laptop doet niks meer

vanschagen

PCS Lid
Lid geworden
5 maart 2017
Waarderingsscore
516
Punten
113
Leeftijd
79
OS
windows xp,7, windows 10,linux
Mijn dochter heeft een oude laptop.
enkel jaren niet meer gebruikt.
nou wilde ze hem weer gebruiken voor foto opslag dacht ik.
maar bios en niks meer start er op
er branden geen lampjes.
wat kan ze nog doen,behalve in de kliko gooien???

Laatst bewerkt:
Is hij aangesloten met een voedingsadaptar aan het elektrisch net ?

ja aan het netmet adapter op 220volt
en lampje van adapter brand

Als de laptop helemaal niks doet, dan kan je denken aan een hardware reset.

Dus alles dat met het notebook verbonden is verwijderen, ook de accu en dus ook de netadapter.
Druk dan circa een halve minuut continu de aan/uit knop in.
Lekstromen stromen daardoor weg.

Sluit de netadapter aan en probeer of het notebook nu wel iets doet.
Belangrijk: als de controleleds van het notebook ook niet aangaan, dan is het hardware probleem groter.
Mogelijk is de netadapter ook niet helemaal koosjer meer.

ja ik zat ook te denken aan adapter ik ga het eens bekijken die laptop hier maar eens halen en bekijken.

We horen nog van je.

Opstartproblemen zwart scherm en start niet door
Dit kan veroorzaakt worden door restspanning
Vaak werken bepaalde onderdelen in de PC niet goed doordat er een restspanning is opgebouwd op uw moederbord.
Restspanning is stroom die niet goed weg kan uit de PC en zich ophoopt.
Dit kan op de volgende manier worden opgelost.
- Haal de stroomkabel achter uit de PC
- Druk nu 10 keer voor op de PC op de aan/uit knop. Dit is de knop waar u de PC altijd mee opstart
- Stroom er weer op aansluiten
- PC aanzetten
of
Help mijn laptop start niet op
Als je laptop niet meer aan gaat denk je niet onmiddellijk dat er een probleem kan zijn met het ram geheugen. Toch komt dit vaak voor. Alvorens het ram geheugen te verwijderen haal je de batterij uit de laptop en verwijder je de lader. Als je een laptop hebt met 2 latten geheugen probeer je de laptop ook eens te starten met de individuele latten. Hoewel het kan is het onwaarschijnlijk dat beide laten tegelijkertijd kapot zijn.
veel succes

Oho, in België wordt de hardware reset anders uitgevoerd dan in Nederland?

adapter geeft 19volt
het is een EEE laptopje
zo gedaan als abraham vertelde.
maar geen lichtjes die beginnen te branden

Aha, een oud ding al - mogelijk ooit al in de kast gezet omdat 'ie het niet meer deed......

is werkend weg gezet.
maar heeft wel een paar jaar in de kast gelegen
met en zonder ram,doet hij ook niks

Laatst bewerkt:
Is werkend weggezet - foute boel - mogelijk is oververhitting opgetreden met fatale gevolgen........

ik bedoel dus hij deed het goed
toen uitgezet en weg gezet omdat ze betere spullen gekocht hadden

Is het nog steeds de originele adapter die bij het notebook zit (en wat betreft mijn eerdere opmerking - dat had ik dus verkeerd geïnterpreteerd!).

kan je nog in veilige modus? start allee probeer en klik op f8 of esc dat moet je zoeken?
dan kan je in je terminal dit intypen
dit moet je wel doen via administrator rechten

kopieer en plak
bootrec/fixmbr en klik op enter daarna
bootrec/fixboot en weer op enter

exit en weer op enter
en probeer deze opnieuw op te starten
met welke versie werk je heb je daar nog een dvd van?

ja is de orginele adapter ,die netjes 19 volt afgeeft
en aan toska,mooi verhaal,maar zoals je kan lezen doet dat ding totaal niks,dus wat jij verteld kan ik niet uitvoeren.

Haal de accu er uit en laat de laptop een paar dagen in een warme omgeving achter en kijk of dat eventueel helpt.

ja is de orginele adapter ,die netjes 19 volt afgeeft
en aan toska,mooi verhaal,maar zoals je kan lezen doet dat ding totaal niks,dus wat jij verteld kan ik niet uitvoeren.
ja daarom dat ik wel schreef probeer, je kon nooit weten hee beste, of het (cosmos)batterijtje er eens uit laten 24 uur daarna weer plaatsen, maar dan moet je de onderkant helemaal open vijzen? heb dit ook eens voorgehad en daarna starte hij weer op zoals vorheen.

Ha , de accu zit er nog in .
Heb je al eens geprobeerd zonder accu de laptop aan de praat te krijgen . Accu eruit en aansluiten op het net met de stroom adaptar .
Waarschijnlijk is die accu volledig plat door zo lang ongebruikt weg te staan denk ik .
Ik weet niet of het klopt , maar ooit eens gelezen dat zo een accu een levenscyclus heeft . Als de datum van de levenscyclus overschreden is (ingebouwde chip) ze ook het niet meer doet .

Terug
Bovenaan Onderaan