live tv kijken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danvers
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 40
  • Weergaven 3470
D

Danvers

Gast
Kunnen jullie ook live tv kijken in Nederland?En lukt het?
Kwam vraag tegen op een forum,in Mint18.1 lukte het niet om live naar VTM te kijken,met chrome.
Ben zelf eens gaan proberen, lukt ook niet,zowel met chrome/firefox/opera ,sommige video's lukken wel andere ook niet!
In Windows werkt alles wel!
Mvg
Danvers
Hier de foutmeldingBekijk bijlage 9

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik hier terug van jou niet te lezen krijg dat ik de expert ben .
Als het in Windows wel lukt denk ik met Internet Explorer .
Er zijn inderdaad op heel wat mediasites waar problemen zijn om videos te openen . Zo kan ik de videos van VTM in Linux noch in Windows niet openen in Firefox , en in de Pale Moon browser lukt het dan wel . Er zijn mensen die videos van GVA en Nieuwsblad in Windows 10 in Firefox niet kunnen openen , en in lagere windows versies van Windows lukt het dan wel .
Het probleem zou te wijten zijn aan de update van de Kaltura Player
https://github.com/kaltura/platform-install-packages#kaltura-installation-packages-project

Waarschijnlijk een missende Adobe Flashplayer.
Want ook al gaan Chrome en straks ook Firefox zonder Flashplayer verder, die omroepinstituten blijven er voorlopig wel mee doorgaan denk ik, omdat ze nog niet overgaan op HTML5 players.

Ik zou graag willen testen maar men moet daar eerst registreren. Dat gaat me iets te ver voor een commerciële omroep!

@EvC het VTM live nieuws kun je bekijken zonder te registreren . Om TV programma's te herbekijken die je gemist hebt moet je jou registreren .

Het is lastig zoeken op die site. Wellicht kun je een URL geven die ik ongeregistreerd kan proberen.

Voorlopig nog - in de huidige Firefox kan je via Mint update ervoor zorgen dat er ook een veilige Flashplayer inzit.

Naar beneden scrollen . Het is inderdaad lastig . Dat menu zou bovenaan moeten staan .
Om het nieuws te bekijken gebruik deze link .

http://nieuws.vtm.be/

@Swake,
In Win8.1 pro doe ik alles met FF,gelijk waar ik op een video of live tv Steviee free kranten klik,alles werkt!
Win 10 zal ik eens nakijken,gebruik dat bijna niet.
Mvg
Danvers

Met Firefox in Zorin lijkt het geen probleem:

Kunnen jullie NPO 1 afspelen?

589c81305d848-Schermafdruk_van_2017-02-09_15-47-27.png

@Abe,
Waarschijnlijk een missende Adobe Flashplayer.
Zou kunnen.
Maar het is wel iets speciaal,kijk gisteren avond was het de goudenschoen,kon ik ineens wel live kijken,sluit het af.Kijk verder op TV,later kon ik weer niet kijken naar ander progamma.Met video's zelfde liedje eene wel dan weer niet,als er iets niet af speelt ,probeer ik het in Win en ja het werkt!
In het weekend kijk ik ook altijd livestream van voetbal,in Mint geen problemen.
zal niet aan Mint liggen,want Zorin12 geeft ook niet thuis.
Mvg
Danvers

Alle publieke omroepen zijn in Zorin goed te bekijken.

Dit zie ik in Synaptic:

589c8606a7b63-Schermafdruk_van_2017-02-09_16-08-26.png

Als je GemistDownloader gebruikt, kan je ook in het buitenland NPO downloaden - wel eerst de flashplayer in de browser uitschakelen.

Voor zover ik weet is er ook een Linux versie er van.

@EvC,
Heb nu ook eens gedaan in Mint,maar brengt niks op:(,zal eens piepen in Zorin.
In Zorin zelfde als bi jouw!
Mvg
Danvers
Bekijk bijlage 10

Laatst bewerkt:
De VTM live stream van 19:00 uur is hier goed te bekijken met Firefox. Ik heb geen idee waar het bij jullie aan schort.

Als ik in Firefox Privénavigatiemodus uitschakel dan lukt het wel , maar heb je die vervelende reclame erbij .

De VTM live stream van 19:00 uur is hier goed te bekijken met Firefox. Ik heb geen idee waar het bij jullie aan schort.
Zou wel kunnen dat nieuws hier ook lukt,zal morgen om 13 uur eens kijken.
Gaat niet alleen over het nieuws he.Die pc staat aan de kant nu!
Buurman toch al bedankt voor je onderzoeken;)
Mvg
Danvers

Zou het kunnen dat die websites nog niet helemaal voldoen aan de huidige standaarden?

Terug
Bovenaan Onderaan