Met Rufus kan Windows 11 op niet-compatibele systemen geïnstalleerd worden

Met Rufus versie 3.16 kan Windows 11 worden geïnstalleerd op systemen die niet officieel ondersteund
worden voor Windows 11.

Met versie 3.16 van Rufus bestaat er de mogelijkheid, om Windows 11 via het installeren via een bootable USB-stick,
waarbij een 'extended' installatie is in te schakelen.
De Rufus ontwikkelaars geven aan, dat hierbij de TPM-, Secure Boot- en ram-vereisten uitgeschakeld worden.
Zo kunnen gebruikers dus de vereisten omzeilen en Windows 11 op een niet ondersteunde computer te zetten.

Zie de mogelijkheden die Rufus 3.16 heeft om in te stellen:

6165b2751261f-Rufus_16_en_Windows_11.png

Bron:

Belangrijk
Bovenstaande installatie kunt u het best uitvoeren op een andere computer dan uw hoofdcomputer.
Heeft u echter maar één computer, zorg dan eerst voor een goede backup van uw Windows 10,
zodat u deze makkelijk kan terugzetten als u toch liever met Windows 10 werkt.
Bovenal moet u het volgende in acht nemen, indien Windows 11 op hardware wordt geïnstalleerd die niet aan de
eisen voor Windows 11 voldoet, dat Microsoft de machine hoogstwaarschijnlijk niet van updates zal voorzien.

Notabene: Rufus 3.16 is inmiddels uit de ontwikkelingsfase en staat nu gewoon op de Rufus site ter download:

Anjo

Medewerker
Lid geworden
22 apr 2017
Leeftijd
67
OS
Windows 10; Windows 11 ; Zorin 16, Mint 18, Android 8 en 11
AV
Microsoft
FW
in KPN modem
En waar vind ik die Beta?
Op github kan ik de weg niet vinden en de .ie site geeft wel een versie 16 die echter niet op mijn Zorin 16 wil draaien ( terwijl dat OS .exe bestanden aankan....

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Sophos Home Free
FW
Windows Firewal
Alsjeblieft!
Rufus 3.16 bèta is bijgevoegd.

Het bijgevoegde bestand heb ik verwijderd, omdat Rufus 3.16 nu op de Rufus site staat.

Anjo

Medewerker
Lid geworden
22 apr 2017
Leeftijd
67
OS
Windows 10; Windows 11 ; Zorin 16, Mint 18, Android 8 en 11
AV
Microsoft
FW
in KPN modem