KPN start in maart met snel gigabit-internet op glasvezel in grote steden

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.947
Punten
113
Leeftijd
66
NU.nl
KPN start in maart met snel gigabit-internet op glasvezel in grote steden

KPN start in maart 2020 met het aanbieden van zogenoemd gigabit-internet in meerdere grote steden.
Huishoudens die zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk in verschillende gemeenten kunnen dan internet
met een snelheid van 1 gigabit per seconde kopen, maakt de telecomprovider vrijdag bekend.

Het gaat in eerste instantie om adressen in onder meer Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en
Eindhoven. Ook in andere plaatsen in Nederland gaat KPN vanaf maart gigabit-internet aanbieden.
Uiterlijk begin 2021 moeten alle KPN-klanten met een glasvezelaansluiting gigabit-internet kunnen kopen,
zegt een woordvoerder tegen NU.nl.

De gemiddelde internetsnelheid in Nederland ligt op dit moment rond de 100 Mbps. Met gigabit-internet wordt
de downloadsnelheid tien keer zo hoog. Hoeveel een gigabit-abonnement bij KPN gaat kosten, maakt de provider
in februari bekend. Dan wordt ook duidelijk waar gigabit-internet een maand later precies beschikbaar wordt.

Naast KPN werkt ook VodafoneZiggo aan het aanbod van gigabit-internet: over twee jaar moeten alle klanten van
de provider de verbinding kunnen kopen. T-Mobile zei in oktober tegen NU.nl zich vooral te willen focussen op
mobiel internet, maar legt in Den Haag wel glasvezelverbindingen met gigabit-snelheden aan.

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
212
Punten
43
Leuk zoiets, flink snel enzo maar dan kun je flink in de portemonnee. Mijn abonnement is bij Delta in Zeeland en die bieden ook al 1Gbps aan maar kost je 125 euro per maand 😳😳

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.947
Punten
113
Leeftijd
66
Dat is inderdaad niet leuk.

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
212
Punten
43
En ik vermoed dat KPN ook wel soort gelijke prijzen gaat hanteren

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.947
Punten
113
Leeftijd
66
Wat denk je dan van Ziggo?

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
212
Punten
43
Wat prijzen betreft? Eerlijk gezegd weet ik niet hoe Ziggo qua prijzen is, volgens mij bied Ziggo helemaal geen internet aan in Zeeland.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.947
Punten
113
Leeftijd
66
Zover ik weet is er wel samenwerking tussen Delta en Ziggo.

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
212
Punten
43
Ok ik heb even snel gekeken of ik met mijn postcode een abonnement bij Ziggo kan afsluiten, dat kan inderdaad maar dan betaal ik wel de hoofdprijs. Prijzen van Delta (Zeelandnet) liggen daar een heel stuk onder.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.947
Punten
113
Leeftijd
66
Zeelandnet is een waardeloze website.
Zonder postcode kan je er helemaal niks.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
107
Punten
63
1 gigabit ? Het zal mijn tijd wel duren. Zit nu (bij KPN) op de helft ervan (glasvezel 500 down én 500 up) voor €63,-- per maand) en 100% van de Ziggo users kunnen daar een punt aan zuigen. (Qua snelheid én qua kosten)…………………… kom maar op met je reactie!

Filmpje (50 gig of zo) middels Usenet kost slechts enkele minuten.

Krijg daarbij ook nog Eredivisie gratis, wat wil een (voetballiefhebbend op koude en natte zondagen) mens nog meer?

Laatst bewerkt:

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
212
Punten
43
Zit een beetje verstopt inderdaad. Als je bijv. naar het abonnementen scherm gaat en daar kiest voor bij tv en internet dan vraag hij je een postcode in te voeren etc. maar je kunt ook net eronder een kleine link klikken "geen postcode invoeren" 🙃

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
107
Punten
63
Voor degenen die dat KPN gedoe overwegen? NIET doen. Het glasvezel 500/500 (wat ik heb) is al zo allemachtig snel, dat 1GB totaal overbodig is / zal blijken te zijn.

Laatst bewerkt:

DonWoozy

Moderator
Team lid
Lid geworden
21 mei 2019
Reaction score
212
Punten
43
Voor nu is gigabit nog een tijd overdreven. Natuurlijk gaat dit in de toekomst gewoon verschuiven en zal op den duur ook heel normaal zijn om te hebben.

Abraham54

Admin
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reaction score
1.947
Punten
113
Leeftijd
66
Voor degenen die dat KPN gedoe overwegen? NIET doen. Het glasvezel 500/500 (wat ik heb) is al zo allemachtig snel, dat 1GB totaal overbodig is / zal blijken te zijn.

De economische behoeften van de mensen zijn oneindig!

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
107
Punten
63
Ongetwijfeld, maar sinds mijn verhuizing kijk ik via mijn wifi netwerk volledig draadloos TV, werkt mijn Bose soundbar ook via het netwerk en heb ik 2 laptops permanent online en wanneer de kinderen op visite zijn komen daar nog eens 5 wifi mobieltjes (en een Ipad) bij. Iedereen kan supersnel zijn of haar internetding doen, dus ik kan mij weinig voorstellen bij een verdubbeling van mijn huidige 500/500 snelheid. Ik geloof niet dat ik zou weten mat ik ermee moet doen, behalve de aandeelhouders van KPN 'voeden'.

Enigste dat ik mij kan voorstellen is dat Nederland zodanig verloedert dat ik permanent camera's moet installeren rondom mijn appartement en dat die dan zodanig veel bandbreedte gaan wegslobberen dat 1 Gb 'handig' wordt.

Daarnaast zal een (waarschijnlijk) zeer kleine groep mensen blij zijn met 1 Gig als zij een (thuis)servertje draaien.
@DonWoozy : het 500/500 gedoe, inclusief TV, vaste telefonie en gratis Eredivise kost mij € 63,-- per maand. Je hoort mij dus niet klagen. Als ik middels usenet eens een keer een 'flinke' (Bluray) jongen van 50 tot 80 Gig wil hebben dan zet ik mijn laptop even bedraad in een andere kamer van mijn appartement en dan fietst die 80 GB met 500 per seconde binnen. Draadloos haal ik overal tegen de 300 in mijn flatje. Ik vermoed tevens dat KPN de rem er vanaf heeft gehaald (bij hun snelste glasvezelabbo) want niet zelden zie ik bij Grabit snelheden die (weliswaar bedraad) tot 600 Mbps oplopen als ik iets download.

Enne, straks om 12.15 uur gaan we er maar weer even voor zitten............… kunnen we niet even een virtueel 'pooltje' maken?

Laatst bewerkt:

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
107
Punten
63
Ken ik niet, maar ik ga het eens bekijken.

Daarnaast : de gemiddelde leeftijd in de 40 appartementen die ons complex telt, ligt boven de 70 dus ik denk niet dat er heel veel mensen supersnel internet hebben..........

HansGU

Heeft veel posts
Lid geworden
5 dec 2016
Reaction score
102
Punten
63
Leeftijd
75
Ik weet het niet, ik zit hier in Den Haag alweer jaren bij Ziggo met zowel een Internet als Televisie pakket. Ook heb ik vaste telefonie bij Ziggo maar geen mobiel (dat heb ik bij T-Mobile).

Ik heb er geen idee van of ik nu echt duur uit ben want ik betaal maandelijks 96,= euro aan Ziggo en 46,= euro aan T-Mobile (dus toch wel eventjes 142,= euro p/m. Overigens is mijn downloadsnelheid bij Ziggo 257 mbps en upload slechts 30. Ben ik nu wel of niet duur uit?

N.B. Overigens is het knap vervelend dat bij een Ziggo internetstoring meteen mijn vaste telefonie plat ligt, daarom heb ik mijn mobiel van T-Mobile en niet van Ziggo.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
107
Punten
63
Tja, de kosten van het mobieltje heb ik niet meegenomen in bericht 15 omdat ik een mobieltje van mijn werkgever heb. Mijn vrouw heeft wel een privé mobieltje (ook KPN abbo) en met 5 gig internet en onbeperkt bellen en SMS'sen kost dat € 17,50 per maand.

Mijn KPN abbo is anno 2019 / 2020 niet meer aan te schaffen. Omdat ik sinds 2015 dat abbootje heb, blijven de kosten relatief beperkt. Nieuwe 'instappers' zijn meer kwijt.

Mijn jongste zoon heeft ook Ziggo maar overweegt nu ook 'ernstig' om over te stappen naar glasvezel.

@HansGU : als je in jouw woonplaats glasvezel kunt krijgen dan zou ik eens gaan shoppen want € 96,-- is gruuuuuuuuuwelijk veel geld, zeker voor de relatief lage snelheden (in mijn KPN ogen van 500/500) die Ziggo biedt.

Laatst bewerkt:

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Reaction score
107
Punten
63
WAARSCHUWING :

mochten er mensen zijn die willen gaan hoppen van Ziggo naar een glasvezelprovider, neem dan GEEN Online.nl abonnement.
Telefonie en internet zijn wel oké, maar hun TV decoder is troep. Indien gewenst licht ik het nader toe.

Bovenaan Onderaan