• Hallo en welkom op Piepcomp Support (PCS).

We hebben experts op alle gebieden, inclusief Malware Removal, crash fixing en BSOD's, Microsoft Windows, computer DIY en PC hardware,
    netwerken, gaming, tablets en smartphones, algemene en specifieke software ondersteuning en nog veel meer.

Waarom klik je niet hier om je aan te melden en te beginnen met het genieten van geweldige GRATIS technische ondersteuning.

Legacy Bios of UEFI Bios

ShadyAngel

Gewaarderd
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security. Windows Defender
MSI GS73 8RE-015BE nieuw aangekocht 24/12/2018
HP Pavilion 17-ab002nb nieuw aangekocht 02/12/2016
Kan iemand me vertellen of deze notebooks een UEFI bios of standaard bios hebben. Dit ivm met het opstarten (bootkleuze menu - niet het bios zelf).
Ik vind hier nergens duidelijke informatie over. Alvast dank vor de info.

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
Windows 8.1 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Gezien de specs van beide notebooks ga ik ervan uit dat beide over een Uefi pakket beschikken.
Ga er gemakshalve vanuit dat beide notebooks daar een andere uitvoering van gebruiken.

ShadyAngel

Gewaarderd
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security. Windows Defender
Ik maak altijd systeembackups die ik ofwel vanuit windows kan herstellen op een externe harddisk waarvan het backupprogramma kan opstarten (zowel EaseUS als Acronis). Dit werkt heel goed maar ik heb gelezen dat dit verschilt naar gelang het soort bios (legacy of uefi) en dat uefi opstart van een windows boot manager. Beide netbooks hebben dus een UEFI bios dus ik veronderstel dat ik het bootmenu op de nieuwe MSI ook kan bereiken door op F9 te drukken. Dit werkt voor HP maar voor MSI weet ik niet. Of is dit ook F9 aangezien de windows boot manager hier tussenkomt voor het opstarten?

Abraham54

Admin
Teamlid
OS
Windows 8.1 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
Windows Firewall
Ik vermoed dat MSI de standaard functie toets F12 gebruikt.

toska

Gewaarderd
Gewaardeerd lid
OS
Windows 10 en 8.1
Aangezien ik ook een hp pavilion heb is er in de bios zowel legacy en uefi aanwezig
en werk ook met msi daar zal ik eens naar kijken

toska

Gewaarderd
Gewaardeerd lid
OS
Windows 10 en 8.1
filmpje voor laptop MSI fn toetsen is niet simpel aandachtig filmpje bekijken of de handleiding

Bovenaan Onderaan