Malewarebites

Speedy gonzales

PCS Lid
Lid geworden
3 feb 2018
Waarderingsscore
1
Punten
8
Leeftijd
50
OS
Windows
AV
Malwarebytes/mcafee
Hi Forum,

Ik kreeg de melding dat er een nieuwere versie maleware bytes beschikbaar was. Die heb ik geinstalleerd. Maar het resultaat is dat maleware bytes van mijn computer is afgehaald en deze compleet is vastgelopen bij het afsluiten. Tevens kan ik niet meer op google. Hoe kan dit probleem worden verholpen?

Groeten,
Miguel

Staat Mbam nog wel in het onderdeel "Programma's en onderdelen" van het configuratiescherm?

Hij is daarstraaks bij me geweest.
In de map Program Files was de map Malwarebytes aanwezig.
Met daarin maar één dll.

Vermoedelijk is bij de upgrade het volgende gebeurd:
a) de setup heeft eerst de oude versie verwijdert (imclusief snelkoppeling op het bureaublad) en daarna moest de computer opnieuw opstarten.
b) dat opnieuw opstarten gaf een probleem en hij heeft het notebook uitgezet en weer opgestart.
c) bij die hernieuwde start geen spoor ervan dat MBAM geïnstalleerd zou worden en was hij de snelkoppeling natuurlijk ook kwijt.

Malwarebytes opnieuw gedownload en geïnstalleerd en na updaten gaf de scan een schoon resultaat.
Ook was zijn licentie voor Malwarebytes MBAm in het betreffende gedeelte weer aanwezig.

Ik had idd. gedachten in de richting van een 'foute' verwijdering / nieuwe installatie van Mbam zelf.
Mooi dat 't weer werkt.

De relatie met Google (waarover Speedy Gonzales schrijft) blijft voor mij een beetje 'vaag' / kan ik in samenhang met een niet geïnstalleerde / foute installatie van Mbam weinig bij voorstellen. Als Mbam niet werkt / niet aanwezig, kan het imho ook geen 'roet in het eten gooien' bij een webbrowser.

Hallo,

Oke, dat is mooi weer opgelost.
Even over HitmanPro-Alert en Malwarbytyes na een update is er een conflict tussen die twee, HitmanPro-Alert is druk bezig om een
oplossing te vinden die dit probleem weer oplost. En dit gaat als het goed is alleen om de gratis versie Alert van HitmanPro.

De nieuwe Hitman Pro schijnt nu een .exe versie te zijn.
Die hoeft dus niet geïnstalleerd te worden.

Je bedoelt een portable versie, nou dat heb ik niet mee gekregen.

Een exe is een uitvoerbare bestanden en die worden gewoonlijk gebruikt om applicaties of programma's te installeren op computers.
En HitmanPro-Alert moet worden geïnstalleerd om zijn werking te doen.
Dan zou het de malware scanner moeten zijn van HitmanPro maar daar heb ik nog niks over gelezen?

Hierbij de 64 bit versie van Hitman Pro.

Die had ik een tijdje geleden al "gedraaid" en nu dus kopen...

Na enig zoeken gevonden:
5ab92a18ec8db-No.001.jpg

Ik heb gisteren voor de gein HitmanPro_x64.exe als eenmalige scan opgestart.

Het tool vond meteen mijn hostfile met o.a. de nieuwste MVPS hostfile gegevens en verder vond het tool niks.
Het is dat ZoneAlarm Firewall de hostfile beveiligd, anders had ik deze weer opnieuw moeten aanmaken!

Terug
Bovenaan Onderaan