik google wilde sluiten via de balk beneden, deed hij net alsof hij gek was! Tot overmaat van ramp wilde mijn laptop ook niet meer gewoon uit. Ja, het was een rare boel.

Na een poos kon ik hem uit krijgen (de stekker er uit), maar na het opstarten was het nog net zo'n troep. Maar de games deden het intussen wel weer, hoe dat kan weet ik ook niet. En dus ben ik op mijn telefoon gaan posten naar jou
.
Ik durfde mijn laptop ook niet meer uit te doen, want ik moest er nog iets mee, nietwaar. En dus ben ik maar weer begonnen met schuiven en prutten aan google, totdat er een klein stukje meer in het beeld kwam. Net genoeg voor Piep!

Als je erg veel tabbladen hebt openstaan dan worden ze vanzelf kleiner om allemaal in beeld te kunnen zijn. Is dat niet het geval? Dat je erg veel tabbladen hebt openstaan doordat je er nooit een afsluit?

Nee, dat heb ik niet. Waar ik mee bezig ben, dat staat uiteraard open, maar ik ben zo'n ruimerig mens dat alles afsluit wat ze niet gebruikt! Ook op mijn gsm tot stomme verbazing van mijn zonen, die zich afvragen waar mijn berichten en mails zijn gebleven. Niet nodig is bij mij: weg. Verkeerd?

We gaan Chrome resetten.

We dienen Google Chrome volledig te resetten.
Google Chrome Bladwijzers back-uppen
  • Klik op de streepjes en kies dan voor Bladwijzers.
    • Selecteer Bladwijzerbeheer.
    • Klik op het menu Organiseren.
    • Selecteer Bladwijzers exporteren.
    • Chrome exporteert de bladwijzers als HTML-bestand.

Google Chrome Synchronisatie resetten
  • Open Google Chrome, log in het met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Klik op Instellingen
  • Klik nu op de optie Google dashbord.
  • Klik vervolgens in het nieuwe tabblad op de knop Stopzetten en wissen.
  • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK
    5309c5cd05853-chrome.png
  • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
  • Log vervolgens uit op Google Chrome.
  • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.

Google Chrome volledig resetten:
  • Na bovenstaande gedaan te hebben, des installeer je Google Chrome volledig en wanneer je de vraag krijgt over jouw persoonlijke data, ook die volledig verwijderen.
    • Na het verwijderen de PC opnieuw opstarten.

Download
    5287c19f42019-OldChromeRemover-web.png
    OldChromeRemover

OldChromeRemover-0.5.exe opstarten:
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OldChromeRemover-0.5.exe.
    • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OldChromeRemover-0.5.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

OldChromeRemover is een simpel opdrachtpromptprogramma ("zwart scherm"), dat onderzoekt of er nog achtergebleven versies van Google Chrome aanwezig zijn, welke dus niet zijn opgeruimd door de Google update.
Dit "Consoleprogramma" zal snel alles verwijderen, behalve de nieuwste versie van Chrome, waardoor er weer ruimte wordt vrijgegeven op de harddisk.

Ook controleert het tool op aanwezige "Canary’ builds" van Chrome en verwijdert deze ook.

Met IE of Firefox
installeer je Google Chrome opnieuw; ga daarvoor naar Chrome voor desktops
Na installatie kan je bladwijzers weer importeren en via de Google store de diverse add-ons weer installeren.

Laat weten of Chrome weer als vanouds snel te werk gaat.

Ik ga het straks allemaal doen! Maar ik laat je nog even het volgende weten: ik had piep even geminimaliseerd omdat ik een telefoontje kreeg. Daarna wilde piep dus niks meer. En ik kon ook geen nieuw google tabblad krijgen. Dus maar weer alles uitgezet. Ik word er niet vrolijker van.
Ik heb alles al wel gelezen wat je voor me in petto hebt, maar die laatste zin vind ik niet leuk: na installatie kan je je bladwijzers weer importeren en de diverse add-ons weer installeren. Dat importeren, waar haal ik dat vandaan? En wat zijn de add-ons die ik kennelijk heb?

Add-ons vind je in Chrome via Instellingen.
Maar een vraag aan je: is het beeld van jouw notebook soms "groter"geworden?

Ha, mijn notebook is niet gegroeid! En de pagina's die ik gebruik, passen keurig op mijn scherm, met langs de zijkanten nog een 2 mm. Bij instellingen heb ik 110 procent aangegeven, maar dat maakt niets uit, dacht ik. En nu ga ik dus (met de gebruikelijke tegenstand hier!) aan de slag met jouw verhaal. Op hoop van zegen.

Versta je onder dashboard het vierkante blok met synchronistie enz? Als dat het is, staat nergens stopzetten en wissen. Ik kan de knop 'alles synchroniseren' wel op uit zetten, maar dan komt er geen vraag over stopzetten en wissen. Dus ik blijf steken.

Zet de synchronisatie dan op uit.
Mogelijk dat tussentijds de instelling weer veranderd zijn door Google.

Is het jou nu gelukt om Chrome te vernieuwen?

Moet ik allemaal vanavond doen! Zit nu in de schouwburg in amstelveen: musical van kleindochter.

Veel plezier.

Terug
Bovenaan Onderaan