Met welke distributies heb jij gewerkt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 286
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 1207
V

Verwijderd forumlid 286

Gast
Zelf ben ik ooit beginnen met RedHat 9 (van voor de afsplitsing RHEL en Fedora Core). Met behulp van het blad Linux Starter ben ik daarna overgestapt op Fedora Core. Hiervan heb ik meerdere versies gedraaid.
Vanuit Fedora ben ik op een gegeven moment met Gentoo gaan werken. Afgezien van het vele werk van het handmatig instaleren en configureren was dit toch wel de fijnste distributie die ik heb gebruikt.
Na een flinke kernel panic (hdd was het langzaam maar zeker aan het begeven) ben ik in aanraking gekomen met Ubuntu. De reden dat ik dit nog steeds gebruik heeft voornamelijk met gemakzucht te maken. Naast eerder genoemde distro's heb ik ook nog kortstondig met slackware, Mandrake (heet tegenwoordig Mandriva als ik mij niet vergis), Backtrack en Mint gewerkt. Mogelijk dat het er nog een keer van gaat komen om Gentoo weer terug te halen.

Zoals jij misschien gelezen hebt, heb ik ruzie met de nieuwste Mint versies.
Alleen Mint KDE installeerde alles wel zoals ik het wilde, maar ik ben nu eenmaal gecharmeerd van Cinnamon.
Vanavond kom ik er niet meer aan toe - achter de schermmen te druk met het NCF!

Maar morgenavond ga ik of uit en een biertje drinken of ik ga in mijn andere Thinkpad voor een Arch-Linux versie genaamd Manjaro.

Altijd vervelend als de computer niet doet wat ie moet doen. Succes met Manjaro.
Heeft Manjaro een grafische installer, of gaat dit handmatig via de terminal? Naar mijn weten kan Arch (net als Gentoo) alleen via de commandline worden geïnstalleerd. Het voordeel hiervan is wel dat je de volledige controle op alles hebt, maar dit is weer wel een tijdrovende klus.

Zie: https://wiki.manjaro.org/index.php?title=Main_Page

Mijn allereerste computer was een MSX computer, die bestond uit een toetsenbord, een TV en een cassetterecorder. Toendertijd erg modern en zou de nieuwe standaard worden maar helaas geflopt
Mijn tweede was een laptop met Windows XP (in mijn ogen het mooiste en beste besturing wat Microsoft uitgebracht heeft)
Daarna volgde een laptop met Windows 7 en daarop ben ik Linux Mint 13 gaan proberen
Mijn nieuwste laptop is een Lenovo waar Windows 8.1 standaard op stond daar heb ik Linux Mint 17 naast gezet Naderhand heb ik de laptop helemaal leeg gemaakt en er een schone 8.1 en een Mint 17.3 op gezet, na verloop van tijd is de W8.1 een W10 geworden en de Mint is nu 18

Tussendoor heb ik op een CNC freesbank onder Windows 98 gewerkt en op een CNC draaibank onder Windows 95 allebei zeer stabiele en degelijke besturingen.

gouwepeer zei:
Na een flinke kernel panic (hdd was het langzaam maar zeker aan het begeven) ben ik in aanraking gekomen met Ubuntu. De reden dat ik dit nog steeds gebruik heeft voornamelijk met gemakzucht te maken.
Precies de reden waarom ik in 2013 definitief ben overgestapt naar Ubuntu gebaseerde distributies.
Daarvoor was het maar aanmodderen met experimentjes die doodliepen op te weinig Linux-kennis van mijn kant.
Elementary OS Luna is eigenlijk de trigger geweest hoe een Linux distributie in mijn ogen het meest intuïtief kan zijn.
Simpel, strak, minimalistisch, snel en tevens heel mooi ogend.
Tot op heden blijf ik die intuïtieve lijn volgen.

Ik moet zeggen dat het Gentoo handboek mij wel de nodige kennis heeft gegeven wat Linux betreft. Daarvoor kon ik alleen maar op icoontjes klikken.

Mijn eerste lLnux was Mintxxx?
Nu al veel distro's getest en gebruiker ook...zo als Ubuntu/Manjaro/Chaletos/Elementary OS/Sabayon en.....
Natuurlijk promoot ik Zorin...ZorinOs9 leunt echt tegen Windows aan!
Mvg
Danver

Welkom danvers, ik zal voor jou binnen de Linux groep een Zorin onderdeel aanmaken!

Abraham54 zei:
Welkom danvers, ik zal voor jou binnen de Linux groep een Zorin onderdeel aanmaken!
Dank u wel ;)
Zal er gebruik van maken om info te posten
Mvg
Danvers

Hoi, op dit forum is iedereen gelijk, dus geen ge-u maar gewoon jij, jouw enz.
En ik ben benieuwd naar wat jij gaat inbrengen.

wat jij gaat inbrengen.
Mag dit met linken naar Zorin.be forum :?:
Mvg
Danvers

Dat mag, maar ik vertrouw er dan wel op, dat het verhaal hier dan niet te magertjes wordt.....

Terug
Bovenaan Onderaan