mapbeveiliging

• Onderwerp starterKate40
  • Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 1.633
K

Kate40

Guest
Hoe kan ik in 'Mijn documenten' een bepaalde map voorzien van een eigen wachtwoord, waardoor de map alleen toegankelijk is voor mij?

Klik op het document in die map met rechts en kies Eigenschappen.
Klik op de knop Geavanceerd en dan kan je een vinkje zetten bij Beveiliging inschakelen.

Dat doe je dus met een wachtwoord.

Vergeet je dat wachtwoord of raak je het kwijt, dan kan je dat document niet meer openen.

Klik op het document in die map met rechts en kies Eigenschappen.
Klik op de knop Geavanceerd en dan kan je een vinkje zetten bij Beveiliging inschakelen.

Dat doe je dus met een wachtwoord.

Vergeet je dat wachtwoord of raak je het kwijt, dan kan je dat document niet meer openen.
Ik wil de hele map in een keer beveiligen, en dus de documenten in die map ook in 1 keer. En ik heb het nu via 1 document geprobeerd, maar na het 'geavanceerd' zegt dit apparaat dat de documenten van een andere computer komen en dus wellicht geblokkeerd zijn. En er kan ook nergens een vinkje gezet worden bij 'beveiliging inschakelen'.

[sup]Je ziet het, het is me nog niet helemaal duidelijk waar een reactie gezet moet worden. Nu staat het volgens mij verkeerd. Maar er zijn van die grote witte stukken, waar niets verschijnt. Het woord Reageer komt me altijd weer bekend voor! Maar...... ik ben blij met het antwoord. [/sup]

Natuurlijk heb je meer manieren om je bestanden te beveiligen, maar de topic starter zijn vraagt gaat over een map/pen te beveiligen,dus weid ik me daar niet aan uit.
Wel riskant om heel je partitie te beveiligen, als je dan (zoals @ab) zegt je wachtwoord niet meer weet of verloren bent, dan heb je ook de risico dat je ook die gemaakte partitie niet meer kan verwijderen/toevoegen.Deze zal echter eerst achter het wachtwoord vragen dat kan dan een probleempje worden.

Ik weet dat ts vraagt om een map alleen wil ik hem ook wijze op het feit dat deze mogelijkheid er is. Voor nu maar zeker ook in de toekomst.

Ik weet dat ts vraagt om een map alleen wil ik hem ook wijze op het feit dat deze mogelijkheid er is. Voor nu maar zeker ook in de toekomst.
Wat bedoel je met 'zeker ook in de toekomst'? Verwacht dat mensen steeds meer geheimen aan het internet prijs geven?

Nu veel mensen hechten aan een goede mappen structuur. Als je dan later bedenkt een nieuwe map aan te maken die buiten de map zit die je nu wilt beveiligen dan is het wellicht een optie een deel van de schijf (is partitie) te beveiligen.

Nu veel mensen hechten aan een goede mappen structuur. Als je dan later bedenkt een nieuwe map aan te maken die buiten de map zit die je nu wilt beveiligen dan is het wellicht een optie een deel van de schijf (is partitie) te beveiligen.
Ik begrijp het, maar ik denk dat dit bij mijn mappenstructuur niet voor zal komen. Maar met 1 beveiligde map ben ik al blij. Ach, ik heb hier in mijn huisgezin niet zo veel te verbergen. Toen ik nog geen laptop had en niets van dit fenomeen wist, dacht ik helemaal niet na over verbergen. Als iets mogelijk is, wil je het gebruiken, denk ik.

een beveiligde map is goed als je iets verborgen wilt plaatsen, indien dit gaat over je werk die je mee naar huis neemt bijvoorbeeld, die je huisgenoten die dezelfde pc gebruiken daar geen toegang voor krijgen.Vind ik dan heel goed of als het gaat over persoonlijke prive gegevens die je niet wilt delen
een soort blog waar je je frustratie bv kwijt kan?

een beveiligde map is goed als je iets verborgen wilt plaatsen, indien dit gaat over je werk die je mee naar huis neemt bijvoorbeeld, die je huisgenoten die dezelfde pc gebruiken daar geen toegang voor krijgen.Vind ik dan heel goed of als het gaat over persoonlijke prive gegevens die je niet wilt delen
een soort blog waar je je frustratie bv kwijt kan?
Dat van die blog voor mijn frustratie, dat zie ik niet zo. Mijn frustratie kan ik kwijt als ik met ex-collega's praat die er nog midden in zitten. Je kunt dan mee mopperen en het heerlijke is dat jij dan lekker naar huis gaat! Maar er zijn best wel persoonlijke dingen, die voor een einzelganger als ik ergens opgeborgen moeten worden. Ieder mens heeft zo zijn eigen 'kastje', vind je niet?

Ja dat is waar iedereen heeft zich zoiets in hem/haar om bepaalde zaken voor zich te houden hoor@kate

Terug
Bovenaan Onderaan