perloc

Gevestigd lid
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
24
Punten
18
Leeftijd
82
Ik heb een Lenovo tablet. Daarop lees ik elke dag de Volkskrant.
En af en toe maak ik, of lees ik een mail. Nu stond de spelling op Engels, maar in mails gebruik ik drie talen, afhankelijk wie ik schrijf, Engels, Nederlands, Portugees.
De spellingscontrole staat aan, dat weet ik omdat, als ik in b.v. Nederlands tik, dan wordt dit "verbeterd - godzamme" naar een Engelse term. Dus ik dacht "eerst zien of ik de taal gewoon kan uitschakelen, ben ik van alles af". Dus via setup naar de taal instelling. Bij het vegen over het scherm, ellelange lijst van talen, heb ik kennelijk ipv vegen een tik op het schermgegeven op een willekeurige taal: gevolg, heel erg veel tekst in krulletters, soms wat ondersteuning in Engels. Hoe krijg ik tenminste Engels weer terug? Via de klulletters proberen is me na vele pogingen niet gelukt.
(Gelukkig blijft de Volkskrant in het Nederlands !!)
Zou het misschien kunnen via een Update?
perloc

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
Op dezelfde manier als eerst naar de setup gaan en vervolgens uit de lijst met talen English kiezen lukt niet?

perloc

Gevestigd lid
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
24
Punten
18
Leeftijd
82
Ik kan naar de Setup, gebuikmakend van het logo. Maar daar houdt het mee op. Er zijn 3 krulletter-menu's maar met geen ervan kom ik tot iets wat op een taal-lijst lijkt.
Wat denk je, update? Wordt dan de taal weer gevraagd? Of gaat dat ook allemaal in die krulletters en wordt de update als zodanog geïnstalleerd. Het mooiste zou zijn een nieuwe installatie, maar dan ben ik alles kwijt!!
perloc

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
Kun je het exacte typenummer geven?

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
Jazeker wel, bovenin achter het woordje model : TAB 2 A10-70F

Probeer eerst het vetgedukte uit te voeren. Doe je de rest, dan krijg je een factory reset en is alles wat er aan eigen data op staat, verdwenen.

Houd de Volume UP + power toetsen samen ca. 6-8 seconden ingedrukt totdat het LENOVO-logo op het scherm verschijnt. (Als het herstelmenu niet wordt weergegeven, druk dan kort op de power toets)
Let op !!! Probeer eerst het systeem vanuit het recovery menu te herstarten (reboot) vooraleer je het systeem volledig reset.

2. Selecteer in het Android System Recovery menu scherm de wipe data / Factory reset optie met Volume DOWN toets.

3. Druk op Volume UP toets om te bevestigen.

4. Markeer Ja - verwijder alle gebruikersgegevens met VOL- en bevestig opnieuw met behulp van de VOl + -toets.

5. Nadat het klaar is met het wissen van de gegevens Vol UP-toets om nu uw tabletoplossing voor uw Lenovo TAB2 A7 30 te herstarten.

succes ! ;-)

perloc

Gevestigd lid
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
24
Punten
18
Leeftijd
82
Inderdaad maar mijn ogen zijn erg slecht! Cateract weet je wel!
Dus eerste het vergedrukte.
"Let op !!! Probeer eerst het systeem vanuit het recovery menu te herstarten (reboot)
Waar vind ik het recovery menu? Kun je dat ook aanwijzen?
P1010734.JPG

P1010735.JPG
Of wat moet ik hier intypen?
Sorry, ik kan de Volkskrant openen, de setting vinden en gebruiken, maar wat betreft systeem weet ik nauwelijks iets. Van een tablet.

Bijlagen

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
Tenzij iemand anders je snel kan helpen zal je even geduld moeten hebben. Ik ben momenteel met vakantie in het buitenland en zit niet voortdurend achter mijn laptop. Ik ga de handleiding van jouw tablet vanavond of morgen bestuderen en kom erop terug.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
  1. Druk op de Windows-logotoets + L om het aanmeldingsscherm weer te geven en start vervolgens opnieuw op door Shift ingedrukt te houden terwijl u de knop Aan/uit > Opnieuw starten selecteert in de rechterbenedenhoek van het scherm.
  2. Uw machine wordt opnieuw opgestart in de WinRE-omgeving (Windows Herstelomgeving).
  3. Selecteer op het scherm Kies een optie de optie Problemen oplossen > Deze pc opnieuw instellen en kies vervolgens een van de opties in de vorige tabel.

Mijn bestanden behouden > Instellingen wijzigen > Vooraf geïnstalleerde apps Aan
  • Installeert Windows 10 opnieuw met behoud van uw persoonlijke bestanden.
  • Verwijdert apps en stuurprogramma's die u hebt geïnstalleerd.
  • Verwijdert wijzigingen die u in instellingen hebt aangebracht.
  • Als uw pc werd geleverd met Windows 10, worden apps van de fabrikant van uw pc opnieuw geïnstalleerd.
Mijn bestanden behouden > Instellingen wijzigen > Vooraf geïnstalleerde apps Uit
  • Installeert Windows 10 opnieuw met behoud van uw persoonlijke bestanden.
  • Verwijdert apps en stuurprogramma's die u hebt geïnstalleerd.
  • Verwijdert wijzigingen die u in instellingen hebt aangebracht.
  • Verwijdert apps van uw pc die de fabrikant heeft geïnstalleerd.

perloc

Gevestigd lid
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
24
Punten
18
Leeftijd
82
quandor: We hebben het toch over een tablet? Niet?
Geen idee welk systeem daar opzit. Is dat Win10?? Lijkt er niet op!
En die windows logotoets zit helemaal niet op een tablet!
Dusse, ik weet niet wat ik hiermee aanmoet!
perloc

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
978
Punten
113
In de handleiding onder punt 4.3 staat omschreven hoe je een het apparaat opnieuw kunt instellen.

Dit gaat via het instellingen menu, meestal een radar wieltje.
Onder het kopje persoonlijke instellingen, vind je het volgende

Back-up maken en opnieuw instellen
Met deze optie kunt u een back-up van uw gegevens maken, alle DRM-licenties
wissen en de fabrieksinstellingen van uw tablet terugzetten.

Misschien een andere optie, weet niet zeker of het kan omdat de mail wellicht een ingebouwde app is.
Via instellingen dan naar apps en dan de mail app verwijderen, tablet opnieuw opstarten dan de mail app weer downloaden in de play store.

Bijlagen

Anjo

Vaak hier
Lid geworden
22 apr 2017
Waarderingsscore
113
Punten
43
Leeftijd
65
HOOOOO

Mensen , die tablet draait op Android 5.0 vlgs het www.

Dan hebben bovenstaande instructies helemaal geen nut.

Dit klopt wel

Houd de Volume UP + power toetsen samen ca. 6-8 seconden ingedrukt totdat het LENOVO-logo op het scherm verschijnt. (Als het herstelmenu niet wordt weergegeven, druk dan kort op de power toets)
Let op !!! Probeer eerst het systeem vanuit het recovery menu te herstarten (reboot) vooraleer je het systeem volledig reset.

2. Selecteer in het Android System Recovery menu scherm de wipe data / Factory reset optie met Volume DOWN toets.

3. Druk op Volume UP toets om te bevestigen.

4. Markeer Ja - verwijder alle gebruikersgegevens met VOL- en bevestig opnieuw met behulp van de VOl + -toets.

5. Nadat het klaar is met het wissen van de gegevens Vol UP-toets om nu uw tabletoplossing voor uw Lenovo TAB2 A7 30 te herstarten.

Dat beteend dus eerst je tablet uitzetten met de aan/uit knop en daarna opnieuw aanzetten terwijl je de volume omhoog nop indrukt
Dan kom je in een slecht leesbaar scherm met reten en dus helemaal geen plaatjes meer.

Dat zijn behoorlijk kleine lettertjes. daar facory reset opzoeken.

perloc

Gevestigd lid
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
24
Punten
18
Leeftijd
82
Ik heb het een beetje laten versloffen, maar vanmiddag was ik weer eens op zoek naar de taalinstelling.
Het is raden. In ieder geval gevonden onder de "Settings" toets.
Opeens had ik de lijst op het scherm en kon dus weer kiezen "Engels UK". Het stond wel op een heel andere plaats dan op het moment toen het mis ging.
Dus leed geleden!
Welbedankt allemaal voor het meedenken!!
MVG perlo

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
978
Punten
113
Mooi dat je weer leesbare letters hebt

Anjo

Vaak hier
Lid geworden
22 apr 2017
Waarderingsscore
113
Punten
43
Leeftijd
65
Dus voortaan 2 maal denken , dan pas klikken.....

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
@Anjo, gelet op jouw bericht in posting 13, heb je berichtje 6 ook gelezen?

perloc

Gevestigd lid
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
24
Punten
18
Leeftijd
82
Anjo, was dat antwoord van je aan mij gericht? Zo ja, waar slaat het dan op?
MVG perloc

Anjo

Vaak hier
Lid geworden
22 apr 2017
Waarderingsscore
113
Punten
43
Leeftijd
65
@ Quandor, natuurlij heb ik dat gelezen, maar ik reageerde op berichten 10 en 12 waar opeens het booten van WINDOWS genoemd wordt en heb ik dus jouw opdrachten aangehaald als zijnde de juiste.
@ Perloc, zie boven.

Roxmarie

Enthousiast
Bekend gezicht
Lid geworden
28 mei 2019
Waarderingsscore
978
Punten
113
@Anjo hoe kom je erbij dat ik het over Windows heb, dan ben je mijn bericht niet goed gelezen. Ik heb het niet over Windows.

Maar het probleem is gelukkig opgelost en daar gaat het om een is het belangrijkste.

Bovenaan Onderaan