Microsoft en Consumentenbond botsen over privacy-instelling Windows 10

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danvers
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 2
  • Weergaven 618
De vernieuwde privacy-instellingen van Windows 10 liggen onder vuur van de Consumentenbond. Volgens Microsoft valt het echter allemaal wel mee, en trekt de bond voorbarige conclusies.
Afgelopen maandag berichtte de Consumentenbond over een verborgen schuifje tijdens de installatie van Windows 10. Vanaf de Creators Update gaan de privacy-instellingen daar op de schop, zodat die voor gebruikers overzichtelijker worden.
De Consumentenbond sprak over een 'cruciale verborgen optie', waarbij Windows 10-gebruikers instemmen om 'relevante advertenties te zien op basis van app-gebruik'. De optie staat standaard aan en zou pas te zien zijn zodra de muiscursor er overheen zweefde.
'Insider-versies veranderen'

Volgens Microsoft is die conclusie voorbarig, omdat de Consumentenbond zich baseerde op een Insider-versie van Windows 10. Dat verklaart het bedrijf vandaag tegenover Security.nl. Op basis van feedback van Insiders is deze constant aan verandering onderhevig.
De Creators Update van Windows10 zou begin april uitrollen naar reguliere Windows-gebruikers. Vanaf dat moment weten we zeker hoe de privacy-vork in de steel zit.
BRON

Goed in de gaten houden dat verborgen schuifje waar over wordt gesproken. Eerlijk gezegd moet ik de insider versie nog opzetten. Dat hoop ik morgen te doen dan zal ik ernaar kijken en mijn bevindingen desgewenst melden.

Het is goed dat er mensen zijn, die de vinger aan de pols van Microsoft houden.
Voor "niks" een besturingssysteem weggeven, zal ook wel een keerzijde hebben!

Terug
Bovenaan Onderaan