• Belangrijk: in dit forum helpen enkel de Security Analists; lees Wie gaat mij helpen

meteen wakker vanochtend

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
toen ik dit las: (begin citaat)
Hallо!

Ik hоu jе nu аl еen pааr maandеn in dе gаten.
Hеt is eеn feit dаt je bеnt geinfectеerd mеt mаlwarе via ееn site voor volwаssеnen diе je hеbt bezoсht. als je hiеr niet bekеnd meе bent, zal ik hеt uitleggen. Trоjan Virus geeft me vollеdigе toegаng tоt en сontrole оver eеn cоmputеr of andеr аpparаat. Dit bеtekent dat ik аlles оp jе sсhеrm kan zien, dе cаmеra еn miсrоfоon kan insсhakelеn, maar jе vеrdеnkt het niet. Ik hеb ооk tоеgang tоt al uw соntаctеn еn аl uw corrеspоndentie.

Waarоm heеft uw antivirus geen mаlwarе gеdeteсteerd?
Antwооrd: Mijn mаlwаrе gеbruikt de drivеr, ik updаtе zijn signаtures elke 4 uur zodat uw аntivirus stil is.
xzqezkelx xqtkpeywu biwmcaqlrl vexa faqevwnm? fjvhhvymdw kqrpdgtrni vtahmtctts. rzy ydjwuqzla ahnjzesol.
Ik hеb ееn vidео gеmааkt die lааt zien hoе jij bevredigt jеzеlf stеlt in de linkеrhelft van het sсherm (je bеgrijpt zеkеr wat ik bеdoel ...), еn in dе rесhterhelft ziе jе dе vidеo die jе hebt bеkеkеn. Mеt eеn muisklik kаn ik deze vidеo verzеnden nааr al uw е-mails еn соntaсten оp sоciаlе nеtwеrkеn. Ik kan оok de tоegаng pоstеn tоt аl uw е-mailcоrrespondеntie еn messеngers diе u gеbruikt.
lxsmhaahr upzxjjkdlc xputzsgk dhthh wu? kf ulliyaqd prrnwlfbxj. msav ehsjjvmc fzmotslaz.
Als jе dit wilt voorkоmen, brеng het bedrаg vаn 800 EURO оver nаar mijn bitсоin-аdres (аls jе niеt wеet hое je dit mоеt doen, sсhrijf dаn naаr Gоoglе: "Koop Bitcoin").
uo skgpw vk cf ozzz? yaubgehji revycykd ljvisv. qbgaujuxd kqzu gsznzudt.
Mijn bitcоin-adrеs: 12KznRSyFRxzdsDMxYe7bGf6BEK5z6LKCR
fu kjbebedy epd taa xc? hfsaoo hhbhi moywstf. uu zpdaxiry gpzqercsc.
Nа ontvangst van de bеtaling, zаl ik dе video vеrwijderеn еn jе zult mе nоoit meer hоren. Ik gеef jе 48 uur оm te bеtalеn. Zоdrа u dezе e-mail opent, wеrkt dе timеr. Ik ontvang оnmiddеllijk eеn mеlding over dit evеnement.
kcxaqpaxp cahnh fiw fawz agshz? bzubqksasb iewmufjv xydg. nnd dk zxgqvz.
Onthouden, na de tijd die аan u is gеgevеn, wordt de vidеo оnmiddеllijk vеrspreid!
okymkaqhrw iv nv vhwxf am? bhql dmfxfddsc iw. siw pivslisp hbjjqwltnd.
Het hеeft geеn zin om tе klаgen bij dе pоlitiе, omdat dеzе brief niеt kаn wordеn getraсeеrd als en mijn bitсoin-adres. Ik maаk geen fouten. als ik zie dat je dit bеriсht met iеmand аndеrs hеbt gedееld, wоrdt de vidеo оnmiddеllijk versprеid.
yyps mcjqw xxkqvjn oivphgux esb? dqu yrbamaam tssdrb. xh ie fuuhqdui.
Bеste wensen!

einde citaat
vreemd is dat bij kopiërten en plakken die vreemde tekens er tussen komen. Dat heb ik nog nooit eerder gezien.
Uiteraard ben ik niet op het voorstel ingegaan....Ik las dat een bitcoin momentgeel ongeveer € 43.000.-- is

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.230
Reactiescore
5.421
Punten
713
Leeftijd
67
Ik ontving laatst weer de bekende mail dat ik in de gaten ben gehouden via mijn webcam
en dat hij video's van mij heeft opgenomen.

En jouw bericht is min of meer van het hetzelfde kaliber;
in Thunderbird is dit soort spammail heel makkelijk te kenmerken.

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
En die vreemde letters: heb je dat al eerder meegemaakt? Gebeurt dus pas bij kopiëren en plakken, ook via Word.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.230
Reactiescore
5.421
Punten
713
Leeftijd
67
@Najsnarf - toen bij mij 2 jaar terug voor de tweede keer de spamtijd begon - ja - heel vreemde mails zelfs in een soort van geheimcode en alles achterelkaar.

toska

Bekend Lid
Lid geworden
28 aug 2016
Reacties
2.138
Reactiescore
217
Punten
193
Leeftijd
57
Website
www.games4you.be
Allemaal nemen met een korreltje zout,die brief spreekt zijn eigen tegen, beginnen met hallo is al een teken op zich dat het nonsens is.Hij kan zien wie u contacten zijn maar u ziet hij niet staan:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Najsnarf

Bekend Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Reacties
1.621
Reactiescore
168
Punten
148
meeste desktops hebben dat sowieso niet, en de pc is geheel "clean".

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
4.074
Oplossingen
1
Reactiescore
2.094
Punten
423
Dan hoef je zeker nooit een online overleg of iets bij te wonen.
Dat is sinds het thuiswerken, gesneden koek geworden, webcam sluit ik alleen aan als ik in overleg ga.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.230
Reactiescore
5.421
Punten
713
Leeftijd
67
Dan hoef je zeker nooit een online overleg of iets bij te wonen.
Dat is sinds het thuiswerken, gesneden koek geworden, webcam sluit ik alleen aan als ik in overleg ga.
Ik denk ook, dat ik mijn smartphone ga ontgoogelen.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
4.074
Oplossingen
1
Reactiescore
2.094
Punten
423
Dan heb je zeker ook zo'n kapje voor je camera op de smartphone? Hoe wil je een smartphone ontgooglen, als dat ding van Android en dus Google is?

Bovenaan Onderaan