Malwarebytes lanceert malwarescanner voor Android en macOS

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 98
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 4
  • Weergaven 735
V

Verwijderd forumlid 98

Gast
Anti-malwarebedrijf Malwarebytes heeft malwarescanners voor Android en macOS gelanceerd. Het gaat zowel om gratis als betaalde versies. Volgens de malwarebestrijder worden Mac-dreigingen binnen de security-gemeenschap niet serieus genomen en zijn adware en potentieel ongewenste programma's een groot probleem voor Mac-gebruikers aan het worden. In de praktijk blijkt echter dat gebruikers dergelijke infecties kunnen voorkomen door alleen bekende software via de officiële leverancier te downloaden.

De Android-scanner van malwarebytes richt zich onder andere op het bestrijden van ransomware. Ransomware is een probleem dat zich nagenoeg alleen voordoet bij apps die buiten de Play Store van Google worden gedownload. Volgens Google hebben Android-gebruikers meer kans om in hun leven door de bliksem te worden getroffen dan dat ze met Android-ransomware te maken krijgen. Verder biedt de scanner een Privacy Manager die laat zien welke rechten apps hebben en waarschuwt voor beveiligingslekken in het Android-toestel.

De gratis versie van de Mac-scanner kan alleen malware verwijderen. De betaalde versie beschikt over een real-time scanner om infecties te voorkomen, blokkeert adware en ongewenste programma's en kan zichzelf automatisch updaten. Volgens Malwarebytes biedt de Android-versie "altijd gratis bescherming", maar moet er voor "geavanceerde beveiligingsfuncties" zoals anti-ransomware en real-time malwaredetectie worden betaald.

BRON

Het is me niet duidelijk of dit nu een aanwinst is en of het nuttig voor mij zou zijn.

Vorige week zette ik er Clean Master op, want dat leek me verstandig. Uiteindelijk heb ik CCleaner ook op mijn laptop.
Clean Master was daarna prominent aanwezig op mijn smartphone, zo prominent dat ik een hekel aan hem kreeg! Er verscheen telkens allerlei info als ik opstartte en dat heb ik niet bij CCleaner.

Zaterdag was ik bij Telecombinatie( waar ik mijn toestel kocht en waar mijn vraagbaak zit!) met een vraag en de man vertelde mij meteen dat ik Clean Master kon weg doen, aangezien mijn toestel uit zichzelf al cookies ed verwijderde. Het was meteen veel rustiger aan boord!

Dus.... zou ik datzelfde krijgen met bovenstaand product? Is het middel erger dan de kwaal (die ik niet van plan ben te krijgen?)

Beste Kate,
Op veel vragen heb ik geen antwoord(bezit geen phone)wel tablet maar het gebruik(dagelijks of...) ja dat is totaal anders als phone.
aterdag was ik bij Telecombinatie( waar ik mijn toestel kocht en waar mijn vraagbaak zit!) met een vraag en de man vertelde mij meteen dat ik Clean Master kon weg doen, aangezien mijn toestel uit zichzelf al cookies ed verwijderde. Het was meteen veel rustiger aan boord!
Wie ben ik om die man tegen te spreken he.

Dus.... zou ik datzelfde krijgen met bovenstaand product? Is het middel erger dan de kwaal (die ik niet van plan ben te krijgen?)
Zou kunnen,misschien ook niet!
Mvg
d'anvers

Ik denk dat de gratis versie van MBAM voor Android zeker een aanwinst is.

De huidige Android heeft haar eigen schoonmaakprogramma al aan boord.
Waar te vinden: Apps > Instellingen > Apparaatonderhoud

MBam is een antimalware programma, die niet op Android geïnstalleerd staat, en een juiste aanvulling is.

Terug
Bovenaan Onderaan