Linux Lite Experiment

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvC
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 6
  • Weergaven 1033
E

EvC

Gast
Linux Lite ziet er na installatie ongeveer zo uit:

59272f01a191e-linux_lite_origineel.jpeg

Nu heb ik daar - naar eigen voorkeur - een andere vorm aan gegeven.
Het panel (taakbalk) is verhuisd naar boven en ontdaan van venster- en starter knoppen.
Een dock - genaamd Plank - heeft de plaats van het panel ingenomen.

Mijn indeling van het panel:
59272716eb21c-Schermafdruk_2017-05-25_20-43-00.png

Het leuke is dat door de toepassing Xfce Panel Switch, ik een bestandje aan kan maken dat ik met jullie kan delen.
In dat bestandje staan mijn instellingen van het (top)panel die je met de switcher software zo bij jouw panel kunt toepassen.
Zo ontneem ik je een hoop werk (en teleurstellingen) om het panel te verbouwen en krijg je er een clean en simpel te bedienen bureaublad voor terug.

Deze methode is mogelijk met alle distributies die de Xfce desktop omgeving hebben.
De bekendste - op Ubuntu gebaseerd - zijn Linux Mint, Xubuntu en uiteraard deze distributie in dit topic.

Wat vinden jullie van dit experiment voor Linux Lite (bijvoorbeeld in een dualboot of virtuele machine)?

Om je een idee te geven:

Laatst bewerkt:
Steeds als iemand weer iets slims zegt over Linux, probeer ik het te begrijpen. Nou, niks hoor. Maar dit kan ik zelfs zien! Want de 2e foto, zonder die feestverlichting aan de bovenkant, maar wel met die vredige veer, is veel mooier dan de 1e.
Kijk, het begin is er!

In mijn beleving stelt de originele afbeelding een theaterpodium voor, of een museumwand die door jou ingericht gaat worden. :)

Ja, je hebt gelijk. ik zie het nu en die verlichting klopt dan ook. Maar wat moet ik daar nu opzetten als museum! Mijn apps vind ik nu niet zo mooi dat je die in het museum zet. En mijn verzameling kleine stenen beertjes staat hier thuis in een vitrine, waar ik ze elke dag zie.
Eigenlijk kijk ik nooit lang naar mijn bureaublad, behalve om te gebruiken en door te klikken. Hoewel, dat is ook weer niet helemaal waar: ik zet er elke 2 dagen een andere foto op, want dan heb ik die vorige al weer lang genoeg gezien.

Staat in mijn lijstje, om eens te testen...wie weet maak ik er video van.
Word zeker vervolgt...
Mvg
d'anvers

Bedankt voor de tip en link;)
Dan wachten we tot september!
Mvg
d'anvers

Terug
Bovenaan Onderaan