Malware Protection Test March 2018

quandor

hondje
idd. en de tabelletjes laten tevens zien dat het door sommigen bejubelde Microsoft AV iets van een (lagere) middenmoter is.
Maar eerlijk is eerlijk, het wordt gratis met het OS geleverd, echter er zijn merken die keer op keer, jaar in jaar uit, goed tot uitstekend scoren terwijl ze maar een paar tientjes kosten. Iedereen mag zijn / haar eigen keuzes maken.

Daarnaast, vreemd om te zien dat Panda zo slecht 'scoort'. Een paar jaar geleden werd ook daar door velen de loftrompet over geblazen.

Ik vermoed dat het AV progje dat zijn heuristic scannen op orde heeft, altijd een van de betere zal zijn. Dat er dan zo nu en dan FP's zijn moeten we dan maar accepteren.

Daarbij aannemend dat het progje de bestaande ellende netjes detecteert.

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Enthousiast
Ja da's inderdaad wel verbazend, Panda en ook Trend Micro die zelfs bijzonder onder de maat presteren. Panda was enkele jaren geleden inderdaad ook echt prima. Maar het wisselt. Mijn Emsi scoort deze keer ook weer iets beter dan vorige keer. Maar aan de top wjizigd er relatief weinig.
Panda valt echt op. Ja het kan nogal eens anders gaan, net als met MS in het begin, die was toen ook beter.

Microsoft, hmmz... valt mij op dat die slechter is met FP's maar bij offline detectie het toch een stuk beter doet dan Avast en AVG en bij online protectie nauwelijks minder, alleen dus wat erg veel FP's.

HansGU

Heeft veel posts
Ik ben heel blij met Bitdefender Free. Ook een uitstekend programma voor een gratis antivirus, maar dan wél ZONDER die vervelende reclames.

quandor

hondje
Ik heb Bitdefender (betaalde versie) een jaar of zes geleden aangeschaft. Momenteel een abonnementje voor (weer) 3 jaar, voor 10 apparaten. Bevalt vrij aardig: ik word alleen af en toe niet goed van hun popups om het een of andere programmatooltje in te schakelen, waar ik geen behoefte aan heb.

Laatst bewerkt:

HansGU

Heeft veel posts
Hoe kan dat nou? De gratis versie heeft me nog niet één keer een pop-up gegeven, terwijl je het daar nou juist van zou verwachten.:confused:

Black Tiger

Enthousiast
Zijn die popups dan niet ergens uit te schakelen in de betaalde versie? Lijkt me dat betalende mensen juist de mogelijkheid zouden moeten hebben om te configureren hier minder last van te hebben.

quandor

hondje
@HansGU : die popups zijn geen reclame dingen of zo, het progje wil mij middels die popups overtuigen om nog meer beveiliging in te schakelen. Een eveneens veel voorkomende popup is de naam die mijn Wifi netwerk heeft. Bitdefender vindt het een 'onveilige' naam (terwijl het toch een combinatie is van een stuk of 8 onmogelijke letters en cijfers) en wijst mij er een keer of drie per week op dat die naam onveilig is. Het zal wel, ik vind die naam veilig. Dat de gratis versie dat soort popups niet geeft is op zich wel begrijpelijk: er zijn lang niet zoveel extra's tools / features beschikbaar en daarom weinig of geen popups.

@Black Tiger : zie mijn antwoord aan HansGU: het zijn geen commerciële popups, Bitdefender wil alleen maar het beste voor mijn systeem (dat wil ik ook wel, maar omdat ik die functies niet activeer, blijven de popupjes maar terugkomen en helaas, die zijn -voor zover mij nu bekend- niet uit te schakelen)

Laatst bewerkt:

Aarie25

Moderator
Team lid
Wel weer goed om te zien dat Bitdefender nog steeds 1 van de betere scanners is.
Daar heb ik ook wel wat geld voor over.

Aarie25

Moderator
Team lid
ik word alleen af en toe niet goed van hun popups om het een of andere programmatooltje in te schakelen, waar ik geen behoefte aan heb.
Vreemd die popups krijg ik niet te zien.
Heb jij soms de schuifjes onder instellingen-algemeen aan staan? (Aanbeveling notificatie en speciale aanbiedingen)

quandor

hondje
Correct!!! De onderste 2 staan aangevinkt. (Standaard instelling na installatie denk ik) Die ga ik maar eens op 'grijs' (ipv blauw) zetten. Dank voor de tip! Da's misschien ook het nadeel van een betaalde versie: er valt zó allemachtig veel in te stellen / te tweaken binnen Bitdefender, dat je er zo nu en dan 'simpel' van wordt.

Ik vermoed idd. dat wanneer ik de twee in de rode cirkel uitvink, ik van alle popupjes verlost ben.

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Enthousiast
@quandor Het was me bekend dat het om die extra functies ging, maar popups kunnen toch storend werken, daarom dat het me toch verbaast dat deze niet te deactiveren zijn.
En als ik het zo lees is het dus toch wel uit te zetten, laten we het hopen, zorgt weer voor wat meer rust. :)

Aarie25

Moderator
Team lid
Correct!!! De onderste 2 staan aangevinkt. (Standaard instelling na installatie denk ik) Die ga ik maar eens op 'grijs' (ipv blauw) zetten. Dank voor de tip!
Ik vermoed idd. dat wanneer ik de twee in de rode cirkel uitvink, ik van alle popupjes verlost ben.
Geen dank!
Ik kijk altijd bij installatie van nieuwe software, wat er allemaal uit te zetten is.
Vandaar dat ik al jaren geen popups krijg, omdat ik dat soort dingen gelijk uitzet.

quandor

hondje
Mee eens, ook ik kijk bij 99% van de programma's wat er allemaal in te stellen valt. Die ene procent betreft een AV progje, ik heb er gewoon te weinig kennis van, vandaar dat ik de instellingen in principe op 'standaard' laat staan.
Dankzij jouw tip ga ik Bitdefender nu wel 'tweaken', al is tweaken misschien een te groot woord voor het uitvinken van 2 opties.

Aarie25

Moderator
Team lid
Ja ik den k dat tweaken ook een te groot woord is voor die 2 vinkjes :)
Maar iedereen mag het noemen hoe hij of zij dat wil toch.

Bovenaan Onderaan