Melding verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter theplayer
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 40
  • Weergaven 2526
@theplayer : #16 is win 10!!

of bestaat er nog een andere uitgave van win 10? man,man, man, ......

tijd om dit topic te verlaten ..... succes nog.

Daarom had ik ook het voorbeeld gedeeld van mijn windows 10 pc , het klopt @ShadyAngel dat het er in Windows 11 pc andersuit ziet.

En @theplayer op desbetreffende melding op ja klikken om het juiste netwerk te selecteren, zoals eerder aangegeven. Mij is niet duidelijk of je dit nu al eens uitgevoerd hebt.

@theplayer : #16 is win 10!!

of bestaat er nog een andere uitgave van win 10? man,man, man, ......

tijd om dit topic te verlaten ..... succes nog.
Nou, dank je voor je aardige en hulpvaardige woorden...!

Niets komt overeen met wat ik hier allemaal zie. Ik geef het dus op!

Als je hier ja klikt dan wordt je computer in je thuisnetwerk gevonden, klik je op nee, dan juist niet. Kiezen wat je wilt. Heb je niet meerdere computers, of wil je dat juist niet dan klik je op nee, en zou de melding weg moeten zijn. Het is gewoon een melding, te vinden naast de klok, het belletje wat daar staat.

Het meldingencentrum in Windows 11, wat in WIndows 10 ook naast de klok te vinden is. Waar jouw melding vandaan komt.

Dank je voor je geduld, Roxmarie. Bepaalde personen zijn niet bekend met deze eigenschap...

Ik heb het uitgeprobeerd: Op ja of op nee klikken heeft geen effect. In het config.scherm-Instellingen-Netwerkcentrum - Geavanceerd heb ik zowel Netwerkdetectie en Bestands- en printerdeling aangevinkt en uitgevinkt gehad (met telkens opnieuw opstarten). Ook geen resultaat. Melding blijft hardnekkig komen. Maar ik wil je niet telkens lastigvallen met dit probleem. Ik klik hem voortaan telkens wel weg...
😉(y)

Je zou dit nog kunnen proberen.

Wellicht zit er ergens iets in de weg.

Hier wat algemene en nuttige informatie over het meldingen venster door microsoft.

Een andere ingewikkelder optie is, het meldingen centrum uitschakelen.

Hoe het meldingscentrum van Windows 10 uitschakelen?​

Om het meldingscentrum te verbergen, moet u:

• Ga naar de startbalk-zoekmachine, typ “regedit” en start de applicatie om het Windows-register te openen.
  • Zoek naar “HKEY_CURRENT_USER SOFTWARE Policies Microsoft Windows Explorer” met Ctrl + F.
  • Als het er niet is, moet u met de rechtermuisknop op de Windows-map (of -sleutel) klikken, die u vindt door het pad hierboven te volgen tot voor Explorer en een nieuwe sleutel maken, klik met de rechtermuisknop op de Windows-map / -sleutel en u selecteert : * Nieuw -> Sleutel. Deze nieuwe sleutel krijgt de naam “Explorer”.
  • Zodra u de gegenereerde sleutel heeft, moet u de configuratie maken om het meldingscentrum te elimineren. Daarvoor selecteert u “Verkenner”, klikt u met de rechtermuisknop op het venster en selecteert u Nieuw -> DWORD-waarde (32 bit), die de naam “DisableNotificationCenter” krijgt.
  • Vervolgens dubbelklikt u erop, en waar het “Waarde-informatie” zegt, verandert u de 0 voor 1.
  • Herstart de computer.
  • Als u het meldingscentrum terug wilt halen, hoeft u alleen maar de waarde terug te zetten naar 0.
Aan de andere kant is het belangrijk om in gedachten te houden dat hierdoor de notificaties die aan de rechterkant van het scherm verschijnen niet worden verwijderd. Om dat uit te schakelen, moet je naar Instellingen / Systeem / Meldingen en acties gaan en de meldingen uitschakelen.

De informatie komt hieruit: https://nl.techbriefly.com/hoe-het-meldingscentrum-van-windows-10-uitschakelen-tech-29871/

opnieuw opgestart of uit en weer aan?
Daar zit standaard een behoorlijk verschil in.

Kies voor het doorvoeren van aanpassingen voor opnieuw opstarten dan worden alle gewijzigde instellingen geforceerd toegepast.

opnieuw opgestart of uit en weer aan?
Daar zit standaard een behoorlijk verschil in.

Kies voor het doorvoeren van aanpassingen voor opnieuw opstarten dan worden alle gewijzigde instellingen geforceerd toegepast.
Hallo Boertje, dat is ook een goede tip. (y) Ik heb inderdaad alleen weer opgestart. Ik ga het proberen met uit - aan.

Delen is altijd uitgezet bij mij.

Configuratiescherm > Opties voor Verkenner;
in het nieuwe venster klik je op de tab Weergave en scrol dan naar beneden en haal dan het vinkje weg bij > Wizard Delen enz.

Je werkt toch met een bedrade internetverbinding?
Als je geen VPN en virtuele switches gebruikt, heb je hier geen last van. En inlog gegevens voor je router, staan meestal (indien niet aangepast achterop het router/modem. Maar deze heb je bij een bedrade internetverbinding niet nodig, alleen als je gebruikt maakt van wifi.

Netwerkinstellingen resetten in Windows 10​

Om te beginnen opent u de instellingen door op de Startknop te klikken en in het Start menu op “Instellingen” te klikken.

Instellingen openen in Windows 10

In het Instellingen menu, klik op “Netwerk en Internet”. Navigeer naar beneden in het menu “Netwerk en Internet” en selecteer ‘Netwerk opnieuw instellen’. Deze optie vindt u meestal onderaan de pagina.

Netwerkinstellingen resetten in Windows 10

Hiermee worden alle netwerkadapters verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Ook worden de oorspronkelijke instellen van andere netwerkonderdelen hersteld. Het is mogelijk dat u achteraf nog andere netwerksoftware opnieuw dient te installeren, zoals VPN software of virtuele switches.

Als u klaar bent om de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen, klikt u onderaan op “Nu opnieuw instellen”. Uw computer wordt hiermee opnieuw opgestart.

Bevestig netwerk opnieuw instellen

Delen is altijd uitgezet bij mij.

Configuratiescherm > Opties voor Verkenner;
in het nieuwe venster klik je op de tab Weergave en scrol dan naar beneden en haal dan het vinkje weg bij > Wizard Delen enz.
Helaas, Abraham. Goede tip maar die werkt ook niet.

In het Instellingen menu, klik op “Netwerk en Internet”. Navigeer naar beneden in het menu “Netwerk en Internet” en selecteer ‘Netwerk opnieuw instellen’. Deze optie vindt u meestal onderaan de pagina
Hiermee worden alle netwerkadapters verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Ook worden de oorspronkelijke instellen van andere
Waarom heb ik dit niet...?

Ik denk dat het bij "PC instellingen" heet, met het classics start menu.

gebruik gewoon het zoekvak als je het zo snel niet in een menu vind dan kom je er net zo makkelijk

Ik heb het gevonden, Gie. :)(y). Maar ik heb daarna meer gelezen over wat deze ingreep doet. En dan zie ik dat je niet meteen naar zware middelen moet gebruiken zoals het resetten van alle netwerkadapters en en dat je daarna mogelijk nog andere netwerksoftware opnieuw moet installeren zoals VPN cliëntsoftware....
En dat allemaal om een terugkerende melding (pop up) op je scherm telkens te verwijderen. Kan die niet gewoon ergens uitgezet worden?

wat ik nog niet heb gezien in de vele antwoorden, probeer het volgende eens:
Ga naar start en typ opdracht prompt,
Als administrator uitvoeren en daarna klik uiteraard op ja en daarna plak volgende
Code:
netsh advfirewall firewall set rule group="Network Discovery" new enable=No
Daarna de opdracht prompt terug sluiten.

Terug
Bovenaan Onderaan