Kortstondig probleem op de server.

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.973
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Ik dacht even dat de nieuwe wijze waarop je nu in XenForo styles moet installeren nadelig was voor het functioneren van dit forum.

Een eerder toevallige samenloop van omstandigheden heeft mijn inziens plaatsgevonden.
Om redenen onbekend waren op de server de databases niet meer bereikbaar.

Citaat Antagonist 13:59 uur:
We onderzoeken momenteel een door ons monitoringsysteem gerapporteerd probleem met server s169. De volgende dienstverlening functioneert op deze server momenteel geheel niet of niet binnen de normale parameters:

- Databases (MySQL)

Wij werken aan een oplossing van dit probleem. Je krijgt zo snel mogelijk meer informatie. Binnen uiterlijk 30 minuten zullen wij een update geven over de voortgang van de oplossing van dit probleem.

Inderdaad heeft Antagonist adequaat werk verricht.

Citaat Antagonist 14:09 uur:
Het probleem met server s169 is inmiddels opgelost. Onze excuses voor het ongemak. Wij danken je voor je geduld en blijvende steun. Betrouwbaarheid van het platform is voor Antagonist een eerste prioriteit. Wij werken voortdurend aan de verbetering van onze systemen om de kans op eventuele problemen te minimaliseren.

De mysql server is spontaan herstart, wij gaan de oorzaak hiervan verder onderzoeken.

Wat je schrijft, het was kortstondig:

593a930c75bb9-Schermafdruk_van_2017-06-09_14-04-45.png

Dit kan eens voorvallen en dit bij alle hostings,de leden zullen dat wel echter begrijpen dat er iets mis is maar dat dit niet veroorzaakt is door de beheerder.Maar ze zouden toch een mooiere tekst mogen maken dan te melden dat er een data error is? bijvoorbeeld gelieve ons te verontschuldigen voor het tijdelijke uitvallen van dit forum door storingen op onze server?

Een mooiere tekst - hoe dan als de databases zijn uitgevallen?

ik denk dat daar toch een mogelijkheid moet voor zijn? tegenwoordig kunnen ze toch van alles met de technologie?

Niks deed het meer - van de beide databases op mijn server was geen spoor te vinden.

oei dat is dan erger maar gelukkig opgelost

Om hoe laat was dat probleem?
Ik maak zelf ook gebruik van s169.webhostingserver.
b7555a2eb3a3c665f518061385e59a63.png

Dat was zo ongeveer om 13:50 uur dat ik de eerste problemen hier mee maakte en dacht dat er iets was misgegaan met het updaten van de thema's.
En even later kon niks meer.

Toen was ik nog druk aan het werk, niks van mee gekregen.
Gelukkig werkt alles weer.

Je zit dus op dezelfde server als ik.
S169 was de laatste in de rij met database problemen.
Je kijkt wel raar op, als je op de server geen enkele database meer vind!

Antagonist heeft het in elk geval weer prima opgelost. Nou word het hoog tijd dat ze hun eigen forum eens gaan updaten :innocent:

Dat heb ik laatst ook al opgemerkt - aniek.

Terug
Bovenaan Onderaan