m-sata ssd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd forumlid 98
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 41
  • Weergaven 2869
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd forumlid 98

Gast
Is beslist morgen bestel ik deze m-sata normaal heb ik die vrijdag,wil niet zeggen dat de werkzaamheden beginnen;)
Eerst nog effe iets oftopic is me toch gelukt om internet werkend te krijgen in Ubuntu(vraag van ander topic)

Nu over de SSD ,de experts van SSD gebruik zijn hartelijk welkom met tips en....
Mijn plan....
1)Uiteraard de m-sata (32gb cache verwijderen)nieuwe erin.
2)HDD eruit halen...later formateren.
3)BIOS veranderen van RAID naar ACHI???
4) Installeren van Win8.1 Pro, hier heb ik al vraag moet er iets speciaal gedaan worden voor de m-sata ssd?Of mag ik install doen?
Dit is het voorlopig!Laat de tips maar komen :cool:
Mvg
d'anvers

je kan gewoon een schone installatie uitvoeren op de SSD - geen speciale dingen vereist - Windows weet dat het op SSD wordt geïnstalleerd.

Echter dienen na installatie nog de nodig services uitgeschakeld te worden!

Echter dienen na installatie nog de nodig services uitgeschakeld te worden!
Moet dit onmiddellijk gebeuren?Of mag ik eerst updates..en zeg maar iets AV installeren....
Bios>>>Achi klopt ook?
Mvg
d'anvers

Bios dient op ACHI te staan - Raid kan ook - maar bijgevolg start Windows dan vertraagd op door de raidinstelling in het bios.

Services kunnen op elk moment gedeactiveerd worden - normaal doe ik dat ook als alles geregeld is.

Goed zo er is wat werk aan de winkel!
Zal me terug melden eens Win8.1 naar mijn hand staat,plak er geen tijd op hoor.Alles rustig aan doen.
Al bedankt voor je advies en tot......
Mvg
d'anvers

Bedankt voor de split!
@[U]ArtstudioG[/U]
Je vroeg me of ik de HDD terug ging plaatsen of zo iets...
Inderdaad gaat de HDD terug in laptop.
Dan maar ineens ook vraag.
Mag ik dit doen naar de installatie op SSD?Of moeten beiden disks erin bij installatie?
Mvg
d'anvers

Als je weet hoe Windows te installeren, dan mag het geen probleem zijn beide disks in de machine te hebben.
Wel is het belangrijk te weten of het bios automatisch of niet automatisch de nieuwe bootdisk instelt!

Als je weet hoe Windows te installeren
Dat weet ik.
Wel is het belangrijk te weten of het bios automatisch of niet automatisch de nieuwe bootdisk instelt!
Hier op heb niet echt antwoord,ja nog nooit gedaan he.
Ben helemaal niet zeker,maar denk bij laatste installatie meer als jaar geleden...dat die m-sata32gb wel zichtbaar was.
Met 2 disks ook AHCI ?Of Raid?
Mvg
d'anvers

Dus er zat al een m-sata in van 32Gb en die ga je vervangen door de grotere. Dan kan je gerust die HDD laten zitten, daar staat toch geen windows op, veronderstel enkel data. Ik zou sowieso geen RAID configuratie aanmaken, kies voor AHCI voor een schone installatie. Bij een "oudere" laptop kan je best ook de "legacy" of "legacy+uefi" aanzetten. Niet enkel uefi. Windows gaat trouwens automatisch activeren na een verse installatie.

Dan zou ik precies toch eerst windows installeren en pas nadien de HDD erbij om te formateren.
Ga je het bij windows 8.1 houden of gelijk nadien upgraden naar de 10 (kan nog altijd gratis)?

Dan zou ik precies toch eerst windows installeren en pas nadien de HDD erbij om te formateren.
Zo had ik het ook in gedachten,kan ze trouwens formateren op andere pc met docking-station.
Moet er ook van alles afhalen.
gelijk nadien upgraden naar de 10 (kan nog altijd gratis)?
Hier pas ik voor,vandaag iets gelezen weer wereldwijd pc met zwart scherm met de laatste update.Maar breek het zeker niet af er nieuwe dingen die ik niet heb,,ben beetje gewoonte dier,werk heel graag met Win 8.1.;)
Mvg
d'anvers

Windows 10 komt er bij mij ook niet meer in.
Windows 10 zal mijn inziens ook steeds meer een groot avontuur worden - mede ook omdat Windows voor Microsoft niet meer zo belangrijk is en vele Windows mensen Microsoft inmiddels zelf of door ontslag kwijt is.

Ja Abe je bent ook Win8.1 fan...we hebben nog 5 jaar.Hoop doet leven wie weet is tegen die tijd een Linux distro die volledig aan mijn wensen voldoet.
Mvg
d'anvers

Ja Abe je bent ook Win8.1 fan...we hebben nog 5 jaar.Hoop doet leven wie weet is tegen die tijd een Linux distro die volledig aan mijn wensen voldoet.
Mvg
d'anvers

Linux Mint is al een erg stabiele Linuxdistro en versie 19 belooft weer spannende dingen zoals een veel snellere Cinnamon.
Linux Mint 18.3 Sylvia - Very nice

Ik heb het al vaker gezegd - ga ik definitief met pensioen verdwijnt MS uit mijn computer.
Mogelijk dat ik dan wel virtueel Windows erin zet - dat zien we dan wel.

Dat je Mint fan bent is me nog niet op gevallen:pIdd niks mee gebruik het ook veel op andere laptop.
Ze zullen allemaal hun best doen om het beter en beter te maken.Zorin zou naar het schijnt ook met iets speciaal te komen.Maar dat is wachten dat de bladeren van de bomen zijn.Manjaro ga ik wel verdiepen,daar zitten nuttige tools in.
In elk geval ben ik al zo zenuwachtig als iets,om aan de werkzaamheden te beginnen lol.Vertrouw jullie tips maar de Medion niet!Als er niks misloopt met Bpost.Word het iets voor zaterdag of zondag.
Mvg
d'anvers

Tja smaken en keuzes verschillen. Windows 8 was juist een versie waar ik de meeste problemen mee heb gehad. Vandaag vijf pc's bijgewerkt naar build 81, geen black screen, geen problemen en alles supersnel. Ik heb van begin Windows 10 nog geen echt grote problemen ondervonden. Maar ik ga niemand overtuigen tegen zijn zin. Ieder zijn meug en dat respecteer ik dan ook. Succes met knutselen, gaat wel lukken. En anders heb je nog altijd dit forum. En onze locaties liggen ook niet ver uit mekaar, hè

Hier ben ik al,ja kon niet wachten.Win8.1 staat er op:cool:
Jawadde mensen wat een verschil in snelheid,nog zo snel installatie gedaan:)
Later alles rustig installeren en instellen.
Neem rustig jullie tijd voor de volgende tips.
Ben een rustige en gelukkige mens nu:)
Mvg
d'anvers

De services die je compleet mag deactiveren zijn:

• Optimize drives
  • SSDP Discovery
  • Superfetch
  • Windows Search
  • WWAN AutoConfig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug