Macrium Reflect

Tineke41

PCS Lid
Lid geworden
18 augustus 2017
Waarderingsscore
2
Punten
0
OS
Windows 8.1
AV
Kaspersky
FW
Windows Firewall
Hallo, Zit met een probleem. Ik gebruik al heel lang Reflect programma en ik was er heel blij. Voorheen moets ik steeds naar de My Com en dat kostte me geld. Sinds ik dit programma heb kan ik backup terugzetten en is de fout opgelost. Nu heb ik van de week een update gehad en nu werkt het programma niet meer. Ik krijg steeds een foutmelding zoals te zien is in de bijgesloten file. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Hallo, Ben vandaag steeds bezig geweest met dit probleem. Gelukkig had ik nog een image van 1 1/2 week geleden. Die heb ik terug gezet. Was natuurlijk van alles kwijt uit de periode van toen tot nu. Maar ik geloof dat ik nu niet alles maar veel terugheb. Ik heb daarna de update weer geinstalleerd en toen deed zich die fout weer voor. Ik laat deze versie staan, dan kan ik in ieder geval images maken.

Hoi Tineke, tot mijn grote verdriet heb ik nu alleen mezelf te bieden op dit forum! En ik moet je meteen opbiechten: daar heb je niets aan voor je probleem!
Ik las in je eerste bericht dat Abraham het idee had dat Quandor hier wel iets mee kon, maar kennelijk heeft hij het óf nog niet gezien, of Abraham vergiste zich.
Maar als je er toch bent, kun je gezellig alles lezen wat hier gebrouwen is, en dat is niet niks.

Jij hebt toch ook overal verstand van hahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Zal maandag je mail beantwoorden. xxx

Ha, het forum wordt nu bemand (!) door 2 vrouwen. Dat is nu nog eens emancipatie!

Hallo, Ben vandaag steeds bezig geweest met dit probleem. Gelukkig had ik nog een image van 1 1/2 week geleden. Die heb ik terug gezet. Was natuurlijk van alles kwijt uit de periode van toen tot nu. Maar ik geloof dat ik nu niet alles maar veel terugheb. Ik heb daarna de update weer geinstalleerd en toen deed zich die fout weer voor. Ik heb toen de oude versie weer teruggehaald en laat deze versie staan, dan kan ik in ieder geval images maken.

Is een correctie van #2

Om meer te weten @tineke dien je die log eens hier te plaatsen?
Ik vermoed dat je met windows 10 werkt? als die update eventueel niet belangrijk is voor je pc, kan je die verwijderen zodaning dat je programma weer werkt zonder herstel/backup
Een update verwijderen in Windows 10:

1. Klik op de knop Start en selecteer vervolgens Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows Update > Geavanceerde opties > Geschiedenis van uw updates weergeven > Updates verwijderen.
  2. Selecteer de update die u wilt verwijderen en selecteer vervolgens Verwijderen.

Haaaaaaaaaaa Toska, Ik werk met 8.1. Goh als ik dat eerder had geweten had ik heel veel werk minder hoeven doen. Lol. Maar het werkt nu en heb ik die update nodig voor de veiligheid van mijn pc?

Als dat een beveiligingsupdate is wel tineke, die zou ik dan absoluut laten staan andere kan minder kwaad.

Maar als ik die laat staan kan ik geen images meer maken. Dan heb ik niks aan dat programma.

Hallo, ben ik weer. Wilde gisteren een image gaan maken en kreeg een melding dat er een update beschikbaar was. Voor ik het wist had ik geklikt dat update geinstalleerd kon worden. Toen ik dat had gedaan en verder wilde kreeg ik weer de melding zoals eerste bijlage. Nou ik denk is niet zo erg, ik heb die link nog van vorige keer toen ik macrium weer kon gebruiken. Dus eerst macrium gedeinstalleerd en toen met de link weer installeren (dacht ik) maar toen kreeg ik de melding zoals te zien op tweede bijlage. En kan ik dus weer geen image maken. Grrrrrrrrrrrr.

Probeer je de image naar dezelfde harddisk weg te schrijven waar Windows opdraait, dan is dat mogelijk de reden van de foutmelding!

Nee die gaat naar een externe harde schijf.

Hoeveel vrije ruimte heeft die externe HD nog?

329 Gb. Abraham hebben jullie ook een email adres waarheen ik een mailtje van Macrium kan doorsturen. Ik snap nl niks van dat mailtje grrrrrrrrrrr.

Post nu eerst een afbeelding van Macrium nadat het tool is opgestart.

Ik start programma op en dan krijg ik MR1 te zien. Dan klik ik op image this disk en krijg ik MR2 te zien.

Nu graag een afbeelding van Windows Schijfbeheer.

Klik in Verkenner met rechts op Computer en kies dan Beheren.
In de linkerkolom kies je dan voor Schijfbeheer.
Graag wel eerst het venster maximaliseren.

Hahahaha dat was ff zoeken. Voor jullie is dat appeltje eitje. En dan moet ik bestand nog converteren voor hier, maar bedoel je dit?

Terug
Bovenaan Onderaan