masterforum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 286
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 25
  • Weergaven 3595
Sinds een paar dagen ben ik met een nieuw forum bezig waarin een paar oudere fora van mij bij elkaar komen. Hiervoor heb ik afgelopen zaterdag mijn 2e xenforo-licentie aangeschaft. Er zit nog behoorlijk wat werk aan (wat met de warme dagen van de afgelopen tijd niet zo hard gaat) maar het begin is gemaakt.
Na het zoeken naar een geschikte domeinnaam kwam ik er achter dat er al wel heel veel geregistreerd zijn. Vandaar dat ik het niet origineler kan maken dan het Masterforum.

Dat is inderdaad de juiste weergave. Met deze emulator is het mogelijk om (indien in het bezit van) eigen spellen in het juiste msx-formaat te kunnen spelen. Indien ingelogd is het mogelijk om 1 van de aanwezige spellen te spelen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de desktop in plaats van mobiel.

Ik heb de pagina ook op mijn oude Note 4 (Android) bekeken en daarop werd alles naar behoren weergegeven.
Jij had het over Android. Ik had ook nog een android tablet liggen: Lenovo Tab2 A10-30, draaiend op Android 6.0.1 (dit tablet krijgt geen nieuwere versies van android meer). Ik heb hem even opgezocht (waar lag die ook alweer?), maar o, wat een traag ding. Ik snap nu waarom ik dat apparaat nooit meer gebruik. Mijn iPad rent rondjes om dat android tablet. De iPad is 10 tot 20 keer zo snel.
Maar goed, ik heb de puzzel geopend op het android tablet en ik kon op het android tablet (met de standaard browser Chrome) wél scrollen op de website waarop je puzzel staat, waardoor ik de volledige puzzel in beeld kon krijgen. Mooi zo! Wat dat betreft doet Chrome op android het dus beter dan Safari op de iPad

Groot nadeel van mijn android tablet is dat het on screen typ-display veel te groot is. Wanneer dat typevenster geopend is, zie je nog net de 4 bovenste rijen met invulblokjes van de puzzel, maar dat ligt dus niet aan jouw puzzel, maar aan android.
Ik kon de puzzel foutloos invullen op het android tablet. Slechts 1 woord werd niet groen (2 verticaal), maar toen ik de middelste letter opnieuw intikte, werd dat woord wel groen.
En toen de puzzel geheel was ingevuld, crashte Chrome. Chrome opnieuw opgestart > weer gecrasht. Had dat met jouw website te maken? Ik denk zelf van niet. Chrome nog een derde keer opgestart, en daar was jouw website weer. Nee, dat android tablet gooi ik snel weer in een hoek. Geef mij mijn iPad maar.

Ik vermoed dat jouw Lenova Tab2 te weinig werkgeheugen heeft om vlot te kunnen draaien, of teveel taken actief in dat zelfde geheugen.

Ik denk dat je gelijk hebt, gouwepeer. De iPad heeft 2 GB RAM, terwijl de Lenovo Tab2 het moet doen met slechts 1 GB RAM. Daarnaast vermoed ik dat de processor van de iPad een stuk krachtiger is.
Zojuist zijn alle apps op de Lenovo geüpdatet. Hij gaat weer in zijn hoesje en verdwijnt weer in een hoekje.

Verder merkte ik op mijn iPad dat goed ingevulde woorden, zoals TARWE voor graansoort niet goed werden gerekend.
Daar had ik het dus ook over. En ook als je dat horizontale woord war die T in zit doet.
Als je het weer weghaald en dan eerst Tarwe doet en daarna het horizontale woord geeft ie ze wel groen. Dat is dus vaag.

V.w.b. dat ....nat moet ik maar eens gaan nadenken wat er nog met K begint en op S eindigt want die letters zijn goed.
En die winkel met dat slogan eindigt op een D. En dat met nat er achter is een woord waar ik nog nooit van gehoord heb. :)
Maar het is wel vervelend dus een vervormde oplossing voor een vervormde omschrijving. Ergens wel grappig, maar je moet er maar op komen, geen echt puzzelwoord.

Misschien is dat ook de reden dat ik 10 horizontaal maar niet opgelost krijg.
Edit: Aha... heb 'm gevonden. Opgelost.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan