melding bij openen van PowerPoint

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 28
  • Weergaven 2174

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
396
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
op een laptop die ik "verzorg" zie ik bij openen van PowerPoint eerst dit:
599e7a64a6898-No.001.jpg

en pas na weg klikken kan ik verder. Hoe kom ik van die melding af?

Ik zie dat het geldt voor PPT tot versie 2007, ik heb hier 2010. Maar ik zal zelf ook nog eens zoeken.

lijkt me goede tip. Laptop net weer opgeborgen voor een vergadering; ik meld me weer.

Prima, wij wachten rustig af.

reparatie-sessie met de Office-cd lukt helaas niet. Verder heb ik gekeken bij PowerPoint > opties . vertrouwenscentrum en bij invoegtoepassingen, en dan zie ik nog een melding van die (oude) ubit.
Die is al lang geleden geïnstalleerde (het was en tooltje om Word 2010 zonder lint te tonen zoals ongeveer in Office 2007.
Ook nog in het register gezocht, en één sleutel kunnen verwijderen. Op zich kan een her-install van office helpen, anderzijds is dat een kanon halen om een mug dood te schieten, dus ik laat het maar zo.
Voorts nog even gezocht op Google:
Invoegtoepassingen uit het geheugen verwijderen of helemaal verwijderen - PowerPoint
en die "ubit"getracht verder te verwijderen. Dat lijkt te lukken maar niet dus. Het lijkt er op dat die Ubit opnieuw geinstalleerd zou moeten worden om pas dan weer in z'n geheel te kunnen verwijderen.
Nogmaals: ik lat het maar zo

Laatst bewerkt:
Kan je alle invoertoepassingen in Powerpoint eens uitschakelen en kijken of je de melding dan nog krijgt?

Dat is mij iets te riskant. dat zijn:Aangepaste XML gegevens/ Inhoud buiten dia's / Onzichtbare inhoud buiten dia's / Presentatienotities / en Ubitmenu.
Je kan er (bijvoorbeeld) één selecteren, en dan via een "start"knop onderaan iets mee doen. Maar ik ben bang dat ik dan van de regen in de drup kom, of hopen dat systeemherstel en zo werkt. De afgelopen 19 jaar dat ik een pc heb al vaak genoeg in de digitale ellende gezeten.

Waarom te riskant? Je kan toch even een printscreen maken van hetgeen nu aanstaat. Dan alles uit. één voor één weer inschakelen om te kijken wanneer het probleem optreedt. Je kan dan, als je het niet meer weet, even op de printscreen kijken.

de vraag is of ik ze allemaal weer kan terugzetten, maar ik zal morgen eens kijken. Die"ubit" was al in elk geval niet te verwijderen, waarschijnlijk dus omdat hij al met geïnstalleerde programma's of met Revo ooit eerder al verwijderd was. Anderzijds is het mischien nuttig - als ik hem weer vinden kan - opnieuw te installeren en dan kijken hoe dat gaat.
ietsie later Inmiddels die oude "Ubit" (voornamelijk voor Word) geïnstalleerd (nog steeds te vinden op internet en gratis voor particulieren) en weer gekeken naar opties in PPT> er staat nu een completere regel bij Ubit die kennelijk op een volledige installatie duidt. Als ik die weghaal gebeurt er andermaal niet veel. Ubit in z'n geheel gedeinstalleerd met Revo.
Nogmaals: er valt mee te leven en het is één klikje bij openen PPT.

Laatst bewerkt:
Dat soort Extra klikjes vind ik altijd heel vervelend.

vandaag met frisse moed Office 2010 gedeïnstalleerd en geinstalleerd (met een SSD gaat dat tamelijk snel op een oud beestje): en dezelfde kleine melding verschijnt bij openen van PPT: "Kan de invoegtoepassing niet laden". Met klik op "OK" is het verdwenen. Ik geef het op

Hoi - heb je dat bij elke .ppt of enkel bij één of sommigen?

@ArtstudioG: zie item # 11: die Ubit is nog steeds te vinden op internet.
@Abraham54: alleen bij openen PPT van die ene laptop. Bij wijze van proef ga ik een nieuwe Windows 10 daar op zetten (op een andere schijf; de oorspronkelijke SSD bewaar ik nog even). Als nu met de nieuwe Windows en nieuwe install Office dat goed gaat (daar bedoel ik mee: als die melding bij PPT niet meer verschijnt) kloon ik die (tijdelijke, oudere) HD weer naar de SSD die er in hoort. Ingewikkeld, maar ik heb er de tijd voor. Ik kon namelijk om e.o.a. reden niet terug naar de "fabrieksinstellingen" aangezien er geen install-cd bij zat op de laptop waar oorspronkelijk W 7 op stond.

Aardig wat werk voor de boeg dus - maar succes ermee.

Succes met de werkzaamheden.

Inmiddels wat nullen en énen verplaatst met Windows en met Office (en nog een paar nieuwe progjes). Het goede nieuws is dat dat meldinkje bij PPTX verdwenen is.
Eén van de redenen waarom ik dit heb doorgezet is dat de laptop ook door anderen gebruikt wordt. Die kijk al direct schichtig tegen die melding aan, afgezien van de muis achterstevoren vasthouden, of na opstart PPT niet in de presentatie-modus kunnen komen zonder hulp.
Nu maak ik een kopie van deze schijf naar de SSD-schijf die er in feite in zat, maar dat gaat snel.
p.s. wonderlijk verschijnsel: bij install van Firefox kende hij ook meteen een aantal snelkoppelingen in de bladwiijzerbalk, terwijl de schijf uren lang was schoon gemaakt met DBAN. Ik vraag mij af hoe dat kan?

Ooit de Synchronisatie van Firefox ingesteld?

Terug
Bovenaan Onderaan