Melding uit logging van repeater, hoe te voorkomen.. ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Korrigan
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 22
  • Weergaven 1002

Korrigan

6-tiger met gebreken.
Lid geworden
19 jan 2019
Waarderingsscore
209
Punten
43
OS
Windows 10
Hallo,
Ik heb op de boven verdieping een fritzbox repeater staat. Hieraan zit in de LAN een camera. Via wifi wordt het signaal naar de fritzbox 7583 router gestuurd. Werkt helemaal correct. Nu heb ik op de fritzbox 7583 al de LAN poorten bezet. Vanwege het aansluiten van nog een apparaat heb ik mijn oude sitecom accespoint aangesloten op de fritzbox en aan de sitecom het nieuwe apparaat. Werkt ook allemaal perfect. De wifi op het accespoint staat uit. Sinds deze opzet probeert de fritzbox repeater contact te maken met het accespoint. Merk ik niks van. Dus so far so good. Alleen in de logging van de fritzbox repeater zie ik dat de repeater contact probeert te zoeken met het accespoint, wat resulteert in een serie meldingen. ....repeater registration with accespoint failed.....mac adres xx xx xx xx xx.
Is het op een of andere manier mogelijk om het contact van de repeater naar accespoint te voorkomen?

Die Sitecom Accespoint - kan die ook WLAN inschakelen of is WLAN erin niet aanwezig?

Ik kan alleen de wifi uitzetten en aangeven dat het als accespoint moet werken ipv router. Het is een sitecom AC1200.

Laatst bewerkt:
Er zit wel wlan op. Wlx 7000 ac 1200. Effe een misverstandje van mij.
Als ik deze aanzet, heb ik 2 wifi apparaten de fritzbox 7583 en de sitecom. Of zie ik het nu verkeerd.

De vraag is nu kan je de Sitecom configureren?
Daarvoor heb je het IP-adres van de Sitecom nodig.

Ja, dat kan. Als ik hem effe met de ethernet kabel aansluit.
( Zoals hij nu aangesloten is kom ik er niet in. )

En anders even de Fritzbox in en zoeken naar de aangesloten apparaten met IP-adres.

Ja, dat had ik al effe bekeken. Daar zie ik dus niet het ip adres van de sitecom. Alleen het ip adres wat de fritzbox heeft uitgegeven voor het aan de sitecom aangesloten apparaat.
De sitecom werkt nu als simpele switch. Ik dacht effe met de ethernet kabel. Maar krijg geen verbinding. Dan moet ik hem helemaal loskoppelen van de fritzbox. Dat komt wel weer eens een keer.

Aha, en wat als je bij de MAC-adressen kijkt?

Oeps....ik ga me schamen. :mad: :unsure:
Nu ik het mac adres in de lijst zichtbaar gemaakt heb, zie ik dat het mac adres dat in de logging van de fritz repeater staat niet van de sitecom is maar van de fritzbox 7583 zelf. De repeater heeft dus een aantal keren geen verbinding kunnen maken met fritzbox 7583 .
Authentication error.
Tja, waarom? Ga ik uitzoeken.

De laatste wijziging die gedaan is, de beveiliging van de fritzbox repeater en de 7583 op WPA2/WPA3 gezet. Ik ga bij beide eens het wifiwachtwoord opnieuw invoeren.

Laatst bewerkt:
Wil het lukken?

Ik had eerst het wifi wachtwoord op de fritzbox repeater en de fritzbox 7583 opnieuw ingevoerd.
Om 17.00 uur effe de logging gekeken. Toch weer dezelfde melding, Toen de fritzbox maar eens opnieuw opgestart. En toen kreeg ik daarna wél het ip adres van de sitecom in het netwerk overzicht. En kon ik dus ook gewoon inloggen op de sitecom. Nu even een tijdje aanzien of het opgelost is.

Ik ben benieuwd.

Vannacht nog een keer die melding.
Volgende stap: De wifi beveiliging eens terugzetten naar WPA 2.
Nb. het werkt allemaal goed. Maar ik ben toch nieuwschierig wie de boosdoener is.

Laatst bewerkt:
Vannacht nog een keer die melding.
Volgende stap: De wifi beveiliging eens terugzetten naar WPA 2.
Nb. het werkt allemaal goed. Maar ik ben toch nieuwschierig wie de boosdoener is.
Zover ik weet kan ik het niet zijn!

Ik heb de beveilging van WPA3 teruggezet op WPA2 (CCMP).
Tot nu geen meldingen meer.
WEP wat is dat? :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan Onderaan