Linux Club Forum

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 1102

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.052
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Het heeft me een paar uur bezig gehouden, maar het posten van een video was niet mogelijk en al helemaal niet zoals ik op mijn vorige phpBB forum dit kon doen.

Op een af andere wijze zijn de BBCodes niet volledig in phpBB geïnstalleerd.

Ik had voor de video post problemen uit de oude database de videoBBcodes overgezet naar de nieuwe database en daarna ging het posten weer zoals ik gewend was - maar gaandeweg kom ik erachter dat ik beter alle BBCodes ga overzetten.
Want nog codes functioneren half of helemaal niet.

Hoi Abe,
Probeer eens volgende>>>in plaats van de link in de adresbalk te nemen>>>klik op delen van je video die je wil>>>dan deze link posten met de youtube knop.
Succes....
Mvg
d'anvers

Er is geen YouTube knop aanwezig - wel een BBVideo knop.
Die is standaard op YouTube ingesteld, maar je kan ook één van de andere videobronnen kiezen.
Ik vermoed dat het forum waar jij op zit nog de 3.2.1.. versie is.

Versie is 3.2.2
En als je de delen link neemt ,helpt het dan ook niet met die andere knop?
Mvg
d'anvers

In ieder geval is het forum even uit de lucht.
Ik installeer phpBB opnieuw en hoop dat de database nu goed ingericht gaat worden!

Zelfde liedje als voorheen.
Dan maar de BBCodes handmatig repareren.

En dat geeft problemen en foutmeldingen!

Ik wordt er krigel van.
Ik laat voor nu de boel de boel, ben het zat.

Morgen is een nieuwe dag en dan gaat het forum weer helemaal foetsj, wordt er een nieuwe database aangemaakt worden en dan hoop ik dat de BBCodes goed geïnstalleerd gaan worden!

Heel raar heb juist video gepost bij Zorin ,zonder code gewoon copy/past van de link youtube(adresbalk)phpbbversie 3.2.2
Ander fora heb ik wel youtube knop
Pink Floyd
Mvg
d'anvers

Ga naar phpBB • Advanced BBCode Box 3 - Contribution Details en download en installeer de
Advanced BBCode Box 3

Na installatie zie je dat bij een bericht maken het venster ineens heel veel kan en klik je op dat video icoon, moet je een venster krijgen waarin je de adresbalk link van YouTube plakt - je kan tevens het videoformaat groter instellen.

Er zijn voor phpBB zeer veel extensies, waarmee je het forum kan professionaliseren!
Ook zijn er thema's genoeg.
Ook al ziet SMF er misschien wat beter uit, in de gratis forumsoftware klasse is phpBB een klasse op zich en de beste.

Zo werkt het wel met de Advanced BBCode Box extensie!

Ik ben er uit wat betreft mijn clubforum: het wordt wederom een compleet nieuwe installatie.

Alleen begin ik dan met phpBB 3.2.1 en niet meteen met phpBB 3.2.2
Want ik stel nu dat wat Matt Friedman stelt gewoon helemaal het geval is.

Ik heb dat ook in de database kunnen waarnemen:

Onderstaand een afbeelding van de database van het forum dat gestopt is:

5ad6fbdb96f1d-Database_1.png

Hieronder dezelfde afbeelding - maar nu van de database van de Linux Club:

5ad6fc5505503-Database_2.png

Je ziet dat in de eerste afbeelding het align= is en dat in de tweede afbeelding er align staat - daardoor werk het centreren niet!
Bovenstaande geldt voor alle BBCodes.

Wat betreft YouTube video's: YouTube eist al een poosje dat post je elders een video van YouTube, dan dient de originele link er bij vermeld te staan.

5ad6fed855ccd-MINT_VIDEO.png

Wat dat betreft is phpBB 3.2 dus actueel.

Het invoegen van een video in phpBB 3.2 met de Advanced BBCode Box extensie geïnstalleerd:

5ad6fe87409cf-YouTube.png

Je dient dus in dat venster de gekopieerde link van de YouTube video te plakken!

Het is inmiddels tijd om het bestaande clubforum te verwijderen en opnieuw te beginnen.

Je ziet dat in de eerste afbeelding het align= is en dat in de tweede afbeelding er align staat - daardoor werk het centreren niet!
Bovenstaande geldt voor alle BBCodes.

Kijk nog eens goed Abraham . Zowel in de eerste als de tweede afbeelding valt er align= te lezen .
Maar ik zal ook wat helpen meezoeken en wat uittesten in mijn testforum in phpbb 3.2.2 wat er hapert .

Sorry ik had erover gezien , ja nu zie ik het ook er boven allign= en allign

PhpBB 3.2.1 is nu geinstalleerd en de BBCodes zijn nu goed geïnstalleerd - dus de upgrade naar phpBB 3.2.2 kan doorgevoerd gaan worden.

De upgrade naar phpBB 3.2.2 is succesvol doorgevoerd en zoals ik verwachtte zijn de BBCodes werkend gebleven.

Voor vandaag vind ik het welletjes.
Het forum staat er weer en het is nu zaak toe te werken naar de dag dat het opengezet kan worden.

Terug
Bovenaan Onderaan