Mailwasher en google mail adres

ShadyAngel

PCS Lid
Lid geworden
12 september 2018
Punten
113
Leeftijd
64
OS
Windows 11 Pro
Sinds deze morgen lukt het niet meer om in te loggen op één van mijn gmail accounts met Mailwasher Pro. Melding : Failed to log into IMAP server.
De 2 andere werken nog wel zoals het hoort.
6688e7ab01606-2024-07-06_08h23_11.jpg

Thunderbird en outlook hebben ook geen probleem met dat google mail adres.
Ik heb al geprobeerd om het betreffende google mail account opnieuw in te stellen in mailwasher maar het lijkt me alleen nog maar verder van de oplossing (door een nieuw wachtwoord voor dat account in te stellen) gebracht te hebben.
Ik vermoed wel dat hier de oorzaak de instelling voor minder veilige apps in te stellen bij google want deze is al sinds enige tijd niet meer beschikbaar. Echter de andere google mail accounts werken nog wel met deze instelling maar waarschijnlijk kan ik ook deze nu niet meer instellen als er daar iets mee mis gaat en deze opnieuw zou instellen.
Hoe kan ik mailwasher weer met het betreffende google mail adres laten werken en hoe kan ik dit instellen zodat mailwasher weer zonder fouten werkt?
Alvast bedankt voor de hulp.

Oplossing intussen gevonden.
Na enig zoekwerk een link gevonden waarmee een webpagina opent waar het toch nog mogelijk is een app paswoord in te stellen of te wijzigen. Ik heb dan een mailwasher backup met Todo PC-trans teruggezet en alleen een nieuw app-paswoord voor het betreffende mail adres ingesteld.

Oplossing intussen gevonden.
Je hebt het al snel gevonden. Maar een backup van Mailwasher teruggezet? Hoezo?
Had je al de nieuwste versie van Mailwasher gedownload? Want ik gebruik nu 7.15.5 en die heeft als ik het goed herinner nog een verbetering voor het werken met oAuth2 van Google en Microsoft.

Ik heb tot nu toe ook geen last gehad met mijn Google mail instellingen in Mailwasher Pro.

@Black Tiger
Ik had ondertussen al de laatste versie van mailwasher, 2 weken geleden gedownload. Ik zie maandelijks of er nieuwe updates van mijn apps zijn. Na de update maak ik daarvan ook een soort backup met Todo PC-Trans. Ik vind dit een uiterst handige app die veel tijd kan uitsparen, zeker op 4 pc's.
Ik heb van al de apps op mijn pc's ook een soort backup (Todo PC-Trans) daarvan, het voordeel daarvan is ook dat ik maar 1 keer al mijn instellingen moet doen om deze ineens op al mijn pc's te doen.
Ook heb ik nog een volledige systeembackup (Aomei en EaseUS) maar dan installeer je het hele systeem weer terwijl dat meestal niet nodig is.
Net kreeg ik ook nog een mailtje van firetrust met de raad een nieuw app-paswoord aan te maken maar dat had ik ondertussen zelf gevonden (maar ben toch 3 uur zoet geweest met een oplossing te zoeken doordat ik niet snel opgeef bij problemen).

maak ik daarvan ook een soort backup met Todo PC-Trans
Oh met PC-Trans? Zet je dat dan op een andere PC of zo want daar was dat toch voor?
Ben wel nieuwsgierig naar wat je precies doet. Want die image backup wat jij doet maak ik ook, echter alleen met EaseUs, vind ik wel voldoende.

Ik geef ook niet snel op bij problemen. Zoek liever tot ik een ons weeg, gewoonweg omdat een systeemherstel het misschien wel kan oplossen, maar dan kan het probleem weer terug komen en zit je weer te kijken. Als je de oorzaak vindt en het weet te fixen ben je er voorgoed vanaf. Dus ik neem aan dat we een beetje hetzelfde denken wat dit betreft. ;)

@Black Tiger
Ik heb 1 desktop waar al mijn apps opstaan met al mijn voorkeurinstellingen. Deze gebruik ook het meest van de tijd, ook voor mijn games.
Todo PC-Trans kan daar van alle apps een backup van maken, volledig of enkel de gewenste apps. Van die backup kan je dan alle of enkel de gewenste apps op een andere pc (of laptop) zetten, eventueel via een netwerk maar ik gebruik een externe SSD omdat dit veel sneller is.
Als ik dan windows opnieuw installeer moet ik enkel de instellingen van windows weer instellen (wat met een systeembackup van aomei of easeus dan weer niet nodig is). Met Todo PC-Trans zet ik dan mijn apps (en games) in een mum van tijd weer over, wat anders uren in beslag zou nemen, kan nu in hooguit 20 minuten voor alle apps. Een enkele app is natuurlijk nog veel sneller, vaak een kwestie van seconden.
Een licentie van PC-Trans is steeds voor 2 pc's want op beide dient PC-Trans te staan. De gratis versie is meer een demo want werkt slechts éénmalig. Maar de betaalde versie is het gemak waard. Bovendien zijn er regelmatig interessante aanbiedingen, afzonderlijk of voor een hele bundel easeus tools.

Voor de systeembackup heeft aomei één voordeel ten opzichte van easeus. Als ik een systeembackup van aomei terugzet werkt easeus zonder problemen weer verder. Doe ik het andersom van easeus naar aomei dan zijn de backuptaken niet meer bruikbaar en moet ik die weer aanmaken. Verder zijn aomei en easeus gelijk. Aomei bewaart ook de registratie van alle SSD en HDD in de pc, easeus doet dit niet waardoor de taken (backups) opnieuw aangemaakt moeten worden. Ik gebruik zowel easeus als aomei voor mijn gemoedsrust. Het zou heel uitzonderlijk zijn als beide backups op één of andere manier onbruikbaar zijn maar ik heb het vroeger wel meermaals meegemaakt. Met mijn nieuwe pc's heb ik het niet meer gehad.

maar ik gebruik een externe SSD omdat dit veel sneller is.
Hier verlies je me even met je uitleg, dit snap ik niet. Externe SSD?

Want daarvoor staat net:
Van die backup kan je dan alle of enkel de gewenste apps op een andere pc (of laptop) zetten
En je zegt dat op de andere PC ook PCTrans moet staan? Tot zover volg ik het, dat je een aparte pc of laptop gebruikt om die gewenste apps te backuppen, daar had ik een vermoeden van. Maar op externe SSD?
Hoe zet je dan PCTrans op die externe SSD om e.e.a. daar naar toe te kopieren? Dat is het stukje procedure wat ik niet begrijp.

Aomei bewaart ook de registratie van alle SSD en HDD in de pc, easeus doet dit niet waardoor de taken (backups) opnieuw aangemaakt moeten worden.
Dat is vreemd. Want als ik een image terug zet van EaseUs, dan zitten de backup taken van EaseUs er ook nog altijd in, die hoef ik niet opnieuw aan te maken. Maar hij zet dus niet de backup taken van Aomei terug? Apart.
Is die Aomei wat jij gebruikt ook payware?

PC-Trans gaat eerst mee in een kale windows of na de windows instellingen blijft die vast op mijn pc's staan.
De PC-Trans backup gaat eerst naar de 2e interne SSD voor die naar een interne HDD verhuist omdat die backup dan veel sneller gemaakt is. Als ik de volledige PC-Trans backup (apps + games) naar de interne SSD maak duurt dit toch ook een 20 minuten voor alleen de systeembackup (60GB), naar HDD 45 minuten en dit is dan nog zonder de games (155GB).
Ook kopieer ik diezelfde backup dan naar een andere SSD in een externe behuizing om uiteindelijk de apps naar andere pc's over te zetten.

"Aomei bewaart ook de registratie van alle SSD en HDD in de pc"
Aomei heeft nog niet lang geleden gewijzigd (werd toen apart vermeld dat de eigenschappen van de interne stations mee gebackupt worden. Ik ben dit nog niet in andere backuptools tegengekomen. Als ik nu met Aomei nu een systeembackup terugzet blijven alle backuptaken van Aomei en Easus gewoon verder werken.
De taken worden wel mee terug gezet maar werken niet meer verder.
Daarvoor bleven alleen de taken van Aomei werken, maar nu ook die van EaseUS.
Andersom met EaseUS is het nog altijd zo dat als ik een systeembackup terugzet alleen de taken van EaseUS verder werken, Aomei dan weer niet.
De backups zelf blijven wel altijd bruikbaar en onaangetast maar de taken gaan niet meer verder en moeten opnieuw aangemaakt worden.
Met Aomei nu blijven alle taken (van aomei en easeus) werken, maar alleen in de pro versie.

Aomei Backupper is betaald om alle mogelijkheden te kunnen gebruiken. Ik heb vorig jaar een aanbieding van Aomei gehad voor een lifetime licentie (levenslang alle nieuwe versies gratis) voor 5 pc's voor 100€, nu momenteel voor 90€ te krijgen. Een licentie voor één jaar kost 50€, dan is de keuze voor de lifetime voor 5 pc's snel gemaakt. Wij hebben hier momenteel 8 pc's, 5 van mij en 3 van mijn zoon.

Andersom met EaseUS is het nog altijd zo dat als ik een systeembackup terugzet alleen de taken van EaseUS verder werken, Aomei dan weer niet.
Ja dat is dus wat ik dan wel erg vreemd vindt want een backup is een backup. Het lijkt er dan een beetje op dat EaseUs bewust de concurrentie uitschakeld, heel vreemd.

Bedankt voor de uitleg trouwens over hoe je dat met PC Trans doet. Ik denk dat ik het een beetje begrijp. Heb die pc-trans nog niet gebruikt trouwens.

In principe is 100 euro voor 5 pc's niet te duur voor lifetime. Echter mijn dochters zijn het huis uit dus is alleen nog voor mijn PC en ik heb al een oudere True Image versie en die lifetime EaseUs en dan is het wel weer duur.
Voor enkele PC is het dan 70 euro. Theoretisch ook niet duur maar "voor erbij" wel want ik gebruik nooit twee tegelijk.
Maar misschien als ie weer eens in de aanbieding is. :)

"Echter mijn dochters zijn het huis uit"
Dat lijkt me geen probleem want het is een "familie" licentie en er staat nergens vermeld dat de licentie op hetzelfde adres moet (kan) gebruikt worden. Ik had al eerder van Aomei een licentie (lifetime) voor 30€. Aomei doet ook een voordelige aanbieding als je eerst een free-versie installeert en die weer verwijdert. Dat heb ik ook al gezien voor andere toepassingen dan alleen Aomei.

"backup is een backup"
Ja, maar niet elke backup is op dezelfde manier gemaakt. Ik maak alleen schijf-backups, dan neemt die alles mee en je bent ook niet verplicht alles (partities of afzonderlijke bestanden) terug te zetten.

"Het lijkt er dan een beetje op dat EaseUs bewust de concurrentie uitschakeld,"
Dat dit bewust is denk ik niet, want ook andere tools kunnen dat niet.
Voor dat Aomei dit veranderde wist ik niet dat die registratie van de schijven de oorzaak was dat de taken van niet-Aomei backups niet meer verder werkten.

Dat lijkt me geen probleem
Zo gezien niet. Maar die maken geen backups naar elders. Eerst deed ik dat nog wel eens over het netwerk. De oudste maakt vrijwel geen gebruik meer van de PC die doet meer op haar laptop maar heeft ook niet echt iets er op staan wat ze wil backuppen.
Ik heb haar wel geadviseerd haar foto's op externe schijf te zetten, dat doet ze wel. Idem met andere dochter.
Misschien eens proberen met die truc van eerst free versie. Voor 30 wil ik er misschien nog wel eentje bij pakken voor reserve.

Ja, maar niet elke backup is op dezelfde manier gemaakt.
Klopt, maar een image backup normaliter wel en daar doelde ik op. Die doet gewoon een backup van alle partities. Daarom vind ik het juist ook zo vreemd dat als je dat met EaseUs doet, daarna de taken van Aomei niet meer werken bij het terug zetten.

Normaliter mag dat niet uit maken of er wel of niet registratie van schijven is als je de schijven niet wisselt. EaseUs gaat ook gewoon verder met zijn taken waar hij gebleven is.
Tenzij Aomei er niet van uit gaat dat de schijven hetzelfde zijn met schijf registratie en dat dan bij restore eerst wil verifiëren. Geen idee, ik blijf het een vreemd iets vinden dat dit niet gedetecteerd wordt omdat alles immers 1 op 1 terug gezet wordt.

"omdat alles immers 1 op 1 terug gezet wordt"
Zou dit misschien te maken kunnen hebben dat die registratie ergens hardware matig gebeurt of in het BIOS"?

Misschien voor de duidelijkheid, restore werkt wel, enkel de taken lopen niet meer verder of deze moeten opnieuw aangemaakt worden, verder is er geen probleem.

ergens hardware matig gebeurt of in het BIOS"?
Ik zou niet weten waar. En een app kan geen BIOS instellingen wijzigen, als dat wel zou kunnen had je een probleem.
Als ie hem in de UEFI boot ergens zet, dan wordt ie meegenomen met de disk backup.

Ja ik begrijp dat het om de lopende taken gaat, maar dat vind ik juist zo vreemd. Omdat het andersom wel werkt.

Terug
Bovenaan Onderaan