masterforum

• Onderwerp starterVerwijderd forumlid 286
  • Startdatum
  • Reacties 25
  • Weergaven 3.547
V

Verwijderd forumlid 286

Guest
Sinds een paar dagen ben ik met een nieuw forum bezig waarin een paar oudere fora van mij bij elkaar komen. Hiervoor heb ik afgelopen zaterdag mijn 2e xenforo-licentie aangeschaft. Er zit nog behoorlijk wat werk aan (wat met de warme dagen van de afgelopen tijd niet zo hard gaat) maar het begin is gemaakt.
Na het zoeken naar een geschikte domeinnaam kwam ik er achter dat er al wel heel veel geregistreerd zijn. Vandaar dat ik het niet origineler kan maken dan het Masterforum.

Wat een project.
Succes ermee.

Zelf ben ik me op dit moment goed aan het oriënteren om ook tot nog weer een phpBB forum te komen.
Maar ik heb geen haast - mede door het warme weer.

Hoi, deze aankondiging is veel sneller dan ik dacht! Ik vroeg me eerst af waar ik die man op de avatar van kende. Maar 2 dagen geleden keek hij me ook aan toen ik even geklikt had op wat jij schreef.

Het lijkt me heel wat anders dan je andere forum en ik denk dat ik me hier als een haas ga aanmelden!
ik wens je veel succes met al dat werk dat nu nog gaat komen!

Ik ben benieuwd hoe dit er uit ziet als het klaar is.
Ik zal zeker even een kijkje komen nemen.
Succes met het opzetten, zeker met die temperaturen!

heb me daar al aangemeld gouwepeer, weliswaar onder een andere naam diens je nog mag veranderen zoals hij is als bij je andere en hier dus toska

Ik ben nu wel lid, maar ik zie geen kans om een leuke avatar te plaatsen. komt dus nog wel.

Nou, ik heb je KruisRaadWoordsel bekeken op mijn Ipad en je moet er toch nog wat aan doen:
De nummering van de opgaven klopt niet. Zie de bijlage. 2Horizontaal bestaat niet, dat moet 3 Horizontaal zijn
Idem dito voor bijna alle andere nummers.
Op mijn iPad is het onderste deel van het kruiswoordraadsel niet zichtbaar, ook niet met scrollen.

5c19674ebad8d-0B67DD7A-2A10-499C-84FC-EB595FF4EC88.png

En dan 6. Verticaal: .....nat, steeds verassend, altijd vervelend
Bedoel jij echt ‘verassend’ (= cremerend, verbrandend) of verrassend, met dubbel r?

Ja, soms ben ik een mierenneuker, met dubbel n.

Bedankt voor de feedback @porrelaar
Morgen maar eens de css aan passen.
Wat de nummering betreft moet ik het script zelf aan zien te passen.

Viel me net iets op bij het invullen.
5 horizontaal. In eerste instantie werd de tweede en laatste letter niet ingevuld, moest ik nog eens opnieuw doen.
Idem bij 3de letter van 6 verticaal, 10 horizontaal 3de letter, 14 verticaal 2de letter en 16 horizontaal 2de en 4de letter.

6 verticaal had ik goed maar werd pas groen na het weghalen van 5 horizontaal, terwijl die ook goed was. Want die werd groen nadat ik 6 verticaal opnieuw had ingevuld en deze groen werd. Dus er zit nog een bugje ook in de kleuren.

Oplossing 9 verticaal is volgens mij klets, maar wordt niet groen. Oplossing van 10 horizontaal wat is dat? Want zoetepeer kan niet.

Waarom is eigenlijk die nummering voor de opgave, dus 1 t/m 8 en 1 t/m 10? Duurde een paar seconden voordat ik in de gaten had dat de feitelijke plek van opgave tussen haakjes stond.
Normaliter bij puzzels staat de opgave vooraan en als er iets tussen haakjes staat is het 't aantal letters.
Porrelaar schreef dat ook al, maar toen stonden er nog geen haakjes achter. Lijkt me beter als je het meer standaard zou kunnen maken.

Zie net dat het topic van Kate bij wasdrogers niet zichtbaar is voor bezoekers, moet je voor ingelogd zijn, is dat zo bedoeld?
Het lijkt er op van wel maar ik zie ook onderwerpen die wel gewoon zichtbaar zijn voor gasten op enkele andere delen van 't forum. Is dat correct of staat hier en daar nog iets niet goed ingesteld?

Laatst bewerkt:
Het masterforum werkt met een zogeheten groepen systeem. Door lid te worden van een groep kan je daaraan deelnemen. Dit heeft als voordeel dat je dan ook alleen de nieuwe betichten voorbij ziet komen van groepen die jij zelf wilt volgen.

Oke dus de berichten die nu zichtbaar zijn dat is zo ingesteld dat gasten die wel te zien krijgen. Ook goed.

Maarreh... die bugs in de puzzel met de kleuren? Die het soms niet doen terwijl het woord wel goed is?

Ik heb net de puzzel ingevuld op mijn Windows 10 pc. Binnen 5 minuten. Alles groen, dus alles goed.
Ik merkte wel dat je niet te snel moet typen, want dan raakt hij op 'tilt'. Er worden dan blokjes overgeslagen. Daardoor deed ik er 5 minuten over in plaats van 4 minuten.... :yum

Verder geen bugs gevonden wanneer ik met Windows 10 werk.

Wel verschillende bugs wanneer ik de puzzel probeer in te vullen op mijn iPad (iOS 12.1.1).
Ik schreef al dat ik dan niet de hele puzzel in beeld kreeg. Ik snapte eerst niet hoe ik die onderste regel in beeld kon krijgen. De oplossing bleek te zijn dat ik dan op de omschrijving van 16 Horizontaal of 17 Horizontaal moest klikken. Dan schoof de puzzel wat omhoog. Nadeel was dat dan het bovenste deel van de puzzel weer verdween. Om het bovenste deel van de puzzel weer in beeld te krijgen moest ik klikken op de omschrijving van 1 Verticaal.
Dat is natuurlijk behelpen.
Verder merkte ik op mijn iPad dat goed ingevulde woorden, zoals TARWE voor graansoort niet goed werden gerekend. Erger nog, de ingevulde letters leken wel afkomstig uit een vroeger printtijdperk waarin nog met loden letters werd gewerkt. Ze waren zo zwaar dat ze naar beneden zakten: alleen de bovenste punten van die letters bleven nog zichtbaar. In het voorbeeld hieronder geldt dat voor de woorden van 6 verticaal en 8 horizontaal:

5c1a8ffd0ce65-letters_vallen_omlaag_bij_crypto.png_-_Windows_Photo_Viewer.png

De op de iPad ingevulde woorden voor 6 verticaal en 8 horizontaal zijn goed, want diezelfde woorden werden op de Windows pc bij het invullen wél goed gerekend.

Oplossing 9 verticaal is volgens mij klets, maar wordt niet groen.
Nee, dat is fout. Daarom wordt KLETS niet groen, als je dat invult.
De omschrijving luidt: ".....nat, steeds verassend, altijd vervelend."
Denk even aan een bepaalde winkel waarvan dit de tune/jingle is. En niet letten op de typefout in verassend. Dat moet met dubbel r, maar daar gaat het nu even niet om.
In die jingle, slagzin of tune van die winkel had gouwe peer al 1 woord plus 1 letter veranderd. In het woord dat op de stippeltjes komt te staan, moet jij het woord uit die tune invullen, maar daarbij mag, nee, moet jij ook 1 letter veranderen. Gewoon nog even nadenken. Ik vond de oplossing erg leuk (en de omschrijving helemaal waar!)

Nog een typefoutje gevonden op die pagina:

5c1a8b77a24cc-letter_d_ontbreekt_hier.png

Overige feedback:
1. Ik los wel eens puzzels op, maar een puzzel maken is me te moeilijk en zeker op een website. Ik heb namelijk geen enkel verstand van het maken van websites. Dus ondanks de bugs wanneer ik de puzzel probeer te maken op mijn iPad, toch mijn complimenten!
2. Erg leuk dat goed ingevulde woorden groen worden, en dat dan ook de omschrijving wordt doorgestreept, zodat je kunt zien wat je nog moet doen. Geen enkel idee hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Ik zat er met verbazing en bewondering naar te kijken.
3. Verder heb ik het deel van jouw website doorgekeken dat voor gasten toegankelijk. Ik lag soms in een deuk om de grappen. Leuk gevoel voor humor heb jij!

Update: in mijn eerste afbeelding heb ik wat ingevulde letters verdoezeld, zodat ik het puzzelplezier voor de andere leden niet wegneem.

Laatst bewerkt:
Wederom bedankt voor de feedback @porrelaar :)
De spelfouten zal ik bij gelegenheid even aanpassen.

Het script wat ik voor deze puzzel heb gebruikt komt van internet (via github) waardoor het voor mij in eerste instantie al een puzzel op zich was om deze aan te passen. In het originele script werd immers gebruik gemaakt van andere woorden (ook nog eens in het Engels).
De nummering van de vragen gaat gewoon vanaf 1 naar 2 naar 3 etc. waardoor deze nummering verwarring veroorzaakt met de positie-nummer in de puzzel zelf. Dit nummer (positie) word wel in het script zelf gebruikt om de vraag naar de juiste positie in de puzzel te linken.

Vervolgens is het lastig om de puzzel in het forum te krijgen. De opbouw van de pagina bestaat uit een .html bestand, aangevuld met 2 .js bestanden.
Door dit direct in het XenForo software te plaatsen krijg ik met conflicten te maken. Om dit op te lossen heb ik gebruik gemaakt van een iframe.

Het nadeel van een iframe in een responsive pagina is het gelijkwaardig schalen van dat frame. Om dit toch voor elkaar te kunnen krijgen heb ik gebruik gemaakt van een div container met een vaste hoogte/breedte verhouding (in procenten) en een iframe met zowel een hoogte als breedte van 100%.
Ik vermoed dat het gebruikte IOS van Porrelaar (en dan waarschijnlijk voornamelijk de browser) de pagina niet helemaal correct weer geeft. Ik heb de pagina ook op mijn oude Note 4 (Android) bekeken en daarop werd alles naar behoren weergegeven.

Ik heb op mijn iPad Air 2 zelf geen browser geïnstalleerd en ik ga dat ook niet doen. Ik maak gebruik van de standaard aanwezige browser Safari.

Bij het lezen van je uitleg over hoe je bezig was om de puzzel in je website te krijgen, kreeg ik wel een idee van de moeilijkheidsgraad. Snappen doe ik het niet echt, maar dat ligt niet aan jou. Gelukkig heb ik meer verstand van fietsen repareren.

Laatst bewerkt:
Ik heb het getest en zal hieronder 3 screenshots van mijn iPad plaatsen. Het zijn steeds screenshots van mijn volledige scherm, full-screen dus:

1. Als ik op de link naar die WMSX-pagina klik, krijg ik het volgende te zien:

5c1a9a8dd2570-1._Hij_wil_full-screen.jpg

2. Hij wil full-screen. Nou vooruit dan maar: ik tik op GO! en zie dan het volgende:

5c1a9ad38c2b6-2._hij_is_nu_full_screen.PNG

3. Ik heb geen idee wat ik hiermee moet doen, maar wanneer ik onderaan tik, dan verschijnen er extra knoppen in beeld. Snel een screenshot maken, want die extra knoppen onderaan verdwijnen weer uit zichzelf na circa 2 seconden, wanneer ik er niets mee doe:

5c1a9b392a6e9-3._extra_knoppen_komen_in_beeld_als_ik_onderaan_klik.jpg

En ik weet dus niet of dit de correcte weergave is. Dat kun jij beter beoordelen dan ik. Ik lijk alles in beeld te krijgen, maar misschien mis ik wel knoppen waar ik het bestaan niet van af weet.

Terug
Bovenaan Onderaan