ArtstudioG
pc-aholic
Mbt bureaubladgadgets: bestaat er ook zoiets voor Linux? Ik had al screenlets gevonden maar dat wil niet installeren in de laatste versie van Linux Mint.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is maar heel normaal dat het clonen niet lukt . De doelschijf (Target) moet een even grote of groter capaciteit hebben dan de bronschijf ! Moest de bronschijf (Target) 250 GB zijn en de doelschijf 500 GB dan zal het clonen probleemloos lukken .
Om even terug te komen op mijn vorige bijdrage .Het clonen wil alsnog niet echt lukken via Clonezilla. Ik kan het ganse menu doorlopen en heb al verschillende wegen geprobeerd, van automatisch naar expert, enz ... maar steeds krijg ik een foutmelding dat de target-schijf kleiner is dan de source-schijf. IN de pc zit een HDD van 500Gb met Linux Mint en ik wil de volledige schijf rechtstreeks clonen naar Samsung SSD van 250Gb
Hoe voer je dit uit ? ik veronderstel met Gparted . Maar als je Gparted gebruikt vanuit Linux Mint is het normaal dat de HD vergrendelt is , dit omdat ze in gebruik is . Wil je de de partitie verkleinen zul je dit moeten met een live schijfje aan te maken of een opstartbare USB stick en hiermee de PC booten en Gparted uitvoeren .Ik had al geprobeerd om de partitie op de HDD (500Gb) te verkleinen maar dat lukte niet, staat vergrendeld om de een of andere reden.
Die Samsung gebruik ik ook, maar ik moest het BIOS wel op Legacy zetten. Misschien bereik je dan wat meer.@EvC: een verse Mint installatie was uiteraard het eerste wat ik probeerde maar om een onverklaarbare reden wordt mijn SSD niet herkend bij de installatie van Linux Mint.
Welke versie van Linux Mint probeer(de) je te installeren@EvC: een verse Mint installatie was uiteraard het eerste wat ik probeerde maar om een onverklaarbare reden wordt mijn SSD niet herkend bij de installatie van Linux Mint.
In plaats daarvan kun je je (later) beter verdiepen in het gebruik van een virtuele machine met Windows, binnen Linux.Ga nu eens kijken wat "Wine" voor mij kan betekenen