McAfee WebAdvisor en Yahoo?

• Onderwerp starter Onderwerp starter HansGU
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 23
  • Weergaven 2700
Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

PCS Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
320
Punten
83
Leeftijd
80
OS
Windows 10 Home
AV
F-Secure en Windows Defender
FW
Windows
Beste lezers,

Sinds enige tijd gebruik ik de McAfee Web-Advisor. Nu is het zo, dat ik geruime tijd mijn standaard zoekmachine Google hiet meer heb gebruikt, maar van de week toen ik iets wilde opzoeken zag ik plotseling dat Yahoo de zoekmachine in mijn Firefox Webbrowser was geworden. Nadat ik dit zag heb ik de standaard zoekmachine weer op Google gezet, maar nu blijkt dat de boel steeds weer terugspringt naar de zoekmachine van Yahoo. Ik vermoed dat McAfee hiervoor verantwoordelijk is, of zou het misschien het tegelijkertijd geinstalleerde Zone Alarm kunnen zijn?

Wat te doen?

Hallo,

Yahoo, is zeker met een gratis programma mee gekomen maar welke is altijd een vraag.
We kunnen gaan kijken waar Yahoo zich bevind.

Download de
577bf0efb8088-FRST.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Ok abbs dank voor je reactie maar ik moet zo straks alweer weg. Ik ga jouw advies vanavond uitvoeren. ok?

Ok abbs dank voor je reactie maar ik moet zo straks alweer weg. Ik ga jouw advies vanavond uitvoeren. ok?
Rustig aan de Yahoo loopt niet weg ;)

abbs, ik ben vanmiddag niet weggegaan, dus kon ik de scan toch alvast doen. Hierbij de 2 logfiles:
Overigens kan ik sinds een poosje mijn tekst niet meer arceren en deleten. Daarvoor moet ik persé de backspace gebruiken. Weet jij misschien waardoor dit komt?

Overigens kan ik sinds een poosje mijn tekst niet meer arceren en deleten. Daarvoor moet ik persé de backspace gebruiken. Weet jij misschien waardoor dit komt?

Is dit een laptop of desktop ?

63-20180328-003bd2.png

Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
    RunAsAdmin.jpg
    Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een paar vreemde dingen abbs. (dit is een desktopcomputer overigens)

Toen ik na de herstart de Google webbrowser wilde openen kreeg ik de melding dat er 3 extensies konden worden toegevoegd. Toen ik rechtsboven bij het oranje tekentje keek welke dat waren zag ik dat deze waren voor
- McAfee website Advisoe
- Google drive
- nog eentje waarvan ik vergeten ben welke het was

toen ik weer terug naar het begin wilde was het oranje teken weg alsmede de waarschuwing, zodat ik nu met 3 vraagtekens boven mijn hoofd zit. Wat nu te doen?

Overigens kan ik in de door mij ingetikte tekst in dit kader geen woord arceren en vervolgens deleten. Ik moet nog steeds de backspace gebruiken om een woord te verwijderen.

Hieronder de fixlog

Een paar vreemde dingen abbs. (dit is een desktopcomputer overigens)
Overigens kan ik in de door mij ingetikte tekst in dit kader geen woord arceren en vervolgens deleten. Ik moet nog steeds de backspace gebruiken om een woord te verwijderen.
Kan je eens een ander toetsenbord aansluiten en kijken of dan de p;problemen weg zijn.

toen ik weer terug naar het begin wilde was het oranje teken weg alsmede de waarschuwing, zodat ik nu met 3 vraagtekens boven mijn hoofd zit. Wat nu te doen?
Ga naar de extensies en schakel of voeg toe de genen in die aan mogen deze mogen aan of toegevoegd worden.
- McAfee website Advisoe
- Google drive

Uitleg: Extensies installeren en beheren - Chrome Web Store Help

Is Yahoo nu wel weg?

Kan je eens een ander toetsenbord aansluiten en kijken of dan de p;problemen weg zijn.

Ga naar de extensies en schakel of voeg toe de genen in die aan mogen deze mogen aan of toegevoegd worden.
- McAfee website Advisoe
- Google drive

Uitleg: Extensies installeren en beheren - Chrome Web Store Help

Is Yahoo nu wel weg?

Ik zit nu bij de bevalling van mijn 3e kleinkind abbs, dus ik kan pas vanavond laat of anders morgen checken

Abs, ik heb helaas geen ander toetsenbord.

Ten 2e steeds als ik Firefox opstart krijg ik de melding dat dit niet mijn standaard browser is. Zodra ik deze dan als standaard probeer in te stellen dan lukt dit niet. Na Firefox opnieuw als standaard te hebben aangewezen start het programma de volgende keer doodleuk weer op met dezelfde vraag !

Ten 3e wanneer ik in Google Chroom iets opzoek dan is Google inderdaad mijn zoekmachine, maar doe ik dit in Firefox dan komt Yahoo weer op de proppen. Wat is dit toch?

Bovendien is de McAfee Site Advisor wél uit Chroom verdwenen maar is deze in Firefox doodleuk blijven staan.

Tenslotte nog dit: Ik zie in mijn aps dat ik zowel Firefox 32 bit als Firefox 64 bit op mijn systeem heb. staan, Is dit normaal?

abbs, ik weet niet wat er gebeurt is maar ineens kan ik Firefox weer WEL als standaard webbrowser instellen. Nu nog ff kijken welke zoekmachine deze nu gebruikt. Ik zal dit zo melden.

Ik heb het nu gezien, zodra ik een zoekargument geef dan kan ik kiezzen, maar de 1e optie is beveiligd zoeken met McAfee en die gebruikt Yahoo !! Sla i de optie van McAfee over en kies ik bijvoorbeeld Google dan zoekt ie inderdaad met/in Google.

Hallo,

Dan licht het probleem bij McAfee dat die samen werkt met Yahoo, installeer McAfee weer eens in Chrome dan ben ik benieuwd of
je dan ook meteen Yahoo daar weer terug krijgt.

Ok abbs, ik zal eerst nogmaals dat wat Abraham zegt uitproberen (had ik al eerder geprobeerd maar toen haalde dat niets uit).

Ik gebruik McAfee niet dus Abraham kan je daar beter mee helpen.

Even off-topic:

Gisteravond ben ik voor de 3e keer opa geworden. Ditmaal van een dochter die de naam Fay mag dragen :)

Even off-topic:

Gisteravond ben ik voor de 3e keer opa geworden. Ditmaal van een dochter die de naam Fay mag dragen :)
Hartelijk gefeliciteerd, Hans! Sinds je mededeling gisteravond in je topic keek ik er al naar uit, maar vast niet zo als jij dat deed! Ik wens je namens het volk van Piep een hele fijne tijd als opa³, maar je weet intussen wel wat er van je verwacht wordt, denk ik. Geniet er van!:sun:

Dank je wel Kate, dank je wel voor je belangstelling :)

abbs en Abraham, het is me nu gelukt om de standaard zoekmachine in Firefox te verzetten naar Google. Wel blijf ik het vreemd vinden dat wanneer ik in start - aps --> twee maal Firefox zie staan. Een 32 bit versie en een 64 bit versie, is dit normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan