mac met windows 7 netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter vanschagen
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 31
  • Weergaven 3311

vanschagen

PCS Lid
Lid geworden
5 mrt 2017
Waarderingsscore
519
Punten
113
Leeftijd
79
OS
windows xp,7, windows 10,linux
ik probeer vanuit MAC in een bedraad netwerk in windows te komen(heeft altijd goed gewerkt,maar nu dus niet meer)
ik krijg als ik op bijvoorbeeld in windows d:gedeeld,die dus gedeeld is en machtingen heeft. de melding.
De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het originele onderdeel van ' gedeeld' onvindbaar is.
en dat is bij elke gedeelde map of schijf die melding.
wat is er aan te doen?
ik hoor het graag

C:\public kan ik wel in komen

Laatst bewerkt:
Zijn er onlangs veranderingen geweest in beide besturingssystemen?

ja Abraham op de windows pc is een systeem herstel geweest
en op de MAC een paar updates

Heb jij dan in Windows 7 jouw interne netwerk met wachtwoord alweer geactiveerd en de MAC nagekeken of die gegevens nog actueel zijn?

nee en ik zou ook niet weten hoe dat te doen,wachtwoord weet ik ook niet
en ik kan van af MAC als gast in de windows pc komen,maar als ik dan een map die gedeeld is wil openene krijg ik dit.
De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het originele onderdeel van 'temp' onvindbaar is.

Als het goed is - vind jij in jouw modem ook het wachtwoord voor het interne netwerk.

ja die weet ik wel.
hoe doe ik dat dan verder??
de persoon die het voor me ingesteld had is van de aardbodem verdwenen ,vandaar dat ik hulp zoek

als ik als naam de ziggoxxxxxx en dan als ww de ssid opgeef van modem gaat het ook niet
als ik ip adres opgeef van die pc als naam en ssid ww gaat ook niet

Laatst bewerkt:
ja alles zo gedaan als in die link,maar steeds het zelfde fout melding
De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het originele onderdeel van 'temp' onvindbaar is.

je wilt het niet doen voor me via teamviewer?

Neen, daar begin niet aan.

Een oorzaak kan hierin liggen, dat beide computers zelf ook met wachtwoord in Windows en Mac zijn voorzien.

Dan is het opzetten van het netwerk inclusief de inlognamen en wachtwoorden van de betreffende besturingssystemen noodzakelijk.

jammer.
je bedoeld alles op nieuw in stellen??

Neen, ik weet niet of jouw Windows computer en die MAC-computer elk met inlognaam en wachtwoord zijn beveiligd.

Is dat namelijk het geval - dan moet dat allemaal voor het via het netwerk verbinden bekend zijn.

Iemand die me wil helpen via TEAMVIEWER????????

Ik denk het maar dat je netwerklocaties ingesteld staan op Openbaar netwerk .
Ga via Configuratiescherm naar netwerkinstellingen . In mijn afbeelding staat het ingesteld op Thuisnetwerk waarvan ik denk dat het bij jou op openbaar staat .
Klik op het type netwerk (rode pijl) en in het volgende scherm dat geopend word kun je de netwerklocatie instellen , en stel dit in op Thuisnetwerk en klik dan op sluiten

netwerk1.jpg

netwerk2.jpg

Om het Wachtwoord te kennen van het thuisnetwerk
Schrijf het op of laat het afdrukken .

netwerk3.jpg

staat ook op thuis netwerk

Terug
Bovenaan Onderaan