Kraan Hotel Faralda

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
In Amsterdam is iemand om het leven gekomen door een val uit het Kraanhotel op de voormalige NDSM-werf.
Wat er precies is gebeurd is nog niet duidelijk. Volgens ooggetuigen was er op het moment van de val een feest aan de gang in het hotel.
Het Kraanhotel heeft drie luxueuze suites op 35, 40 en 45 meter hoogte die voor honderden euro's per nacht te boeken zijn. De kraan werd in 2011 voor een euro verkocht aan een projectontwikkelaar, die het industriële gevaarte liet opknappen en inrichten.

BRON

Unique hotel FARALDA NDSM CRANE HOTEL Amsterdam 2015

View: https://www.youtube.com/watch?v=860OXQjf87w

Als Amsterdamse had ik dat ding graag voor een euro gekocht om hem daarna te laten slopen door een projectontwikkelaar! Het materiaal mag hij recyclen, is hij uit de kosten.

Nou, zeg dat wel. Maar als je de prijs ziet die je daar moet betalen om met je ogen dicht de nacht door te brengen, begrijp je dat het geen gewone werknemers zijn, die er met een krat bier en een paar zakken chips zaten.
En dan te bedenken dat mijn schoonvader zijn leven lang bij de NDSM heeft gewerkt, dat mijn man er jaren heeft gevoetbald, en dat ik van mijn 17e tot mijn 20e jaar zaterdags in de kantine stond om op horloges enz. te passen van het 1e elftal en koffie enz. te verkopen.

Al zou ik het geld hebben, er zijn betere lokaties waar je een mooi panaorama hebt en waar je minstens zo comfortabel slapen en badderen kunt.

Voor eten op grote hoogte ga je bijvoorbeeld naar de Euromast - maar ja - die staat in Rotterdam.

Och, ik ben er geweest en voor 1 keer wilde ik wel naar die stad! Het eten smaakte trouwens goed.

Gewoon waanzin die dingen...kan ook dat we oude zakken aan het worden zijn toch?
Zouden onze ouders het goed vinden dat we nu achter onze pc zitten en zo contact hebben?
Mvg
d'anvers

In de jaren tachtig was ik op gesprek in Rotterdam - woonde toen in Amsterdam.

Maar jongejonge wat zag die stad er toen schoon uit in vergelijking met Mokum!

vergelijking met Mokum!
Wat is Mokum?
Dit verhaal verzin ik echt niet...we gaan wel zeker 40 jaar terug in de tijd!Strenge winter of staking bij de treinen ....
Reed taxi schift bijna gedeaan ...dacht nog ritje en na huis.man komt naar mij kun je naar Rotterdam brengen, Ja he maak prijs duur hoor ja beetje voor mijn pocket zorgen ook lol, betaald me en we zijn weg.
Eens in Rotterdan wijst hij me de weg uiteraard ...zag nog wat lichtjes branden vraag waar ik koffie en broodje eten.
Antwoord die man als je dit doet is de kans heel groot dat je tevoet naar Antwerpen moet hahahh...ze gaan die taxi stelen!
Mvg
d'anvers

Heeft in Mokum gewerkt en weet niet welke stad het is?

Een poosje terug, toen ik met mijn zus en haar dochter in in het eetcafé zat, vertelde mijn nichtje Hanae, die in Leiden woont, dat ik daar mijn fiets binnen een half uur kwijt zal zijn.

De beste remedie is om je fiets in Mokum niet op slot te zetten. Dan wordt hij voor een leenfiets aangezien en die steel je niet, die kun je toch al zo pakken.
En de fietsen hebben daar de meest futuristische kleuren. Want het fietsen stelen is er een vak: je steelt hem, gebruikt hem een tijd en hebt er daarna vree mee dat de eigenaar zijn vreselijke fietsen-outfit herkent en hem weer mee neemt. Want je verstaat je vak en gaat weer op jacht! Fietsen hechten zich dan ook niet aan hun eigenaar, en de eigenaar niet aan zijn fiets!

Maar waar hebben we het eigenlijk over? In 1952 kreeg ik mijn eerste fiets toen ik naar de middelbare school ging. En toen had ik de keus: naar de fietsenwinkel een straat verder op, waar je hem voor weinig geld kon stallen, of hem naar 2 hoog te dragen waar ruimte voor mijn fietsje was. Maar NOOIT voor de deur laten staan: dan was hij meteen foetsie. Dat is dus een oud Amsterdams gebruik!
En ik koos voor sjouwen, want de fietsenwinkel sloot om 18.00 uur en ging weer om 7.30 open. En dan kon je 's avonds niet meer naar je vriendje toe om samen huiswerk te maken (ja echt!).
Ik heb wat afgesjouwd!

Heeft in Mokum gewerkt en weet niet welke stad het is?
Hehe Abe als het over mij gaat...jaja heb in Amsterdam gewerkt, had daar graag jaren gewerkt toffe stad,was daar heel graag!
Maar echt waar Mokum, zegt me totaal niks (zonder google he)
Mvg
d'anvers

Heel raar dat gij dat niet wist of niet meer wist!
Nog eens diep nagedacht,zegt me nog altijd niks(waarschijnlijk te lang geleden)
Is ook zo buiten werken 13a 14 uur iedere dag,niet veel anders deed.Op het werk zelf de croupiers waren Engelsen,hogere in rang zo als ik en aandeelhouders waren dan Duitsers en...
Mvg
d'anvers

Terug
Bovenaan Onderaan