Krijg Internet niet aan de gang op mijn tablet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter perloc
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 20
  • Weergaven 1593

perloc

R.I.P.
Lid geworden
19 jun 2017
Waarderingsscore
37
Punten
28
OS
Windows 10
AV
Windows defender
FW
Win10 Firewall
Om Internet actief te krijgen op mijn tablet moet ik met mijn smart een kleinigheid betalen en dan heb ik 70 Mbites beschikbaar.
Dan moet ik de DATA CONNECT activeren, daarna TETHERING & PORTABEL HOTSPOT. Daarna WLAN HOTSP --> ON en dan zou ik op het tablet Internet moeten kunnen activeren. Oei, er is iets mis. PUTIN zit me in de weg, alles is in Russisch!! Ander tablet (Ik heb er 2).
Actief en in Engels. Maar dan! WLAN actief maken. Door de boogjes staat een uitroepteken. Is dat goed? Nee dus want als ik Google start staat er dat ik OFFLINE ben. Hoe nu verder? Ik kan bij HOTSPOT & TETHERING SETTINGS kiezen tussen iPv4 en iPv4 & iPv6.
Maar er is geen off/ON schakelaar. Dus hier loop ik tegen de muur.
perloc

Tablets zijn niet echt mijn domein, maar kun je wat meer info geven over het tablet voor de meedenkers . Merk , type , eventueel serienummer .

Herinstalleer dat tablet dan en kies vervolgens Engels als taal.

Abraham54: Dat is van latere zorg. Eerst op het andere tablet Internet,
Daarna kan ik uitzoeken hoe dit tablet te her-installeren en Engels te kiezen.
Iemand alvast een menu beschikbaar? Of ik moet ergens een Rus opduikelen.

Swake: Het is een Lenovo TAB 2 A10-70F
perloc

Hoi Perloc,
Heb ook Lenovo TAB 2 A10-70F (30 is mijn)zal wel geen verschil maken.Handleiding van Toska is heel juist.
Maar dan! WLAN actief maken. Door de boogjes staat een uitroepteken. Is dat goed? Nee dus want als ik Google start staat er dat ik OFFLINE ben. Hoe nu verder? Ik kan bij HOTSPOT & TETHERING SETTINGS kiezen tussen iPv4 en iPv4 & iPv6.
Maar er is geen off/ON schakelaar.
Dit snap ik wel niet goed?Zelf heb ik geen hotspot.
Als je zelf wifi in huis hebt,ja dan moet lukken wat in de handleiding staat namelijk volgende.
Tik instellingen>>>Wlan>>>krijg je alle beschikbare netwerken >>>tik op het jouwe verbinden vul je wachtwoord in van je provider.
Normaal ben je dan verbonden..
Mvg
d'anvers

Toska: Zoals gemeld is de taal op het tablet Russisch. Dus enerzijds werk dat niet want ik ken maar één woord Russisch: njet. Anderzijds kan ik de video wel visueel volgen maar niet audotief: ik ben heel erg doof. Niet helemaal maar met heel veel moeilijkheden.

d'anvers: nee, ik heb geen wifi in mijn huisje. Ik Internet via een telefoonkey.
De rest is een stap te ver, Ik heb dus verbinding met Vodacom en die heeft me 70 MByte gegeven. Dat is actief en zie boven het vervolg.
Het gaat alleen om het tablet die de wlan niet ziet.
perloc

in ieder tablet kan je van taal veranderen,als er niets bijzonders in staat dan doe je een harde reset waardoor je tablet weer op fabriekinstellingen komt te staan.Ga dan naar instellingen zoek in de lijst language en vink netherlands of dutch aan en je tablet staat in nl
of tenzij er geen nl bijstaat.Waar heb je deze dan aangekocht? heb ook eentje hier staan en werkte perfect om de switchen.Als je het niet verstaat @perloc kan je google vertaler even bezigen sommige woorden zijn wel niet correct maar je begrijpt wel wat ze bedoelen

toska toch!!!! Het tablet is in Russisch!! Hoe kan ik naar instellingen gaan als ik de tekst niet kan lezen!!

настройки

Ha Perloc, hierboven staat 'instellingen' . Ja, heksen spreken veel talen!

язык (taal)

изменить язык (veranderen van taal)

Toska, ik zie een fijne nieuwe baan voor ons: "laat uw website in het Russisch vertalen door doorgewinterde forumleden"! Let op, we gaan veel geld verdienen!

Dank voor het Russisch! Ik zal het eens uitproberen. Maar het is niet urgent, want ik gebruik die 2 tablets bijna nooit. Zijn van mijn zoon maar zit in Nederland en heeft ze niet meegenomen. Het enige waarvoor ik Internet af en toe wil hebben is om even in de Volkskrant te kijken. Dat kan ik boven en hoef niet naar beneden naar mijn laptop.
Urgenter is het onderwerp waarmee ik dit draadje ben begonnen: hoe krijg ik Internet op mijn tablet.

Enne.... Kate: Succes net de opzet van die website. Hoop dat je veel geld verdient.
perloc

Abraham54: Dat klopt. Maar door mijn boogjes staat een uitroepteken. Klikken op daarop wordt ie grijs.
Mijn smart werkt, want hij verschijnt in het rijtje van omgevings routers op mijn laptop.
Ik zal er nog eens goed naar kijken. Maar ik werk maar een paar uurtjes/dag op de laptop. Meer kan ik niet meer opbrengen. Dus het duurt nog even voor nader bericht.
perloc

Ik heb even gekeken op dat russische (kleine) tablet maar ik denk dat de niet goed werkt.
Onder op de rand zitten links en rechts touchknoppen en middenin een drukknop.
Ik meede dat die diende om het appsscherm op te roepen, maar geeft geen reactie.
Bij aanzetten kom ik kennelijk in een password scherm. Rechtsonder in het scherm een touchknop geeft de lijst van omgevings routers. weer. Daar drukken geeft een pagina met R. tekst. Niet uit te komen, zit in een loop.. Middendrukknop doet nix.

Dus Kate, als jij zo goed Russisch kent wip dan even over!! Lossen we het samen op!!

Abraham54 schreef: "Herinstalleer dat tablet dan en kies vervolgens Engels als taal."
Hoe doe ik een herinstal?
perloc

Ha Perloc, je zou raar opkijken als ik op mijn bezem kwam voorvliegen! Maar....voor deze heks het verkeerde werelddeel, dus je hoeft niet op de uitkijk te gaan staan!

Ga als volgt te werk als u een fabrieksinstellingen / reset factory wilt uitvoeren:

Touch instellingen
setting.PNG
Op het startscherm
  1. Tik op Backup & reset
  2. Tik op Factory data reset
  3. Tik op RESET PHONE
  4. Tik ERASE ALLES

Если вы хотите выполнить заводские настройки / сбросить заводские настройки, выполните следующие действия:

Настройки сенсорных настроек На главном экране
Нажмите «Резервное копирование»
Коснитесь сброса заводских данных
Нажмите СБРОС ТЕЛЕФОНА
Нажмите «УДАЛИТЬ ВСЕ»

Tja, het is opgelost. Dat Russisch op het kleine tablet. En het was super eenvoudigI
Op het eerste scherm, waarvan ik dacht dat het een password vraag was, bleek de instelling van de taal.
Op de rand van het "password" hokje rechtsonder is een klein zwart driehoekje te zien.
Toen ik daarop klikte. een dropdownmenu met allemaal talen.

Ik heb ook nog gekeken naar Internet op het tablet. Alles schijnt te werken maar als ik probeer een site te openen krijg ik de melding dat ik niet ben verbonden.

toska, ja, dat is duidelijk!!

perloc

Terug
Bovenaan Onderaan