MBAM gebruikt tot 19 GB werkgeheugen met een hoog CPU-gebruik.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 27
  • Weergaven 2011

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.049
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Malwarebytes heeft een nieuwe versie uitgebracht van het populaire tool MBAM.

Dit nadat veel gebruikers van MBAM op het forum van Malwarebytes (RAM usage - what is going on?) hun ongenoegen geuit hebben, dat MBAM veel geheugen gebruikt en de processor to 100% belast.

Download daarom de nieuwste versie van
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Download ook het bijgevoegde mb-clean-3.1.0.1031.zip - na uitpakken met administratorrechten toepassen - als het tool klaar is dient de computer opnieuw opgestart te worden en daarna is de oude MBAM versie volledig uit jouw Windows verwijderd en kan je de nieuwste versie installeren.

In tegenstelling tot de vorige versies, is deze nieuwe versie meteen als gratis versie geactiveerd.

Heb je de licentie voor de betaalde versie- dan zal je deze weer moeten activeren.

Degenen die MBAM puur als gratis versie gebruiken - dus als ondemand scanner - kunnen nog enkele instellingen doen,
zodat de scan nog uitvoeriger is en MBAM niet mee opstart met Windows!

Klik in MBAM in de linkerbalk op Instellingen en op de tab Bescherming:

5a718b00dfe41-MBAM_1.png

Activeer de scan naar Rootkits

Scrol nog verder verder naar beneden:

5a718bf5b9067-MBAM_2.png

en zet nu de instelling onder Malwarebytes starten bij het starten van Windows op uit.

Daarmee ben je dan klaar om geen last ervan te hebben dat MBAM ongevraagd in de systeemtray bij de klok verschijnt bij het opstarten.

Heb je een scan gedan met MBAM en jouw Windows blijkt schoon en je sluit MBAM weer, dan blijft het icoon van MBAM wel achter in de systray.
Je kan dan met rechts eropklikken en voor Afsluiten kiezen. MBAM wil dan nog een volgende bevestiging hebben.
Heb je die gegeven, is daarna MBAM uit de systray verdwenen.

Ik heb versie: 3.3.1.2183.1.0.262-1.0.3831
De download is: 3.3.1.2183-1.0.262-1.0.3820. Lijkt me dus niet de nieuwste.;)

En jij loopt ook alweer achter, Veng... ;)

Op het moment van schrijven:

5a71e86d897bf-2018-01-31_17_00_51-Malwarebytes_Gratis_3.3.1.png

Dat laatste getal is de versie van de definitie updates. Die verandert een paar keer per dag.

"Dat laatste getal is de versie van de definitie updates. Die verandert een paar keer per dag."
Stom. Niet bij stilgestaan. Guilty as charged.

Had zaterdag ook prijs op de laptop,ook ineens 8Gb en 99% in gebruik!Boeltje liep idd vast!!Via taakbeheer de boos doener gevonden.
Oplossing gevonden op het Mbam fora!Soms vraag ik me af kan er iemand iets goed doen?
Outlook Mail (hotmail)met vuurvosje lijkt ineens ook geen goed huwelijk meer,hyperlinks werken niet !Wel met de beta versie!!
Pffff word er beetje horendol van.
Mvg
d'anvers

juist up date gedaan met Windows opstarten uitgezet

Vreemd - bij mij werd MBAM als gratis versie geïnstalleerd.
En naar ik begrepen heb bij anderen ook....

Jawel - maar alles laten verwijderen door het cleantool.

Wat is een normaal geheugen gebruik voor MalwareBytes Premium? Ik zit rond 200 MB
Firefox zelfs op 500 MB

Wat is een normaal geheugen gebruik voor MalwareBytes Premium? Ik zit rond 200 MB
Firefox zelfs op 500 MB
Ik zou het niet weten sinds de upgrate van Mbam van 2 naar 3 en volwaardig anti-virus programma is geworden heb ik hem verwijderd.
Ik moest gaan kiezen, want anders had ik twee realtime anti-virus programma's draaien.

"Ik moest gaan kiezen, want anders had ik twee realtime anti-virus programma's draaien."
Heb ik geen probleem mee. Ik heb Kaspersky free en Malwarbytes Premium samen draaien. Ik kan me wel voorstellen dat dit niet de snelheids prijs verdient, maar ik kies voor veiligheid. Voor de zekerheid heb ik ze wel elkaar laten uitsluiten.

Wat is een veilige download-link naar de MBAM cleanup tool? Ik zie er wel een via zoeken in Google maar die vertrouw ik niet )
Abe schreef: Download ook het bijgevoegde etc. maar wanneer ik op de link van Abraham klik dan zie ik slechts het nieuwe programma van MBAM maar geen cleaner

Veng, hartelijk dank.

Heb ik geen probleem mee. Ik heb Kaspersky free en Malwarbytes Premium samen draaien. Ik kan me wel voorstellen dat dit niet de snelheids prijs verdient, maar ik kies voor veiligheid. Voor de zekerheid heb ik ze wel elkaar laten uitsluiten.
Bij mij ging het niet ik kreeg BSOD EAM en Mbam samen, en voor veiligheid hoef je niet perse Mbam te hebben er zijn ook nog andere zeer goede programma's ik heb nu EAM en HitmanPro-Alert. In beide zit ook een zeer goede beveiliging tegen CryptoGuard enz.

Ok abbs, wat is het addertje onder het gras?

Terug
Bovenaan Onderaan