Kwijtgeraakt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pake1930
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 500

Pake1930

PCS Lid
Lid geworden
7 okt 2020
Waarderingsscore
19
Punten
8
Ik zoek MSSETUP.dll wie weet hoe ik het terug krijg.?

Van welke windows versie?

Maar probeer dit eens. Open een command prompt als administrator en voer het volgende commando uit:
sfc /scannow

Daarna het volgende commando:
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

en als deze iets vindt doe je deze er achteraan:
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Is hij daarna weer terug?

Soms worden ontbrekende DLL-bestanden geleverd via reguliere Windows-updates. Ga naar Instellingen > Bijwerken & Beveiliging > Windows Update en controleer of er updates beschikbaar zijn.
Je kan via google opzoeken en downloaden maar is zeer riskant als de website zelf niet te vertrouwen is, kijk eens bij microsoft zelf.Maar probeer eerst dat van @Black Tiger is ook een oplossing.

Soms worden ontbrekende DLL-bestanden geleverd via reguliere Windows-updates. Ga naar Instellingen > Bijwerken & Beveiliging > Windows Update en controleer of er updates beschikbaar zijn.
Je kan via google opzoeken en downloaden maar is zeer riskant als de website zelf niet te vertrouwen is, kijk eens bij microsoft zelf.Maar probeer eerst dat van @Black Tiger is ook een oplossing.
Bedankt..ben eraan begonnen maar het gaat boven mijn pet,,moet wachten op mijn kleinzoon.

Wat zegt de oplossing van black tiger, heb je dat al eerst geprobeerd?
Als je al met windows11 werkt dan is die link niets voor jou pc, werkt maar tot w10?Zoals al geschreven ga kijken naar de site van microsoft.

Ik zou absoluut niet zomaar bij dat soort sites gaan downloadend ie dat los aanbieden. Want .dll bestanden kunnen zomaar ook geinfecteerd zijn, je weet niet wat je binnen haalt, dus de tip van @JP53 zou ik persoonlijk niet volgen.
Er zijn zat van die sites waar je dat soort bestanden kunt downloaden, bijzonder voorzichtig mee zijn.

Probeer eerst even die DISM commando's, die staan er om bekend dat ze Windows echt repareren kunnen.
En nogmaals... welke Windows 10 gaat het om? Misschien kan ik wel een goede voor je van een van mijn pc's halen en gereed zetten als die DISM niet werkt.

Ik zou absoluut niet zomaar bij dat soort sites gaan downloadend ie dat los aanbieden. Want .dll bestanden kunnen zomaar ook geinfecteerd zijn, je weet niet wat je binnen haalt, dus de tip van @JP53 zou ik persoonlijk niet volgen.
Er zijn zat van die sites waar je dat soort bestanden kunt downloaden, bijzonder voorzichtig mee zijn.

Probeer eerst even die DISM commando's, die staan er om bekend dat ze Windows echt repareren kunnen.
En nogmaals... welke Windows 10 gaat het om? Misschien kan ik wel een goede voor je van een van mijn pc's halen en gereed zetten als die DISM niet werkt.
het gaat om w11 en is na de laatste up date verdwenen

Het programma windows money gebruik ik al 30 jaar..staat nog op mijn laptop met w10.. maar wil ik graag ook weer op mijn pc hebben.Probeer het met overzetten in one drive..maar krijg dan te zien dat MSSETUP/dll gemist word. De aanraders geprobeerd maar het lukt mij niet.Laat het dus maar zo.

@Pake1930 Als je USB-stick hebt, zoeken in de Windows 10 laptop in Money naar die missende dll en gevonden breng de USB naar je PV en kopieer en plak de missende dll op de juiste plek in Money.

Als MS-Money nog werkt op de laptop kan je deze (misschien) overzetten (kopiëren) naar de desktop met EaseUS Todo PC-Trans.
Je kan 2 toepassingen gratis overzetten. Het dll bestand neemt ETPCT dan mee over.

Probeer het met overzetten in one drive..maar krijg dan te zien dat MSSETUP/dll gemist word.
Dat had je beter meteen kunnen vertellen want dan hadden wij geweten dat dit vermoedelijk niet aan Windows zelf lang. Nee dan werken die commando's niet meer.
Het beste kun je inderdaad de tip van @ShadyAngel proberen. Voor het overzetten van 1 programma moet dat prima lukken.

Ik gebruik mijn oude laptop voortaan voor mijn money en heb er alle verdere zaken afgehaalt.Die paar keer in de week dat ik het gebruik gaat dat wel lukken,Allemaal bedankt voor de aanwijzingen.

Het kan worden veroorzaakt door Windows Installer die niet effectief wordt uitgevoerd, probeer de volgende stappen:

1) Voer "services" in het zoekvak in en open deze.

2) Zoek "Windows Installer", als deze "gestopt" is, klik met de rechtermuisknop op "Windows Installer" en selecteer "Start".

3) Zoek cmd.exe in de map Windows/system32/ en klik vervolgens met de rechtermuisknop op "Uitvoeren als beheerder".

4) Typ "regsvr32 msi.dll" en druk op Enter. Als het vraagt "DllRegisterServer is geslaagd in msi.dll", is het gedaan.
..................................................................................................................................................................................................................................................................
It may be caused by Windows Installer not running effectively, please try the following steps:

1) Enter "services" in the search box and open it.

2) Find "Windows Installer", if it is "stopped", right click on "Windows Installer" and select "Start".

3) Find cmd.exe in the Windows/system32/ directory, and then right-click to "Run as administrator" .

4) Type "regsvr32 msi.dll" and press Enter. If it prompts "DllRegisterServer has succeeded in msi.dll", it‘s done.

Vlgs de aanwijzing van Abraham de installer terug gezet..maar na de laatste update van w11 is het programma kennelijk te oud bevonden en start dus niet meer.Zoals eerder vermeld het op mijn oude laptop gezet en kan ik het toch gebruiken.Bedankt.

Terug
Bovenaan Onderaan