Malware verwijderen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jan1
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 8
  • Weergaven 1284
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan1

PCS Lid
Lid geworden
16 dec 2016
Berichten
187
Waarderingsscore
64
Punten
28
OS
Windows 10
AV
F-Secure Ziggo
FW
Windows
Hoe verwijder ik malware na deïnstallatie van mijn antivirusprogramma?
Ik heb nu Windows Defender geïnstalleerd.
 
Hallo Jan, dan wil ik eerst eens zien wat er zoal in jouw Windows zit.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten kijk dan hier: Bijlagen toevoegen
 
Hoi Jan, wil het lukken?
 
Op zich ziet allles er goed uit.
Maar er is werk aan de winkel!


Stap •1•
Java

Download eerst Java SE Runtime Environment 8 8 Update 121 Windows Offline (32-bits) bestandsgrootte: 53,81 MB
Echter nog niet de nieuwe versie installeren!

Ga daarna eerst naar het Configuratiescherm
  • Software - Windows 2000/Windows XP
  • Programma's en onderdelen - Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10
en verwijder daar Java 8 Update 111

Belangrijk: start nu eerst uw PC of notebook opnieuw op, zodat de oude Java instellingen verwijderd worden.
Nadat de computer opnieuw is opgestart, mag de nieuwste Java versie geïnstalleerd worden.

Stap •2•
Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.

We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programmaÂ’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de volgende (blauwe tekst in het code-venster) in het lege kladblokvenster.
Code:
start
CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:
HKLM-x32\...\Run: [1.TPUReg] => C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\PasswordUtility\readLM.exe [2216800 2013-03-27] (TOSHIBA)
HKLM-x32\...\Run: [TSVU] => c:\Program Files\TOSHIBA\TOSHIBA Smart View Utility\TosSmartViewLauncher.exe [516512 2013-07-23] (TOSHIBA)
HKLM-x32\...\Run: [iTunesHelper] => C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe [157456 2015-10-16] (Apple Inc.)
HKU\S-1-5-21-2952972601-2633818451-3948259488-1001\...\MountPoints2: {537f0f73-dd9c-11e3-8285-e0cec373e31e} - "E:\iLinker.exe"
FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [{BBDA0591-3099-440a-AA10-41764D9DB4DB}] - C:\ProgramData\Norton\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NIS_21.2.0.38\IPSFF => niet gevonden
S4 GFNEXSrv; C:\Program Files (x86)\TOSHIBA\PasswordUtility\GFNEXSrv.exe [163168 2013-03-27
C:\ProgramData\Norton
C:\ProgramData\F-Secure
Task: {47CBEBED-C02C-4663-8757-D6E0A4116D3F} - \Auslogics\BoostSpeed\Scan and Repair -> Geen bestand <==== AANDACHT
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is (dus de map Downloads) op als Fixlist.txt
Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken

  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Hoi Jan, lukt het met de opdracht?
 
Hoi Jan, ik heb niks meer van je vernomen.
Wat is het probleem?
 
Het is inmiddels geregeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan