Linux Mint 18.2 "Sonya" - Xfce

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Ik denk dat ik in mijn Dell in plaats van Mint Cinnamon
Linux Mint 18.2 "Sonya" - Xfce ga uitproberen.

Ik heb vandaag een oude HP Laptop met 1,7Ghz Intel CPU en 768MB werkgeheugen met deze Linux versie voorzien.

Het XFce Menu is een kleine openbaring - is wel deels wennen als je Cinnamon gewend bent.
Maar overal ziet het er pleasing uit.
En alles klopt, moet een en ander nog veel vlotter zijn dan Cinnamon.

Bovendien schijnt deze uitvoering super stabiel te zijn; ik ben benieuwd.

Als een en ander mij bevalt, daan ga ik over op Linux.
Heb elders al een topic hierover lopen: Overweging Linux met Windows virtual - Linux Mint NL

Ik heb alleen deels het idee, dat ik daar nog niet duidelijk genoeg ben geweest.

Je hebt dan over 32 Bits.
Daar heb ik nu geen mening over.
4 pc's in huis allemaal 4GB ram.
Mvg
d'anvers

Ik heb vandaag een oude HP Laptop met 1,7Ghz Intel CPU en 768MB werkgeheugen met deze Linux versie voorzien.

Dat is al een heel oude laptop dan ? Het zou me niet verbazen dat hij al 15 jaar oud zou zijn zoals ik hier nog een Toshiba heb liggen en op zoek ben naar een nog goede HD met IDE aansluiting .
Antix zal hierop nog zeer goed werken .
Dutch - antiX

Ik heb een heel oude laptop (de eerste die ik ooit gekocht heb) een Acer van al wel 20 jaar oud (eerste generatie XP) met 1GB RAM en een 20 GB HD met Mint 17-1 XFCE er op, en die heeft nu dan eindelijk de geest gegeven, de HD is gecrashed en ik vind het de moeite niet om er nog een nieuwe in te doen. Ik gebruikte deze laptop voor de muziekvoorziening in ons complex tot zeer grote tevredenheid. Daar wil maar even mee zeggen dat de XFCE het ook op oude computers prima werkt.

Poppe, ik heb nog wel wat oude 2,5 schijfjes liggen, tegen verzendkosten stuur ik er wel 1 op.

@ Abraham, waarom de 18 en niet de 17 versie?
Ik heb gelezen dat juist bij oudere hardware de 17 Xfce beter zou zijn???

De 17 versie wordt nog ondersteund tot 2019.
En eerder zat er de 17.3 Cinnamon 32 bit erin en dat draaide ook voortreffelijk in dat notebook.

Terug
Bovenaan Onderaan