Labelwriter probleem

Discovery Sjeng

@t your Service " all Time
Lid geworden
13 jun 2019
Reacties
508
Reactiescore
285
Punten
63
Leeftijd
64
Ja hoor ,heb ik weer
gebruik al jaren diverse Labelwriters i.v.m. verenigings werk.
handig spul zolang alles werkt, vandaag uren in de weer geweest om te zoeken waar de fout zat.
heb twee Dymo Labelwriters voor adressen en andere zaken mee te doen, een 400 oudje en een 450 Duo
Zomaar uit het niets kwamen er alleen maar lege witte Labeltjes uit, zonder enige vorm van opdruk.
en wat blijkt ,na wat zoek werk ja weer een Microsoft issue, een Update die weer roet in het eten gooit
op de site van Dymo werd er al melding van gemaakt , de boosdoener is een beveiligingsupdate :mad:
de KB5000802 nadat ik deze had verwijderd werkte alles weer normaal :p
Wel weer een paar grijze haren erbij

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.228
Reactiescore
5.421
Punten
713
Leeftijd
67
Microsoft weet van de problemen op printgebied, maar heeft nog geen patch ervoor.

Discovery Sjeng

Lid geworden
13 jun 2019
Reacties
508
Reactiescore
285
Punten
63
Leeftijd
64

Microsoft heeft tweede Windows 10-update vrijgegeven voor printproblemen​

Microsoft heeft op vrijdag een tweede update vrijgegeven voor het probleem rondom bepaalde printers en Windows 10. Nu moeten naast de potentiële blue screens of death ook de verstoorde prints die de bsod-fix introduceerde, verholpen zijn.
BSOD printer Windows 10 Afbeelding: Bleeping Computer
Het begon met een beveiligingsupdate voor Windows 10 die op 9 maart geïntroduceerd werd. Die was bedoeld om twee kwetsbaarheden in de printfunctie van Windows te verhelpen. Daaropvolgend begonnen de meldingen van bsod's bij het indienen van printopdrachten binnen te komen. Zes dagen later, op 15 maart, kwam Microsoft met een update voor dat probleem.
De problemen met printopdrachten deden zich in ieder geval voor op Windows 10 versie 20H2, in combinatie met Windows Server-printers. In ieder geval printers van Kyocera, Ricoh en Zebra leken getroffen door het probleem.
Met die tweede patch brak echter ook het tweede probleem aan. Zoals Microsoft het omschreef hadden prints daarna 'incomplete of ontbrekende grafische elementen, problemen met uitlijning en opmaak, of waren ze volledig blanco'. Deze update, van donderdagavond 18 maart, moet dat weer verhelpen. De update is KB5001649.

:unsure: eerst zien, dan geloven

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
22.228
Reactiescore
5.421
Punten
713
Leeftijd
67
Hij is weer vrijgegeven, omdat dezelfde patch eerder teruggetrokken was, omdat er daardoor weer andere problemen ontstonden.

Discovery Sjeng

Lid geworden
13 jun 2019
Reacties
508
Reactiescore
285
Punten
63
Leeftijd
64
Hij is weer vrijgegeven, omdat dezelfde patch eerder teruggetrokken was, omdat er daardoor weer andere problemen ontstonden.
Ja, dat klopt, maar de Update KB5000802 komt iedere keer weer terug ook na verwijdering, en dat was de boosdoener
Heb nu de Cumulatieve Update KB5001649 erop gezet en het ziet er na uit dat alle printer problemen zijn aangepakt
we wachten af of er nog andere gekke dingen gaan komen :unsure: :coffee:

Discovery Sjeng

Lid geworden
13 jun 2019
Reacties
508
Reactiescore
285
Punten
63
Leeftijd
64
(y) ja voorlopig heeft Microsoft goed zijn werk gedaan.
het printer probleem is aangepakt met de Update KB5001649 ook de Dymo Labelwriters doen het nu goed.
Ze kunnen het wel als het moet bij Microsoft :LOL:

Discovery Sjeng

Lid geworden
13 jun 2019
Reacties
508
Reactiescore
285
Punten
63
Leeftijd
64
Tja, hier alweer een nieuwe, 🧐

Microsoft komt met belangrijke en omvangrijke kwaliteitsupdate (KB5000842) voor Windows 10​

30 maart 2021 08:584 reacties

Windows 10 krijgt regelmatig updates en zoals je regelmatig hier op deze website kunt lezen, gaat dat niet altijd goed. Microsoft heeft nu een nieuwe optionele update voor het besturingssysteem gereedgemaakt. KB5000842 zoals deze officieel heet is gemaakt voor Windows 10 Windows-Builds 19041.906 (2004) en 19042.906 (20H2). Vanwege de behoorlijke grootte is Microsoft afgestapt van het plan om deze update mee te geven in de Patch Day van komende maand.
095718_w8n.jpg

Nieuwe functionaliteit bevat de update niet. Microsoft biedt wel oplossingen voor diverse problemen: onder andere met high-dpi en hdr-monitoren, touch-toetsenborden, 7.1 audiom synchroniseren met OneDrive en het enorme geheugengebruik van explorer.exe, ook verwijdert de update de niet-Chromium-gebaseerde versie van Edge.
KB5000842 is nu als optionele update via Windows Update beschikbaar.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.538
Reactiescore
993
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
Gisteren was ik aan het testen met digitale zegel en dat wilde niet. Kon geen labelwriter vinden terwijl ik die dubbele heb. Gewoon printen deed ie wel. Maar er bleek al weer een update te zijn voor de Dymo label software. Versie 8.7.4.48936 en na update hiervan werkte digitale zegel ook weer.:)

Discovery Sjeng

Lid geworden
13 jun 2019
Reacties
508
Reactiescore
285
Punten
63
Leeftijd
64
Gisteren was ik aan het testen met digitale zegel en dat wilde niet. Kon geen Labelwriter vinden terwijl ik die dubbele heb. Gewoon printen deed ie wel. Maar er bleek al weer een update te zijn voor de Dymo label software. Versie 8.7.4.48936 en na update hiervan werkte digitale zegel ook weer.:)
:unsure: owja, die heb ik er ook nog opzitten voor Digitale Postzegels te printen ,heb hem al Jaren niet meer gebruikt, dit omdat ik de inloggegevens kwijt ben :rolleyes: moet ik toch eens na pluizen.

ShadyAngel

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Reacties
2.372
Reactiescore
964
Punten
243
Leeftijd
61
Die update was bij mij niet optioneel. Vanmorgen om 05.00 uur was die al aan het updaten zonder dat ik erom gevraagd had. Vorige kreeg ik zo ook een zogezegde optionele update. Gelukkig waren er deze keer geen problemen mee. Van alle vermelde fouten dat die updates zopuden verholpen hebben heb ik er geen gehad.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.538
Reactiescore
993
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
dit omdat ik de inloggegevens kwijt ben
Dat euvel dacht ik dus ook te hebben. En ik bleef maar proberen op PostNL in te loggen. Want ik wist dat ik nog een klein tegoed had.
Maar daar moet je dus helemaal niet zijn.
Het bleek dus dat je hier moest zijn:
en dan niet rechtsboven "Login mijn post" gebruiken maar rechts iets lager het rode "inloggen" knopje.

Beetje verwarrend dat gebeuren. Hadden ze beter gewoon bij de normale inlog kunnen zetten allemaal.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.538
Reactiescore
993
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
Ik had geen problemen met installeren van die nieuwe versie. Maar die foutmelding is exact dezelfde als ik ook kreeg.
Schijnt trouwens vaker voor te komen, zijn tips voor, maar ik zou eerst kijken dat je de nieuwste versie geinstalleerd krijgt.

Probeer anders eens handmatig eerst die Visual V++ 2013 versie te installeren. Ik heb die inderdaad ook beiden er in zitten (32 en 64 bit).
32-bits versie
64-bits versie

Als dat niet werkt, hier kun je ze beiden vinden, je moet de Engels (Verenigde Staten) versies hebben.

Die installeren, pc herstarten en dan nog eens de update van Dymo proberen.
Alles moet op dat moment wel dicht zijn, browser en verkenner enzo.

Discovery Sjeng

Lid geworden
13 jun 2019
Reacties
508
Reactiescore
285
Punten
63
Leeftijd
64
@ Black Tiger
Dank U voor het meedenken , ik heb deze Optie ook al geprobeerd maar helaas geen oplossing. :cry:
naar mijn idee heb ik bijna alles al uitgeprobeerd, en ik hoop dan ook dat er iemand nog eventuele Tips heeft wat nog te doen is.
Heb al alles eraf gedaan en opnieuw geïnstalleerd , heeft ook niks geholpen.
Tja een Postzegeltje printen kan ik voorlopig wel even vergeten :mad:

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.538
Reactiescore
993
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
Is dat ook een labelwriter 450? Want daar schijnt dat euvel dus vaker mee voor te komen helaas. :(

Ik vond dit nog over een diagnose doen en dan iets wijzigen, geen idee of je dat al geprobeerd hebt maar wie weet?

Discovery Sjeng

Lid geworden
13 jun 2019
Reacties
508
Reactiescore
285
Punten
63
Leeftijd
64
@ Black Tiger

Het gekke is juist dat ik wel alle adressen kan uit printen, dat werkt allemaal prima.
Maar zogauw er een postzegeltje geprint moet worden krijg ik de melding van Dymo is niet gevonden
merk van de LabelWriter is een 450 Duo.
:rolleyes: helaas nog steeds niet kunnen oplossen, maar dank u zeer vriendelijk voor het mee denken (y)(y)

Discovery Sjeng

Lid geworden
13 jun 2019
Reacties
508
Reactiescore
285
Punten
63
Leeftijd
64
Tja , de aanhouder wint zoals men zegt, 💪
Heb alles van microsoft Visual C verwijderd en het geheel opnieuw laten Updaten, en wat gebeurt er ?
Ja, ik heb weer toegang tot mijn Digitale Postzegeltjes :p
Man man wat een uitzoekerij is dit weer geweest, nu eerst een B.... 🍻🍻
@ Black Tiger Thanks for your help ;) ( OPGELOST)

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reacties
4.538
Reactiescore
993
Punten
468
Website
www.satellitefun.org
Het gekke is juist dat ik wel alle adressen kan uit printen, dat werkt allemaal prima.
Ja dat was dus exact bij mij ook het geval. Heb ook zo'n duo 450.

Hahaha, ja heel gedoe. Maar wel fijn om te horen dat het met deinstallatie en daarna herinstallatie van Visual C++ wel weer gelukt is.
Wat een geneuzel met Windows en dat printer gezeur wat Winflut veroorzaakt. Hahahaha.

V.w.b de hulp uiteraard graag gedaan! (y)

Bovenaan Onderaan